Default

Manipulacja. Jak się przed nią bronić? (e-book)

Manipulacja. Jak się przed nią bronić? (e-book)

Format: e-pub / mobi (pakiet)
ISBN: 978-83-63566-64-7

Wielkość pliku: 3,3 MB / 6,3 MB

cena: 32,00 zł

Special Price 25,60 zł

Prawie w każdym kontakcie między ludźmi można odnaleźć chociaż ślad działań manipulacyjnych. Autorka poprzez omówienie technik manipulacji stara się pokazać, jak skutecznie bronić się przez tym zjawiskiem.

cena: 32,00 zł

Special Price 25,60 zł

Opis

Szczegóły

Prawie w każdym kontakcie między ludźmi można odnaleźć chociaż ślad działań manipulacyjnych. Autorka poprzez omówienie technik manipulacji stara się pokazać, jak skutecznie bronić się przez tym zjawiskiem. Poznanie narzędzi jakimi posługuje się manipulator, pozwoli wyrobić sobie pewnego rodzaju odporność na mechanizmy wywierania wpływu stosowane przez innych.

W publikacji szeroko prezentowane są zagadnienia manipulacji społecznej (np. presja grupy, manipulacja tekstem, mobbing).  Dużo uwagi Autorka poświęca roli słów, wypowiedzi jako potężnej machiny, która tak niepostrzeżenie wpływa na nasze emocje i decyzje. Całość została opatrzona humorystycznymi rysunkami Mateusza Wójtowicza.


Dzięki tej książce dowiesz się:

  • Jak cienka jest granica między dyscyplinowaniem a celowym wywoływaniem strachu?
  • Czym jest ingracjacja i dlaczego jest tak powszechna?
  • Co warto wiedzieć o mowie ciała?
  • Kim są wampiry energetyczne?
  • Co wspólnego mają z manipulacją mass media?
  • Jakie jest ryzyko zostania ofiarą mobbingu?
  • Dlaczego aureola nie zawsze jest cechą anioła?


Ta pozycja to uaktualnione wydanie książki Manipulacja. Wszystko co powinieneś o niej wiedzieć.


Patroni medialni

 

Data premiery: 7 marca 2016 r.

Spis treści

Spis treści

Wstęp

Psychika jako system

Pojęcie „manipulacja”

Techniki manipulacyjne
Manipulacja emocjami
    Wzbudzanie strachu
    Zagrożenie zerwaniem związku
    Pozorne zaspokajanie potrzeb
    Wywoływanie poczucia winy
    Wpływ na podejmowanie decyzji
    Poprawianie obrazu „ja”
    Ingracjacja
    Stosowanie reguły wzajemności
    Wampiryzm emocjonalny
Manipulacja myśleniem
    Tworzenie i wykorzystywanie uprzedzeń
    Wywoływanie i redukcja dysonansu poznawczego
    Wpływ na zmianę postaw
    Wykorzystywanie tendencyjności myślenia
    Powoływanie się na autorytety
    Wykorzystywanie myślenia stereotypowego i zachowań mechanicznych
    Wykorzystanie oporu psychologicznego
    Makiawelizm
    Plotka

Manipulacja społeczna
Presja grupy
Manipulacja tekstem
Kłamstwo
Konformizm
Mobbing

Język narzędziem manipulacji
Propaganda
Wpływ na komunikację społeczną
Reklama
Negocjacje
Pranie mózgu, sekty, ideologie

Antymanipulacja

Piśmiennictwo

O Autorze

O Autorze

Maciej Tesławski  pierwszy filozof marketingu. Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współzałożyciel SMB. W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Był Prezesem Zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy jako strateg rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, gdzie przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Autor książek: Lojalność konsumenta i Strategia marketingowa.
http://teslawski.pl

PARTNERZY

Joanna Baś-Marjańska
Z zawodu i zamiłowania praktykujący marketer z pasją strategiczną. Zwolenniczka powiedzenia: Żeby zobaczyć las, trzeba  z niego wyjść. Fanka Lovemarks. Od 16 lat aktywnie realizuje swoją pasję w Polsce i zagranicą dzięki pracy dla największych firm: agencji reklamowej McCann-Ericson, globalnego koncernu Henkel oraz Polpharmy. Zdobyła doświadczenie  w branży reklamowej, spożywczej, FMCG i farmaceutycznej. Z powodzeniem zarządzała markami takimi jak Persil, Silan, Perwoll, Somat, Bref, Clin, Rex, Etopiryna, Pyralgina, wielokrotnie nagradzanymi przez konsumentów. Tworzyła od podstaw efektywne strategie marketingowe dla nowych i istniejących marek, strategie komunikacji, koncepty nowych produktów i nowych marek, strategie repozycjonowania, wprowadzenia nowych marek i produktów na rynek. Promotorka badań marketingowych. Absolwentka Ekonomii o specjalizacji Marketing i Zarządzanie w Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie oraz absolwentka prestiżowego Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Arkadiusz Cempura
Z wykształcenia inżynier..., magister inżynier elektronik. Pasjonat nowych technologii. Z zawodu... handlowiec. Sprzedając, robi to, co lubi – zachęca ludzi do poddania się zmianom, do myślenia, do wyjścia poza krąg własnych przyzwyczajeń. Jest zwolennikiem tzw. marketingu zintegrowanego – którego najważniejszą cechą jest spójność przekazu marki przy wykorzystaniu unikalnych cech danego kanału przekazu. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży oraz w realizacji zaawansowanych projektów informatycznych, w tym 8-letnie doświadczenie w obszarze bankowości elektronicznej oraz e-commerce. W latach 2005-2011 pracował dla Credit Agricole Bank Polska SA, gdzie był Dyrektorem Sprzedaży i Bankowości Elektronicznej. W latach 2011-2013 realizował projekty na Ukrainie, pracując m.in. dla Alfa Bank Ukraina, gdzie był odpowiedzialny za rozwój bankowości internetowej i mobilnej oraz za cross-sell. W Idea Bank Ukraina odpowiadał za marketing, w tym wprowadzenie brandu Idea Bank na rynek ukraiński, wsparcie sprzedaży oraz bankowość elektroniczną i sprzedaż przez call center. Uważa, że najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie. Z własnych doświadczeń wie, że prawdziwe jest powiedzenie, iż w zdrowym ciele zdrowy ruch zachęca więc innych aby do pracy (i nie tylko) jeździli rowerem – jest współtwórcą akcji Zagoń Rower do Roboty.
http://www.cempura.pl

Dagmara Dłużniewska
Właścicielka firmy badawczej Field Research Poland. Wykładowca  Uniwersytetu Wrocławskiego  w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.  W branży badawczej pracuje od początku lat dziewięćdziesiątych – wtedy to trafiła do firmy CAL Company Assistance. W roku 1999 została zaproszona do współpracy przez największą na świecie agencję badań rynku ACNielsen (obecnie Nielsen). Objęła tam stanowisko Consumer Research Operations Manager. Jej głównym zadaniem była dbałość o prawidłowość użytych metodologii, narzędzi badawczych, jakości badań przeprowadzanych w dziale Consumer Research oraz zarządzanie zespołami Field i Data Processing. W roku 2004 wybrałam nowe wyzwanie: stworzenie od podstaw nowej agencji badań rynku w Polsce, jednak w 2012 roku znów nadszedł czas zmian. Postanowiła otworzyć własną firmę badawczą – Field Research Poland świadczącą usługi full service dla firm z Polski, Europy oraz USA. Badania to jej miłość, to styl życia, lubi dzielić się swoimi doświadczeniami.
http://www.fieldresearch.pl

Michał Jasiński
Socjolog-sportowiec z pasją do marketingu. Od 2004 r. Prezes stowarzyszenia MWEK TEAM oraz właściciel firmy DIG-NITTY zajmujących się marketingiem sportowym. Pracował między innymi dla: Red Bull, Braun, G-Shock, TP S.A., Orlen, Plus Gsm, KIA Motors, Eastpak, DC. Mistrz oraz Vice Mistrz Polski Dirt Jump. Prezenter i wydawca telewizyjny w NEXT 3D. Od 2013 r. związany z KROSS S.A., gdzie konsekwentnie realizuje strategię na 44 rynkach eksportowych.

Marcin Kalkhoff
Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Twórca i partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor bloga BrandDoctor.pl, członek Rady Marek Superbrands, doświadczony strateg: internet i media, fmcg, finanse i bankowość, it, telekomunikacja, opieka zdrowotna, B2B. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.
http://branddoctor.pl

Mateusz Wojciech Karasiński
Będący na początku swojej zawodowej drogi marketer, działający w branży od 2011 roku. Strategiczne podejście stara się wcielić w każdy aspekt swojego życia. Na swoim koncie ma już kilka sukcesów. Nie brakuje mu doświadczenia w takich branżach, jak IT, medyczna, lokalne media, świat sportu żeglarskiego czy koszykarskiego. Cechuje go szczerość i otwartość na świat. Swoją graficzną duszę świetnie odnajduje w minimalizmie. Pomysłodawca i twórca portalu outofbrand.pl. Nie można wiedzieć niczego na zawsze. Całe życie trzeba poszukiwać nowych rozwiązań. Dlatego to co robimy musi być naszą pasją  słowa Davida Oglivy w całości oddają jego charakter i podejście do wykonywanych obowiązków.

Justyna Kowal
Dopiero wchodzi w świat szeroko rozumianego marketingu i stara się w nim odnaleźć i przetrwać. Studentka III roku Komunikacji Wizerunkowej Uniwersytetu Wrocławskiego, organizatorka klubu Young Strategists' Club, który to z małej grupki ciekawskich studentów rozrósł się i prężnie działa. Próbuje, szuka, znajduje, uczy się, pisze do studenckiego kwartalnika brandingowego BrandBOOM, pracuje, odbywa staże w nadziei, że to wszystko przybliży ją do odkrycia tajemnic marketingu i umiejętności sprawnego poruszania się w jego obrębie.

Łukasz Kruszewski
Z zawodu pośrednik nieruchomości, z zamiłowania filozof, z pasji marketer. Interesuje się komunikacją marketingową i wpływem nowych mediów na budowanie marek. Z branżą związany od 2008 roku. Zdobywał doświadczenie, pracując jako agent nieruchomości, prowadząc własne biuro, współpracując z agencjami marketingowymi oraz koordynując realizację projektów unijnych m.in. w  branży nieruchomości finansów. Obecnie związany z marką freedom nieruchomości, w której odpowiada za zarządzanie wizerunkiem i komunikację marketingową. Miłośnik tworzenia nowych wartości kultury obsługi klienta na rynku nieruchomości i chyba lekki społecznik. Autor bloga – niestandardowo na temat nieruchomości: www.lukaszkruszewski.pl Prywatnie mąż i ojciec, czytelnik socjologii kultury, filozofii (które usilnie stara się zrozumieć) oraz literatury fantasy (której coraz mniej w życiu). Fan muzyki electro i sportów wytrzymałościowych.

Wojciech Kułakowski
Grafik, programista, designer, właściciel studia interaktywnego Levitah Design, doradca merytoryczny w zakresie projektowania kampanii e-marketingowych i obecności marek w internecie, członek Klubu Strategów Marketingu, wykładowca MCA. Pracował i współpracował przy projektowaniu, realizacji i wdrożeniu rozwiązań internetowych dla wielu firm w Polsce i na terenie EU. Z reklamą i kreacją związany od 2007 roku. Karierę zaczynał w założonej przez siebie Agencji Reklamowej „Poligraf”, zajmującej się projektowaniem i produkcją opakowań oraz drukiem. W 2010 roku założył studio interaktywne Levitah Design, specjalizujące się w kompleksowym projektowaniu i realizacji działań e-marketingowych. Na przestrzeni ostatnich lat pracy, a także współpracy z agencjami reklamowymi i brandingowymi, realizował projekty dla całego spektrum przedsiębiorstw: od NGO przez fundacje, firmy sektora MŚP, duże sieci gastronomiczne, spożywcze czy obuwnicze, po firmy o pozycji największych w swojej branży w Europie.
http://levitah.pl/

Agnieszka Mendel
Kocha marketing, szczególnie jeśli dotyczy produktów i usług kosmetycznych. Jest doktorantką na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doświadczonym managerem produktów kosmetycznych i kosmetologiem. Obecnie większość swojego czasu poświęca na wdrożenie na rynku polskim własnej marki kosmetycznej.

Tadeusz Rusek
Czuje się marketerem, ponieważ kreowanie marek traktuje jako swoją pasję. Współpracował z wieloma markami, m.in.: Tyskie, Redd’s, Lech Pils, Johnny Walker czy Smirnoff. Od ponad 10 lat, pracując w dużych organizacjach, mam okazję zdobywać doświadczenie nie tylko w szeroko rozumianym marketingu marek, ale też w sprzedaży. Lubi wspierać ludzi w ich rozwoju i kreowaniu nowych możliwości biznesowych. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie menedżerskie nabyte w branży FMCG, reklamy i IT, pomaga innym w aspekcie budowania strategii oraz prowadzenia firmy. Jest optymistą, który burzy stereotypy i inspiruje siebie oraz innych do zmian.
http://www.aivo.com.pl

Jacek Szlak
Redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie. Filozof z wykształcenia (UJ, filozofia analityczna i kognitywistyka), od 1997 roku zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Zaczynał od marketingu bezpośredniego i jego strony informatycznej – projektował aplikacje telemarketingowe w Call Center Poland, zarządzał wielokanałową komunikacją w ECU Marketing (obecnie w strukturach Bonnier Business, wydawcy „Pulsu Biznesu”), współpracował z krakowskimi agencjami reklamowymi. Od 2003 roku prowadzi portal Marketing przy Kawie, popularyzując wiedzę na temat nowoczesnych narzędzi i trendów marketingowych. Zwolennik wykorzystania technologii i wiedzy naukowej w marketingu; sceptyk, jeśli chodzi o sposoby realizacji tego postulatu. Publicysta i obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej i content marketingu.
http://marketing-news.pl

Mateusz Woźniak
Zawodowo manager i marketer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Autor i współautor książek i publikacji, m.in. dla Manager+, Polscy Specjaliści, Brief. Twórca inicjatywy popularyzacji dobrych praktyk marketingu 70 sekund do własnej firmy. Prywatnie miłośnik kawy, fan dobrego kina i jeszcze lepszej muzyki, zaczytujący się w pozycjach wydawniczych z dziedziny zarządzania, marketingu i biznesu. Zawsze otwarty na interesujące projekty i nowe wyzwania. http://mateuszwozniak.eu

Marcin Zaborowski
E-marketer z zamiłowania, związany z branżą marketingową blisko 10 lat. Współzałożyciel agencji Fabryka e-biznesu, w której m.in. od podstaw zbudował dział marketingu internetowego. Przez 2 lata ekspert w grupach roboczych „Marketing Interaktywny” oraz „Social Media” IAB Polska. Autor wielu publikacji marketingowych oraz prelegent na imprezach marketingowych (IAB Showcase, Internet Beta itp.). Dla złapania oddechu prowadzi zajęcia dydaktycznie na WSIiZ Rzeszów. Oprócz działań marketingowych fascynuje się startupami, współtworzył m.in. Ślubowisko.pl, Tylkosprzedam.pl czy sieć Aniołów Biznesu WSAB. Wielokrotnie organizował barcampy. Co pół roku regularnie zmienia hobby: od kolekcjonowania niszowych perfum po druk 3D. Zawsze otwarty na nowe wyzwania.
Serdecznie zapraszam po niespodziankę: http://www.marcin.feb.net.pl

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Rozmiar pliku 3,3 MB / 6,3 MB
Format e-pub / mobi (pakiet)
Zabezpieczenie Watermark
Warunki korzystania Wyłącznie na użytek własny, kopiowanie i udostępnianie osobom trzecim zabronione
Wymagania techniczne Upewnij się, że posiadasz urządzenie (e-czytnik, smartphone, tablet) obsługujący jeden z wymienionych formatów: e-pub, mobi. Więcej szczegółów w "Regulaminie zakupu e-booków"
ISBN 978-83-63566-64-7
Recenzje
  • Nie dodano jeszcze recenzji

Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej