Default

Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki (e-book)

Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki (e-book)

Format: e-pub / mobi (pakiet)
ISBN: 978-83-63566-68-5

Wielkość pliku: 3,5 MB / 6,9 MB

cena: 49,00 zł

Special Price 39,20 zł

O strategii pisano wiele, ale chyba jeszcze nikt nie pokusił się napisać tak praktycznie! W jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega!

cena: 49,00 zł

Special Price 39,20 zł

Opis

Szczegóły

Drogi Czytelniku,
Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.

Autor całość honorarium, pochodzącego ze sprzedaży książki Strategia marketingowa,
przeznaczy na rzecz Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego
w Warszawie (przy ul. Litewskiej).

Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę,
dołożą swoją cegiełkę” do tego szczytnego celu!

Strategia marketingowa to książka, w której w jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega! Przestrzega przed pułapkami, które mażna spotkać na swojej drodze. Dodatkowe komentarze, pytania współautorów, opatrzone podpowiedziami i sugestiami ze strony autora, pomagają zrozumieć złożoność procesu konstruowania strategii marki i odnaleźć właściwą drogę do celu.

Opracowanie stanowi interesującą próbę zdefiniowania i opisania kluczowych zagadnień związanych z problematyką marki. Ciekawa forma, wieloosobowa narracja, praktyczny charakter i plastyczna prezentacja treści stanowią atuty pracy. Z drugiej strony, jak zakładam, świadomie kreowane kontrowersyjne punkty widzenia zmuszają Czytelnika do aktywnego zaangażowania i kreowania postawy intelektualnego fermentu. (...)
Dr hab. Robert Kozielski – Katedra Marketingu, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego / questus – The Chartered Institute of Marketing

 

Oto książka napisana przez pasjonata (i pasjonatów) dla innych pasjonatów. Śmiało więc można nazwać ten zbiór marketingowych przemyśleń książką nie-zwykłą. Formą pozycja ta przypomina proces tzw. „głośnego myślenia”, treść zaś koncentruje się i krąży wokół kluczowego, pojęcia jakim jest tu strategia oraz przeróżne jej odcienie. Słowo strategia pojawia się dosyć często w marketingowym czy reklamowym żargonie, jednak rzadko towarzyszy temu podobna refleksja, której podjął się Maciej Tesławski na kolejnych stronach tego inspirującego przewodnika po strategicznych meandrach.(...)
Marek Staniszewski – Chief Strategy Officer, Office Havas Worldwide Warsaw

Książka jest bardzo szczegółową wiwisekcją marki i wszystkich jej aspektów. Dla mnie bardzo interesująca w formie tekstu przemieszanego z komentarzami i pytaniami/odpowiedziami. Czytałam z zainteresowaniem bo, mimo że nie zgadzam się z kilkoma tezami, wydało mi się wartościowe takie prześledzenie drogi powstawania marki oraz jej zmiany.
Nina Kowalewska-Motlik, President New Communications

Dla kogo jest ta książka? Niech odpowie sam Autor:

Adresatami są więc wszyscy, nie tylko marketerzy. Nie tylko ci, którzy będą marketerami, ale wszyscy, którzy zainteresowani są czymś jednak bardzo wzniosłym, ale nieskomplikowanym, jak strategia i proces strategiczny. Zapraszam więc do odkrywania świata, który jest fascynujący, ale zarazem wszystkim, mam nadzieję, znany. Obiecuję ciekawą, a chwilami trudną przygodę.    
Maciej Tesławski

Data premiery: 18 marca 2015 r.

Partner



Patronat medialny

Spis treści

Spis treści

Recenzje
Wstęp

  • Dla kogo piszę?
  • Dlaczego piszę?
  • O czym piszę?
  • Kto ze mną pisze?
  • Jaki jest cel?

