Wywiad z Aliną Stasiak w MarketingiBiznes

Opublikowano: 19-05-2017

Wizerunek i markę można budować latami i zepsuć w jednej chwili

 

Jakie błędy w PR najczęściej popełniają początkujący przedsiębiorcy?

Początkujący przedsiębiorcy zazwyczaj w ogóle nie widzą potrzeby korzystania z Public Relations i to jest ich największy błąd. PR jest często postrzegany jako gorsza odmiana marketingu, bo nie przynosząca natychmiastowych, łatwych do wyliczenia korzyści. Tak to już jest z komunikacją i budowaniem reputacji, że na efekty trzeba poczekać. Działania PR są długofalowe, realizowane zgodnie ze strategią, która ma na celu wzmacniać zarówno rozpoznawalność marki, jak i budowanie zaufanie. Tego nie da się zrobić w tydzień. Nie tylko młodzi przedsiębiorcy, ale także ci z wieloletnim stażem nie doceniają roli jaką w ich firmie może odegrać PR. Na szczęście coraz częściej doceniają media społecznościowe, które stały się dodatkowym kanałem komunikacji z klientami i zarazem miejscem, które możemy znakomicie wykorzystać do budowania wizerunku i reputacji swojej firmy, a w tych czasach nie istnieje PR bez social media.

 

Czy istnieją w Polsce różnice pokoleniowe w sposobach w jakich przedsiębiorcy postrzegają działania PR? Chodzi mi bardziej o fundamentalne różnice mentalnościowe, mniej o rzeczy powierzchowne takie jak lepsze recepcja mediów społecznościowy wśród młodego pokolenia.
 

Na pewno różnice pokoleniowe istnieją, chociaż sami przedsiębiorcy niekoniecznie muszą być specjalistami od PR. Wystarczy, że zatrudniają fachowców lub zlecają tego typu usługi profesjonalnym agencjom. Najlepiej też jeśli potrafią zaufać, że oni już będą wiedzieli co zrobić, żeby reputacja i wizerunek ich firmy z dnia na dzień zyskiwały na wartości, co z czasem przełoży się także na zyski ich firmy.  

Różnice w PR dawniej i dzisiaj widzimy przede wszystkim także my ludzie zajmujący się tą dziedziną od lat. Public Relations, tak jak i wszystko wokół, uległo sporym zmianom i to, co robiliśmy 15 lat temu, zdecydowanie różni się od tego PR które robimy dzisiaj. Oczywiście to rozwój nowych technologii i Internetu spowodowały, że Public Relations, to już nie tylko wysyłanie informacji prasowych, budowanie relacji z dziennikarzami, udział w targach i organizowanie wydarzeń specjalnych. Teraz PR-owiec musi umieć znacznie więcej, aby jego działania przyniosły oczekiwane efekty.

 

Kliknij na książkę, aby przejść do pełnego wywiadu na stronie MarketingiBiznes


Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej