Projektowanie doświadczeń wydanie II

Projektowanie doświadczeń wydanie II

Igor Gałązkiewicz

Format: A5
Objętość: 224
Oprawa: Twarda
ISBN: 978-83-63566-59-3
cena: 77,00 zł

To porywająca podróż po świecie marketingu, designu i architektury. Opowieść o tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji.

LUB
Opis

Szczegóły

Dlaczego istotą rzeczy stało się doświadczenie klienta? Jak jest projektowane? Dlaczego w sklepach sprzedaje się wrażenia, a nie tylko produkty? I dlaczego sklepy stały się połączeniem laboratorium, galerii sztuki i placu zabaw?

Co wspólnego z projektowaniem doświadczeń mają kurz, kosmos i kaszmir? Co łączy kapsułowe kolekcje i limitowane edycje z masową produkcją?

Dlaczego w dobie najnowszych technologii świat stał się tak nostalgiczny i tęskni za rzemieślniczym kunsztem, esencjonalnymi ideami i autentyzmem?

Czym jest luksus w czasach wszystkiego? I wreszcie – dlaczego rzecz tkwi w idei?

Projektowanie doświadczeń to porywająca podróż po świecie marketingu, designu i architektury. Opowieść o tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji. Żyjemy bowiem w czasach, gdy nawet najlepiej zaprojektowane produkty i usługi przestały być same w sobie wystarczająco atrakcyjne, a rzeczy, by były pożądane (oprócz tego, że powinny być dobrze wykonane i opowiedziane), muszą podążać za treścią życia.



Począwszy od charakteru przestrzeni handlowych, przez formę oferty, po wizerunek marki – wszystko wydaje się być podporządkowane właśnie doświadczaniu. Marki zmieniają swe oblicza, garderobę i scenografię, stając się artystami, intelektualistami, marszandami, wyrafinowanymi podróżnikami czy sportowcami. Obserwując ich poczynania, można pozwolić sobie na konstatację, że te najbardziej luksusowe kreują etos, a te szerzej dostępne – styl życia.

Projektowanie doświadczeń jest spojrzeniem na współczesność przez pryzmat niebanalnej komunikacji, sztuki, architektury, wzornictwa oraz globalnej ekonomii. Od Nike, Supreme, przez Louis Vuitton, Hermés, Aēsop, Ace Hotels, Colette i Dover Street Market, do M&M's i Acne Studios. Kluczowe projekty i tendencje zaprezentowano poprzez portfolio najciekawszych koncepcji, ale w szerokim kulturowym kontekście.

 

Autor pokazuje, jak marki projektują doświadczenia w czasach wszystkiego – gdy luksus przestał być już dawno wysadzany złotem, nostalgia i kunszt łączą się z zaawansowaną technologią, a świat wirtualny i rzeczywisty grają w jednym zespole na zmysłach publiczności.

 

 

Patroni medialni 

   


Spis treści

Spis treści

Wstęp

Zaprojektowane doświadczenia, czyli rzecz tkwi w idei
Kurz
Kosmos
Kaszmir

#1 Projektowanie doświadczeń
Przestrzeń doświadczalna
Architektura zmysłów/Aēsop
Gościnność nie zna granic, marki też
Zmiana scenografi i
Poszerzona rzeczywistość
Nielimitowane wrażenia, czyli kapsułowe kolekcje i satelitarne edycje
Wysokie tony i niskie rejestry, czyli mariaż salonu z ulicą
Supremacja/Supreme
Mniej znaczy więcej, czyli selekcja ratuje percepcję
Laboratoria, galerie, place zabaw i warsztaty
Synestezja
Gruntowne odświeżenie/IKEA

#2 Piękne rzeczy! Styl treścią życia
Moda skacze w dal, sport ściga się ze stylem, a technologia z doświadczeniem
Przestrzeń doświadczalna
Laboratoria stylu
Zamiana zasad gry
Tour doświadczeń, Giro wrażeń i Vuelta stylu
Archiwa przyszłości

#3 Luksus w czasach wszystkiego
Niematerialna rzeczywistość
Wyjątkowe wrażenie nie ma swej ceny
Konstruowanie rzeczywistości wyobrażonej
Luksus bywa nostalgiczny
Nowy kanon, stare zasady
W poszukiwaniu nieodkrytych wrażeń
Rzecz w idei
Powtórzenia pozbawiają wdzięku
Flâneur alfa/Hermès
Szwedzka fabryka marzeń/Acne Studios
Odbicia w witrynach jak rekurencje w lustrach

O Autorze

O Autorze

Igor Gałązkiewicz

Autor książki Art Branding, kurator, ekspert i konsultant w obszarze projektowania doświadczeń oraz budowania tożsamości i wizerunku marek poprzez sztukę. Doradza firmom, agencjom reklamowym oraz instytucjom.

Na stałe pisze do Monitor Magazine i L’Officiel. Przez wiele lat w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej odpowiedzialny był za sponsoring, innowacje i budowanie komunikacji tej instytucji.

Pomysłodawca i kurator projektu OperaLab. Autor wielu wystaw, m.in. Rytm, Projektowanie tożsamości/Tożsamość projektowania, Nicolas Grospierre 50/50 oraz Awangarda jutra?. Prywatnie ma słabość do dobrego techno, szosowych rowerów, pizzy, Roleksów i północnych Włoch.

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Igor Gałązkiewicz
Format A5
Objętość 224
Oprawa Twarda
ISBN 978-83-63566-59-3
Recenzje
Chcęnawczoraj.pl

„Projektowanie doświadczeń” to książka przede wszystkim dla osób, które potrafią nieco krytycznie spojrzeć na swój produkt. Dla tych, którzy nie wyznają zasady, że dobry towar obroni się sam i bez dopieszczonej komunikacji osadzającej markę w szerszym kontekście, stylu życia. Mówiąc inaczej, jest to lektura dla marek, które chcą „sprzedawać wrażenia”, bo wiedzą, że sam produkt przy gigantycznej konkurencji to za mało.

Igor Gałązkiewicz, aby uporządkować naszą podróż po świecie marketingu, dość klarownie podzielił książkę na trzy części: „kurz” symbolizuje tam tradycję i nostalgię, „kosmos” nowe technologie i komplementarny świat marek, a „kaszmir” jakość, luksus i kunszt wykonania. Z natłoku ciekawych przykładów i porad każda marka wyciągnie coś dla siebie (liczy się też pomysł, nie tylko budżet).
Więcej >>

Autor: Chcęnawczoraj.pl
Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej