Regulamin
REGULAMIN KSIĘGARNI INTERNETOWEJ WYDAWNICTWA SŁOWA I MYŚLI
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Księgarnia internetowa działająca po adresem: www.sklep.slowaimysli.pl jest prowadzona przez Wydawnictwo Słowa i Myśli Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Skrajna 14, NIP 712 327 00 60, wpisane do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000412097, kapitał zakładowy 10 000 zł, reprezentowana przez: Prezesa Zarządu Dorotę Partykę. Wydawnictwo Słowa i Myśli zwane jest dalej Sprzedawcą.
- Sprzedawca podejmuje najwyższe starania, aby zasady i warunki sprzedaży poprzez stronę www.sklep.slowaimysli.pl kształtowały prawa i obowiązki Klienta w sposób zgodny z dobrymi obyczajami.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów oraz Przedsiębiorców-Konsumentów (zwanych dalej łącznie Klientem) korzystających z Księgarni Internetowej.
- Zamawiający w księgarni internetowej www.sklep.slowaimysli.pl zwany Klientem, powinien zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. W toku rejestracji na stronie www.sklep.slowaimysli.pl lub składania zamówienia Klient zostanie poproszony o zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu za pośrednictwem udostępnionej funkcjonalności tzw. checkbox.
- Integralną częścią Regulaminu jest "Regulamin zakupu e-booków"
- Strona www.sklep.slowaimysli.pl umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu przez klientów zamawiających na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
- Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Klient poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo Słowa i Myśli sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Skrajnej 14. Podanie danych w celach marketingowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawienia, odwołania i usunięcia.
§ 2 INFORMACJE O PRODUKTACH
- Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sprzedającego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego .
- Ceny książek i innych produktów znajdujących się w księgarni internetowej Sprzedawcy:
a) są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT,
b) nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od sposobu dostarczenia produktu, od wartości oraz wielkości zamówienia i podawane są przy wyborze sposobu dostawy produktu przez Klienta. Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia jest prezentowana w podsumowaniu zamówienia po wybraniu przez Klienta formy dostawy i płatności. Przed zatwierdzeniem zamówienia Klient może samodzielnie sprawdzić koszt dostawy tutaj - Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Przy czym odwołanie akcji promocyjnych, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
- Promocje w księgarni internetowej www.sklep.slowaimysli.pl nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
§ 3 ZASADY ZAMAWIANIA
- Zamówienia składane za pośrednictwem strony www.sklep.slowaimysli.pl oraz adresu e-mail: sklep@slowaimysli.pl można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Natomiast w przypadku zamówień telefonicznych zamówienia są przyjmowane w dni robocze w godzinach 8:00-16:00.
- Sprzedający dopuszcza istnienie przerw technicznych, wyłączających księgarnię internetową z przyjmowania i realizacji zamówień Klientów, na temat których zamieści stosowną informację na stronie internetowej www.sklep.slowaimysli.pl.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia i przerwy w funkcjonowaniu księgarni internetowej Wydawnictwa Słowa i Myśli, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność księgarni internetowej Sprzedawcy z oprogramowaniem Klienta.
- Realizacja zamówień następuje w dni robocze, z wyłączeniem dni zamkniętych magazynu księgarni Sprzedającego (np. na czas przeprowadzenia inwentaryzacji, przerwy techniczne).
- Przez złożenie zamówienia za pośrednictwem strony www.sklep.slowaimysli.pl należy rozumieć dodanie do Koszyka produktów z oferty księgarni internetowej, następnie wypełnienie "Formularza zamówienia" zgodnie z informacjami podanymi w w/w formularzu (wybór rodzaju i miejsca dostawy, formy płatności) oraz kliknięcie przycisku potwierdzającego zamówienie i obowiązek płatności.
- Zamówienie za pośrednictwem strony www.sklep.slowaimysli.pl może być dokonane w jednej z dwóch form:
a) po zarejestrowaniu się - w przypadku nowego Klienta, lub zalogowaniu - w przypadku Klienta, który ma już konto Klienta w księgarni internetowej Sprzedającego,
b) bez zalogowania (szybkie zakupy). Ta forma zamówienia nie dotyczy zakupu e-booków. - Dopuszcza się również złożenie zamówienia przez Klienta poprzez kontakt ze Sprzedającym za pośrednictwem (nie dotyczy zakupu e-booków):
a) adresu e-mail: sklep@slowaimysli.pl,
b) kartą pocztową na adres: Wydawnictwo Słowa i Myśli – księgarnia, ul. Skrajna 14, 20 - 802 Lublin,
c) telefonicznie na numer: +48 512 440 050. - W przypadku złożenia zamówienia w trybie opisanym w pkt. 7 Klient podaje niezbędne dane do realizacji zamówienia: zamawiane Produkty wraz z numerem ISBN danej pozycji, ilość zamawianych produktów: dane do korespondencji: imię, nazwisko lub firma, adres, adres e-mail, numer telefonu, wybrany sposób wysyłki towaru, sposób płatności.
- Klient otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia wraz z numerem zamówienia oraz danymi niezbędnymi do dokonania płatności, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. W przypadku braku otrzymania takiej informacji Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą drogą telefoniczną lub mailową (zakładka Kontakt).
- Podczas składania zamówienia oraz komunikacji ze Sprzedającym, Klient zobowiązany jest do podania prawidłowych danych kontaktowych – w szczególności imienia i nazwiska, pełnego adresu e-mail oraz numeru telefonu. Nieprawidłowo podane dane mogą utrudnić lub uniemożliwić realizację zamówienia, za co Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
§ 4 DOSTAWA I FORMA PŁATNOŚCI
- Płatności za zamówienie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej można dokonać przy odbiorze lub przelewem elektronicznym, przelewem bankowym, kartą płatniczą lub za pośrednictwem systemu PayU.pl. W przypadku zamówień zagranicznych płatności są realizowane wyłącznie przy płatności przelewem. Szczegóły dostępne są tutaj
- Dostawa Produktów odbywa się w sposób wybrany przez Klienta w zamówieniu (tj. dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej, pocztą kurierską), a jej koszty są określone w cenniku dostępnym tutaj
- Dostawa zamówionych Produktów następuje za pośrednictwem podmiotu zawodowo trudniącego się doręczaniem przesyłek.
- Dostawy poza granice Rzeczypospolitej Polski są dokonywane wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Formy płatności oraz sposób ich dokonania są zależne od wybranego przez Klienta sposobu odbioru zamówienia. Klient może dokonać zapłaty z w formie przelewu lub przy odbiorze (za pobraniem). Szczegółowe dane dostępne są tutaj
- Dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon. Na wyraźne życzenie klienta do zakupu dołączana jest faktura VAT.
- Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019, poz. 1520), Sprzedawca ma prawo wystawić fakturę do paragonu fiskalnego wyłącznie w przypadku gdy na paragonie znajduje się NIP Zamawiającego. Zamawiający ma obowiązek zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa towar jako podatnik VAT, co wiąże się z obowiązkiem podania numeru NIP – w takiej sytuacji Sprzedawca nie rejestruje zakupu na kasie rejestrującej, tylko wystawia fakturę VAT.
- W przypadku powtórnej (nieuzasadnionej i/lub wynikającej z winy Klienta) wysyłki Klient ponosi dodatkowe koszty jej zrealizowania.
- Klient może skorzystać z kodu rabatowego, otrzymanego od Sprzedającego lub od innego podmiotu, który dokona zakupu kodów rabatowych dla swoich klientów, upoważniających do otrzymania rabatu w Księgarni internetowej www.sklep.slowaimysli.pl.
§ 5 TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Realizacja zamówień Klientów następuje w dni robocze (z wyłączeniem dni zamkniętych magazynów księgarni internetowej zgodnie z §3 pkt. 4) i zwyczajowo wynosi od jednego do pięciu dni roboczych tj. dni od poniedziałku do piątku, liczonych od momentu złożenia zamówienia przez Klienta lub w momencie skompletowania przez Sprzedającego wszystkich zamówionych przez Klienta produktów i/lub zaksięgowanej przez Sprzedającego pełnej opłaty za zamówienie.
- Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po potwierdzeniu zamówienia i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego (z zastrzeżeniem §3 pkt. 4 oraz §5 pkt.4).
- Szczegółowa informacja o terminie wysyłki znajduje się w karcie produktu, zaś termin dostawy uzależniony od wybranego sposobu podanego tutaj
- Ze względów logistycznych, zamówienie złożone do godziny 13.30 dnia roboczego traktowane jest jako złożone w danym dniu. W przypadku złożenia zamówienia po godzinie 13.30 albo w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny, zamówienie jest rejestrowane jako złożone najbliższego następnego dnia roboczego.
- Postanowienia niniejszego paragrafu od pkt. 1 do pkt. 4 nie dotyczą zakupu e-booków. Szczegółowe informacje w "Regulaminie zakupu e-booków"
- W przypadku Produktów z działu „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż” termin realizacji zamówienia podawany jest przy określonym Produkcie. W przypadku łącznego zamówienia Produktów z działu „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż” i innych działów, termin realizacji zamówienia odpowiada późniejszemu terminowi realizacji z działu „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż”. Podczas składania zamówienia, Klient może podjąć decyzję o przyśpieszeniu terminu realizacji zamówienia dla Produktów z innych działów niż „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż” i skorzystać z podstawowego terminu dostawy. W tym celu należy złożyć dwa oddzielne zamówienia - jedno zawierające podstawowe produkty, drugie zawierające produkty z działu „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż”.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 287), Klient który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tytułem odstąpienia od umowy tj. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania.
- Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem, przy czym oświadczenie takie musi zostać złożone z zachowaniem formy pisemnej.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta lub na formularzu dostępnym tutaj.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać przekazane Sprzedającemu drogą elektroniczną poprzez wysyłanie scanu oświadczenia na adres e-mail: sklep@slowaimysli.pl Odstąpieniu od umowy może być również wysłane na adres: Wydawnictwo Słowa i Myśli Sp. z o.o. ul. Skrajna 14 20-802 Lublin, z dopiskiem „odstąpienie od umowy”.
- Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Klientowi na adres e-mail (podany przy zawieraniu umowy lub inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Klient odsyła wraz z towarem dowód zakupu, wszystkie dokumenty oraz ewentualne gratisy.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Klienta, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Jednakże jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Klientowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 ustawy o prawie konsumenckim.
- Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania.
- Sprzedający nie odbiera kierowanych do niego przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
§ 7 REKLAMACJE
- Sprzedający zobowiązuje się dostarczać Produkty wolne od wad.
- Jeżeli po otrzymaniu Produktów Klient stwierdzi wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonych produktów z umową, ma prawo do reklamacji otrzymanego towaru.
- Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej przesyłając na adres: Wydawnictwo Słowa i Myśli - księgarnia, ul. Skrajna 14, 20-802 Lublin lub za pośrednictwem adresu e-mail: sklep@slowaimysli.pl.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć następujące informacje:
a) imię i nazwisko Kupującego (nazwa firmy),
b) tytuł reklamowanego produktu i jego ISBN,
c) opis problemu (wskazać wady towaru itp.),
d) dołączyć ksero lub scan dowodu zakupu (faktura VAT lub paragon). - Reklamacje uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu oraz zagubienia przesyłek, będą respektowane tylko dla przesyłek, do których sporządzono protokół szkody w obecności osoby doręczającej paczkę lub gdy stwierdzono zaginięcie przesyłki.
- Okres rozpatrywania reklamacji to 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Sprzedający zastrzega jednak, iż w przypadku uszkodzeń powstałych z winy firmy kurierskiej nie gwarantuje on rozpatrzenia reklamacji we wskazanym terminie. W takiej sytuacji czas rozpatrzenia reklamacji wydłuża się o 30 dni kalendarzowych.
- Sprzedający zobowiązuje się w przypadku uznania reklamacji przekazać tę informację Kupującemu drogą pisemną (na wskazany adres e-mail).
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Sprzedający niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny Sprzedający zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Przesyłka wysyłana do Sprzedającego, zawierająca reklamowane produkty musi zawierać:
a) kompletny towar będący przedmiotem sprzedaży,
b) dokument zakupu lub jego kopię. - Towary wysyłane do Sprzedającego należy starannie zapakować w sposób gwarantujący ich bezpieczne dotarcie do celu.
§ 8 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
- Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: http://www.slowaimysli.pl/polityka_prywatnosci
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie www.sklep.slowaimysli.pl. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta w zakładce „regulamin”. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w momencie składania zamówienia.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Klient wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU – ZASADY KORZYSTANIA Z KODÓW RABATOWYCH
1. Kody rabatowe uprawniają do skorzystania z upustu jedynie przy zakupach w księgarni Wydawnictwa Słowa i Myśli poprzez stronę www.sklep.slowaimysli.pl.
2. Kodów rabatowych nie łączy się z innymi promocjami dostępnymi w księgarni.
3. Kod może zostać wykorzystany tylko jeden raz (wj. subskrybenci biuletynu) przez jednego użytkownika księgarni.
4. Kody pozwalają na uzyskanie rabatu na zakup książek, jednak wartość wynikająca z zastosowania kodu nie jest wymienna na pieniądze.
5. Kody rabatowe uprawniają do zniżki dwojakiego rodzaju - wartościowe lub procentowe:
a) Wartość kodu rabatowego wyrażona w PLN to kwota brutto o jaką zostanie pomniejszona całkowita wartość brutto zamówienia*
b) Wartość kodu rabatowego wyrażona w % to procent o jaki zostanie pomniejszona całkowita wartość brutto zamówienia*
6. Czas trwania promocji jest określany indywidualnie dla każdej akcji promocyjnej.
Korzystanie z kodów rabatowych – zobacz jakie to proste!
1. Dodaj zamawiane produkty do koszyka.
2. Wpisz w oznaczonym miejscu (na stronie koszyka) kod rabatowy, kliknij przycisk "zastosuj".
3. Kontynuuj zakup (wg kolejnych kroków realizacji zamówienia).
4. Rabat zostanie automatycznie zastosowany i widoczny w podsumowaniu zamówienia.
Ważne! Wielkość liter w kodzie ma znaczenie.
*Całkowita wartość zamówienia – łączna wartość brutto zakupionych książek bez kosztu przesyłki
Regulamin obowiązujący do 24 grudnia 2014 r. dostępny jest w tym miejscu: Pobierz regulamin
Regulamin obowiązujący do 23 maja 2018 r. dostępny jest w tym miejscu: Pobierz regulamin
Regulamin obowiązujący do 31 grudnia 2020 r. dostępny jest w tym miejscu: Pobierz regulamin