- Opis
-
Szczegóły
Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, nigdy też nie determinowała tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia się, począwszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, aż po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, własnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni.
Niekończąca się droga od idei do ideału – będąca procesem tak charakterystycznym dla sztuki – może być także atrakcyjnym konceptem dla marki, która, chcąc odpowiedzieć na potrzeby rynku, musi się ciągle zmieniać.Sztuka stała się efektywnym i perswazyjnym narzędziem wspierającym komunikację produktu oraz tożsamość marki, pozwalającym w unikalny sposób projektować jej doświadczenie, aktualizować grupę docelową i pozycjonować ją.
Art branding to przegląd portfolio koncepcji, gdzie artysta staje się marką, a limitowana edycja jest figurą retoryczną w komunikacji. Jest również eskapadą po korporacyjnych kolekcjach sztuki, muzeach i artystycznych galeriach marek. Zbiorem spostrzeżeń i przeanalizowanych refleksji o artystycznych programach, czasowych przestrzeniach w mieście i najważniejszych artystycznych wydarzeniach, gdzie marki polerują swój wizerunek w artystycznym otoczeniu. To również ekspozycja strategii komunikacyjnych ze sztuką w roli głównej lub przynajmniej charakterystycznej.
Marki, tak jak artyści, posiadają własne warsztaty, w których prototypowane, konstruowane i wdrażane są coraz to nowe modele produktów. Wypełnione są hybrydowymi narzędziami o funkcjonalności szwajcarskiego scyzoryka i precyzji lasera. Warsztat o proweniencji sterylnego laboratorium, artystycznej pracowni i biblioteki.
Parafrazując reklamowy slogan: Art sells!, dzisiejszy świat sztuki, zarówno ten instytucjonalny, jak i komercyjny, jest jak Tour de France. Wyścig trwa, widać liderów – to awangarda, za nimi peleton – ariergarda. Kto jest czysty, a kto na dopingu – okaże się później. Na razie nikt się tym nie przejmuje. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestują w sztukę, widząc w niej komunikacyjny potencjał, dający szereg wartości formujących i spajających ich wizerunek.
Art branding jest globalnym zjawiskiem, jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji, dających możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjątkowych produktów.
Sztuka to wartości, doświadczenie i emocje – pozwala więc wizualizować często abstrakcyjne wartości marek.
Opinie i rekomendacje:
Książka Igora Gałązkiewicza jest pionierską i wartą uwagi publikacją, która – mam nadzieję – da początek szerszemu zainteresowaniu i badaniom zjawiska art brandingu.
Sara Kiedroń, Numarte.com, innowacyjny portal poświęcony rynkowi sztukiPartnerzy
Patroni medialni
- Spis treści
-
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Artystyczny salon, komunikacyjny poligon
Art Basel
Artystyczna podróż, czyli Prix de Rome 2.0
BMW Art Journey
Davidoff Art Initiative
Rolex Mentor and Protégé Arts Initiative
Szampański wizerunek i koktajl wrażeń
Veuve Clicquot
Ruinart
Absolut
Jubilerska precyzja
Swarovski
Audemars Piguet
Wymodelowane doświadczenie
Fendi
Hermés
Louis Vuitton
Bally
Prosto z drogi na Art Basel
Bentley
Rolls-Royce
Audi
Artystyczne aktywa
Nowe technologie, stare metody
AirBnb
Kickstarter
Muzea nowoczesnych metod marketingowych
MoMA
Frieze Art Fair
Salone del Mobile
Auto-kreacja
Lexus
Audi
BMW
MINI
Ford
Land Rover
Citroën
Salonowe wybiegi mody
Jil Sander
La Rinascente
YOOX
COS
Marni
Ermenegildo Zegna
Bulgari
Missoni
Nieskończenie limitowane edycje
Louis Vuitton
Nike
LoeweRozdział 2. Świątynie marek i inżynieria wrażeń
Muzea marek i marki muzeów
Muzea, galerie i przestrzenie artystyczne
Muzealny wyścig
BMW
Mercedes
Porsche
The Autostadt
Vitra Campus
Audemars Piguet
Patek Phillipe
Omega
Rolex
Kristallwelten Swarovski
Fabrica Benetton
Armani Teatro/Silos
Fondazione Prada
Fondazione Nicola Trussardi
Hangar Bicocca/Fondazione Pirelli
Fondation Louis Vuitton
Fondation Cartier
Chanel Art Pavilion
Korporacyjne kolekcje sztuki i prywatne muzea
Banki kochają sztukę
Marki w muzeach
Dolce vita, comunicazione artistica
Marki restaurują zabytki i same siebie
Tod's
Prada i Versace
Salvatore Ferragamo
Gucci
Fendi
Prada
Jaeger-LeColutreRozdział 3. Artyści jako marki
Artystyczne oko, ekspresyjne logo
Chupa Chups
Yves Saint Laurent
LOT
Comme des Garçons
Renault
Od artystycznego odrzutowca do sygnowanych tenisówek
Absolut
Artystyczna etykieta: od szampana do whiskey
Karoseria jest płótnem
BMW Art Car Collection
MINI
Ulica jest salonem, a salon ulicą
X, czyli mnożenie marek
Moda wysoka, moda szeroka i wielka sztuka
Louis Vuitton
Marc Jacobs
H&M
Max Mara
Lacoste
Elsa Schiaparelli
Nike
G-Star
UBS
Butiki sprzedające wrażenia
Ermenegildo Zegna
Le Bon Marché
Nendo
Artystyczne witryny
Przesyt
Muzea to marki
Sztuczne satelity
Skala
Globalna marka
Guggenheim
Centrum Pompidou
Tate Modern
Victoria & Albert Museum
Marketingowe doświadczenie, artystyczna wyobraźnia
Rijksmuseum
New Museum
Tate
Pinakotheke der Moderne
Opera Królewska w Sztokholmie
MoMA
Bawarska Opera Narodowa
LA Phil - O Autorze
-
O Autorze
Igor Gałązkiewicz
Ekspert w dziedzinie budowania strategii i tworzenia komunikacji dla instytucji kultury. Posiada unikalną, na polskim rynku, wiedzę z zakresu art brandingu, pozwalającą na budowanie komunikacji i tożsamości marek dzięki sztuce i kulturze (branding, projekty specjalne, sponsoring, strategia).
Autor wielu artykułów dotyczących art brandingu, architektury i projektowania, publikowanych m.in. na łamach FUTU, Art&Business czy Monitor Magazine. Posiada duże doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu wielu projektów artystycznych. Dzięki jego inicjatywie powstał w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej think tank OperaLab.
Jego kompetencje łączą głęboką wiedzę z zakresu sztuki, kultury i marketingu z intuicją i wyczuciem najnowszych tendencji w komunikacji, dając szansę tworzenia wyjątkowych projektów.
- Załączniki
-
- Informacje dodatkowe
-
Informacje dodatkowe
Autor Igor Gałązkiewicz Format B5 Objętość 232 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji premiera 06.12.2016 r. ISBN 978-83-63566-75-3 - Recenzje
-
- Numarte
-
To pierwsza książka polskiego autora poruszająca ten problem przenikania się świata sztuki i marketingu. Jej większa część koncentruje się wokół wątku wykorzystywania wartości wypracowanych na gruncie świata sztuki do budowania strategii wizerunkowych i reklamowych marek, co czyni Art Branding przydatnym zwłaszcza dla specjalistów z zakresu marketingu. Istotne, że autor nie ogranicza się do perspektywy ekonomicznej, ale wykorzystuje swą wiedzę i doświadczenie z obu dziedzin. Opisuje i poddaje analizie także procesy adaptowania mechanizmów rynkowych do budowania wizerunków wykorzystywanych przez artystów sztuk wizualnych. Cała recenzja
Mogą cię również zainteresować następujące produkty
-
Praktyka brandingu
cena: 59,00 zł -
Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki
cena: 49,00 zł -
Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę (z autografem Autora)
cena: 39,90 zł -
Marketing wartości
cena: 38,00 zł -
...tak na marginesie strategii
cena: 36,00 zł -
Nowy PR. Jak internet zmienił public relations. Uszkodzona okładka
cena: 47,00 zł