Pojęcie marki
Czy potrzebna ci marka?
Kiedy marka staje się silna?
Czym jest i czym nie jest strategia marketingowa
O strategii
Przed rozpoczęciem projektowania

  • Wprowadzamy nową markę na rynek
  • Marka już jest na rynku – zrobiła się sama
  • Marka jest źle pozycjonowana

Intuicja strategiczna

  • Charyzmatyczny przywódca
  • Na marketingu zna się każdy
  • Kreatywny strateg

Wymagane cechy stratega
7 grzechów strategicznych

        1. Pycha
        2. Chciwość
        3. Nieczystość
        4. Zazdrość
        5. Nieumiarkowanie
        6. Gniew
        7. Lenistwo

Modele strategiczne

  • Model Jean-Noël Kapferera
  • Myślenie lateralne – Edward de Bono
  • Disruption®

Architektura marki

  • Strategie budowania architektury marki

Metody badań marketingowych

  • Typy badań
  • Badania ilościowe
  • Badania jakościowe

Kolejność projektowania marki
Analiza SWOT

  • Po co SWOT?
  • Jak zabrać się za analizę SWOT?
  • Przykładowy SWOT
  • Co dalej?
  • Mamy SWOT … i co z tego?

Analiza rynku/konkurencji
Rodzaje segmentacji rynku

  • Procter & Gamble – jak dużo to za wiele?
  • Wprowadzenie (podstawowe pojęcia)
  • Poziomy segmentacji rynku
  • Marketing masowy
  • Marketing segmentacyjny
  • Marketing niszowy
  • Mikromarketing
  • Segmentacja rynku konsumenckiego
  • Segmentacja geograficzna
  • Segmentacja demograficzna
  • Segmentacja psychograficzna
  • Segmentacja według zachowań konsumentów
  • Segmentacja rynku przedsiębiorstw
  • Segmentacja wieloczynnikowa
  • Segmentacja wielostopniowa
  • Identyfikowanie segmentów rynkowych
  • Warunki efektywnej segmentacji
  • Wybór rynku docelowego
  • Ocena segmentów rynku
  • Atrakcyjność segmentu
  • Silne strony przedsiębiorstwa
  • Wybór segmentów rynku
  • Strategie wyboru segmentów
  • Marketing niezróżnicowany
  • Marketing zróżnicowany
  • Marketing skoncentrowany
  • Proces wyboru strategii działania na rynku

Badanie wizerunku marki
Osobowość marki

  • Co to jest osobowość marki?
  • Korzyści z posiadania przez markę osobowości
  • Korzyści dla marki wynikające z posiadania przez nią osobowości
  • Korzyści dla marki oraz konsumenta wynikające z nadania marce osobowości

Personifikacja marki (przykład)
Badanie osobowości marki
Charakter(ek) marki

  • Jak te psychologiczne teorie i definicje odnieść do marki?

Grupa docelowa

  • Segmentacja
  • Nieostre granice segmentów
  • Indywidualizm konsumenta

Lifestyle konsumenta
Prosumenci
Insighty konsumenckie
Osobowość grupy docelowej
Zaspokajanie czy kreowanie potrzeb?
Adaptacja osobowości marki
USP lub ESP
Wyróżniaj się lub zgiń

  • Nieważne jak, byle mówili

Korelator wartości®
Pozycjonowanie strategiczne marki

  • Weryfikacja pozycjonowania
  • Ocena pozycjonowania
  • Zarządzanie pozycjonowaniem

Strategie cenowe
Rebranding – czy, kiedy i jak robić?
Marketing miejsc, czyli budowanie marki miejsca

  • Kto jest marketerem?
  • Cel marketingu miejsc
  • Wizerunek jednostek terytorialnych
  • Unique selling proposition dla miejsca
  • Grupy docelowe
  • Media społecznościowe
  • Spojrzenie z zewnątrz
  • Podsumowanie

Wytyczne strategii
Na koniec
Autorzy

  • Informacje o autorze
  • Współautorzy
O Autorze

O Autorze

Maciej Tesławski  pierwszy filozof marketingu. Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współzałożyciel SMB. W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Był Prezesem Zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy jako strateg rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, gdzie przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Autor książek: „Lojalność konsumenta” i „Strategia marketingowa”.

http://teslawski.pl

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Rozmiar pliku 3,5 MB / 6,9 MB
Format e-pub / mobi (pakiet)
Zabezpieczenie Watermark
Warunki korzystania Wyłącznie na użytek własny, kopiowanie i udostępnianie osobom trzecim zabronione
Wymagania techniczne Upewnij się, że posiadasz urządzenie (e-czytnik, smartphone, tablet) obsługujący jeden z wymienionych formatów: e-pub, mobi. Więcej szczegółów w "Regulaminie zakupu e-booków"
ISBN 978-83-63566-68-5
Recenzje
Blog Zyski i Straty

(...) Stanowi rodzaj kolażu, wynikającego z tego, że jej autorami są cztery osoby o różnym wykształceniu, doświadczeniu i odmiennym podejściu do tematu. To zderzenie zapatrywań jest siłą publikacji. Nie ma w niej instrukcji, jest za to sporo inspiracji. (...) Publikacja nie wymaga lektury linearnej. Można zacząć ją czytać od środka, od końca lub innego dowolnie wybranego miejsca lub tematu, który w danym momencie koncentruje uwagę. Przeczytaj pełną wersję.

Autor: Juliusz Bolek
Labber.pl (Eura7)

Kompetencje marketingowca to zarówno znajomość warsztatu, „niezmiennych praw”, jak i otwarcie na ciągłą zmianę. A nietypowa formuła Strategii marketingowej bardzo dobrze to podkreśla. Jest to bowiem książka „w procesie tworzenia”. W każdym rozdziale autor przywołuje uwagi czytelników, i odnosi się do nich, wyjaśniając wątpliwości. Przeczytaj pełną wersję.

Autor: Krzysztof Śpiewla
Radio Aktywne

Maciej Tesławski – wybitna postać na arenie głównie polskiej, ale i międzynarodowej. Co zaskakujące – przy tak dużym doświadczeniu autora – po pierwszych rozdziałach wydaje się on mówić do czytelnika niesamowicie świeżym i zrozumiałym nawet dla laika słowem, przeplatanym wspomnianymi wcześniej terminami trudniejszymi, które wciągają w świat marketingu najbardziej zagorzałych lekkoduchów. Zaskakuje jednak coś jeszcze: forma wypowiedzi zupełnie niekojarząca się z wyobrażeniem lektur o tej tematyce, do których nie mogłem się dotąd przekonać. Przeczytaj pełną recenzję

Autor: Maciej Bancerz
Co U Czecha

Książka Strategia marketingowa jest odpowiedzią na moje receptory odpowiedzialne za chęć zdobywania wiedzy. Od dłuższego czasu chciałem poszerzyć swoją wiedzę marketingową – nie sięgając do książki Kotlera, w której jest opisany cały proces tworzenia strategii. Nie chodziło mi bowiem o teorię, lecz o element urzeczywistnienia – w jaki sposób strategia marketingowa powstaje i czym ona jest. Jako osoba młoda, która aspiruje, aby przeskoczyć pewien poziom dorosłości w branży marketingowej, miałem z tym niemały problem. Aż do momentu, gdy trafiłem na książkę Macieja Tesławskiego. Znalazłem w niej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, których nie mogłem wyszukać w internecie. Autor w umiejętny sposób prowadzi Czytelnika, ukazując cały wachlarz narzędzi, które pomogą zrozumieć pojęcie „strategia marketingowa” i zastosować ją później w praktyce. To cenne źródło wiedzy, doświadczenia, konkretnych rad autora. Jest to książka, której potrzebowałem, szukałem i z całą odpowiedzialnością mogę polecać w środowisku. W imieniu swoim i moich receptorów – bardzo dziękuję!

Autor: Mateusz Czech
Strategia marketingowa według Tesławskiego

Strategia marketingowa – który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych, jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od innych?

Krótko – połączeniem wiedzy i doświadczenia.

Bardzo spodobało mi się zresztą porównanie strategii marki do narodzin dziecka. Maciej Tesławski napisał: Wychowujemy je tak, aby w wieku dojrzałym spełniało nasze pierwotne wyobrażenie. Przez cały czas wychowywania dziecka wpływają na nie rozmaite czynniki zewnętrzne. Modyfikujemy wtedy wyobrażenie, a nie wysyłamy go w kosmos, bo się nam znudziło. Bardzo obrazowo, prawda? Ta i wiele innych definicji dowodzi temu, że książkę zrozumieją zarówno zaprawieni w boju marketerzy, jak i laicy. Przeczytaj pełną wersję.

Autor: Marta Rzymkowska
techniki promocji sprzedazy
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej