Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych – wywiad z autorem Tomaszem Reichem

Opublikowano: 09-08-2016

Agnieszka Jaworska: „Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” to Twoja pierwsza książka. Co było dla Ciebie najtrudniejsze podczas pisania?

 

Tomasz Reich: Przyznam szczerze, że dyscyplina przy jej pisaniu. W listopadzie ubiegłego roku dostałem propozycję jej napisania, a potem podpisałem umowę z wydawnictwem. Wahałem się, ale ostatecznie zrobiłem to. Potem wyjechałem na prawie miesiąc do Dubaju, żeby robić zdjęcia wieżowców. Łazić po dachach i eksplorować najwyższe budynki świata. Wtedy kompletnie zapomniałem o tym, że mam podpisaną umowę, która mnie zobowiązuje do jej napisania. Do pisania zbierałem się kilka lat, ale tu trzeba przyznać, że olbrzymią rolę odegrała Dorota Partyka (prezes wydawnictwa), która przekonała mnie do jej napisania.


Sprawy, o których pisałem w książce, nie są czymś obcym. Pięć lat pracowałem w jednym z największych domów mediowych, gdzie odpowiadałem za komunikację wielu globalnych marek w mediach społecznościowych. Być może z tego powodu kilka lat temu zaproponowano mi prowadzenie zajęć w Collegium Civitas na Wydziale Socjologii z nowych mediów. Zgodziłem się bez namysłu. Poza tym mając takie zaplecze rzuciłem pracę i uruchomiłem własny portal NowaWarszawa.pl. Jego popularność i rozbudowane kanały społecznościowe przerosły moje wyobrażenia.


A.J.: Jakie błędy najczęściej popełniają użytkownicy mediów społecznościowych? 

 

T.R.: Bardzo trudne pytanie. Ludzie popełniają całe krocie błędów. Sądzę, że jednym z najbardziej oczywistych błędów jest przekonanie, że sieć daje nam poczucie anonimowości w związku z czym możemy pozwolić sobie na bezkarność. To bardzo złudne poczucie, bo media społecznościowe przyczyniły się do inwigilacji na niespotykaną skalę. Owszem, wielu użytkowników social mediów żyje w przekonaniu, że potrafią zabezpieczyć własną prywatność w ustawieniach portali społecznościowych. Bardzo złudne przekonanie, bo należy pamiętać, że w sieci nic nie ginie. To powinno być przestrogą dla wszystkich.


A.J.: Czego, Twoim zdaniem, nie powinno się nigdy wrzucać do sieci?

 

T.R.: W krajach arabskich, gdzie media społecznościowe są bardzo popularne, a w tej kulturze są jedynym sposobem do nawiązywania relacji z przedstawicielami płci przeciwnej, wszyscy wiedzą, że nie należy zbytnio eksponować swojej prywatności. Nigdy nie wiesz, czy zdjęcie z imprezy, gdzie lał się alkohol i pojawiły się inne używki nie trafi do potencjalnego pracodawcy lub Twojej partnerki. Media społecznościowe nie dają gwarancji prywatności. Tak więc chyba nie należy publikować zdjęć czy też informacji, które w jakiś sposób mogłyby nas skompromitować.


Pełny tekst wywiadu tutaj

Źródło: worktime.arena.pl

Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej