Default

Praktyka brandingu (e-book)

Praktyka brandingu (e-book)

Format: e-pub / mobi (pakiet)
ISBN: 978-83-63566-69-2

Wielkość pliku: 6,0 MB / 9,3 MB

cena: 59,00 zł

Special Price 47,20 zł

15 praktyków o brandingu, w interaktywnej dyskusji. Dołączysz?

cena: 59,00 zł

Special Price 47,20 zł

Opis

Szczegóły

 

 

 

 

Drogi Czytelniku,
Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.

Autorzy Praktyka brandingu zdecydowali o przekazaniu
całości honorarium autorskiego, pochodzącego ze sprzedaży książki,
na rzecz Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego
Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie (przy ul. Litewskiej).

Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę,
dołożą swoją „cegiełkę” do tego szczytnego celu!

Praktyka brandingu to pierwsze tak innowacyjne przedsięwzięcie w literaturze marketingu. Autorowi udało się zebrać w jednym tomie doświadczenie kilkunastu osób, z różnych branż, specjalizacji, osób na różnym etapie kariery zawodowej. Nowatorstwo publikacji przejawia się również w samej formie przekazu. Czytelnik nie jest biernym odbiorcą prezentowanych komunikatów, staje się uczestnikiem dyskusji, i to dyskusji na najwyższym poziomie merytorycznym. Co więcej, wszystkiego można „dotknąć”. W książce zastosowano kody QR przekierowujące do filmów reklamowych, zdjęć reklam, komunikatów prasowych i wywiadów z autorami, a to – jak zapowiadają autorzy – nie koniec…

 
Książka opiera się na mocnych fundamentach. Al Ries i Jack Trout, amerykańscy guru marketingu, opracowali 22 niezmienne prawa marketingu decydujące o sukcesie lub niepowodzeniu marki na rynku. Od tego czasu minęło ponad 20 lat, a prawa te są nadal uznawane za fundamentalne. Czy tak samo działają na rynku polskim? Czy ich stosowanie zapewnia sukces, a brak oznacza u nas rynkową porażkę? Czy stosować je tak, jak robią to Amerykanie, a może jednak potrzeba ich modyfikacji? W Praktyce brandingu Maciej Tesławski wraz ze współautorami tego przełomowego działa, dokonał ich wnikliwej interpretacji.

Czytając, czułem się jak w ogniu dyskusji, w której padają śmiałe, momentami przewrotne lub obrazoburcze tezy, dyskutanci prześcigają się w prezentowaniu własnych opinii i doświadczeń, i trzeba się mocno starać, aby dojść do głosu. (…) Każdemu, kto ma swoje zdanie na temat, jak skutecznie uprawiać marketing – lekturę gorąco polecam.
Krzysztof Jakubiak
Członek Stowarzyszenia IPR i Akademiii Ekspertów PRoto. Ponad 20-letnie doświadczenie w branży PR

Autorzy książki nie wymądrzają się, raczej dzielą się spostrzeżeniami, wyrażają swoją opinię. (...) Można się z nimi nie zgodzić, jednak ich dyskusja powoduje, że zaczynamy myśleć o tym, jak wyrwać się z rutyny, szablonów. (...) I to, co mnie – prawnika z wykształcenia – cieszy, to fakt, że wszystko to odbędzie się zgodnie z … PRAWAMI marketingu.
Piotr Kaczmarek
Absolwent prawa na Uniwersytecie Wrocławskim. Praktyk leasingu i bankowości detalicznej. Obecnie prezes Getin Holding


Myślę, że to zaproszenie do rozmowy o markach na kanwie kodeksu praw ma w sobie pewną przewrotność, albowiem te ustanowione prawa niekoniecznie muszą się sprawdzać w nowych warunkach, w nowej rzeczywistości mediowej (…). Cała przyjemność pozostaje po stronie Czytelnika, by z tymi prawami się zmierzyć i zabrać głos w rozmowie, ocenić samemu (…) spróbować zastosować je we własnej praktyce. Dziękuję Maćkowi i pozostałym Autorom za to ciekawe doświadczenie.
Paweł Niziński
Chief Executive Officer  Goodbrand & Company CEE. Członek KTR i SAR. Według Media Marketing Polska latarnik i sternik polskiej reklamy.

Data premiery: 19 listopada 2014 r.

Patronat medialny

 

Spis treści

Spis treści

Recenzje
Podziękowania
Na wstępie

I Prawo pierwszeństwa
         Lepiej być pierwszym niż lepszym

II Prawo kategorii
         Jeżeli nie możesz być pierwszym w danej kategorii, to ustanów nową kategorię, w której będziesz pierwszy

III Prawo pierwszeństwa myśli
         Lepiej być pierwszym w czyjejś świadomości niż pierwszym na rynku

IV Prawo percepcji
         Marketing nie jest walką na wyroby. Jest walką na percepcje

V Prawo koncentracji
         Najważniejszą sprawą w marketingu jest zawładnięcie jakimś wyrazem w świadomości potencjalnych klientów

VI Prawo wyłączności
         Jeden wyraz nie może w świadomości potencjalnego klienta kojarzyć się z dwiema firmami

VII Prawo drabiny
         Stosowana strategia zależy od szczebla, który się zajmuje na drabinie

VIII Prawo dwóch
         W długim okresie na każdym rynku ścigają się tylko dwa konie

IX – Prawo przeciwieństwa
         Jeżeli zmierzamy do drugiego miejsca, to naszą strategię wyznacza ten, kto zajmuje pierwsze miejsce

X – Prawo podziału
         Jedna kategoria z czasem ulega podziałowi przekształcając się w dwie lub więcej

XI – Prawo perspektywy
         Marketing przynosi wyniki dopiero w dłuższym okresie

XII – Prawo rozszerzania asortymentu
         Istnieje nieodparte dążenie do coraz szerszego stosowania marki

XIII – Prawo rezygnacji
         Trzeba coś poświęcić, żeby coś zdobyć

XIV – Prawo właściwości
         Każdej właściwości odpowiada przeciwna, skuteczna właściwość

XV – Prawo szczerości
         Potencjalny klient uznaje za zaletę otwarte przyznanie się do winy

XVI Prawo jedynego rozwiązania
         W każdej sytuacji istnieje tylko jedno rozwiązanie, które przyniesie liczące się wyniki

XVII Prawo nieprzewidywalności
         Nie da się przewidzieć przyszłości, chyba że się samemu opracowuje plany konkurentów

XVIII Prawo sukcesu
         Sukces często prowadzi do arogancji, a arogancja do klęski

XIX Prawo niepowodzenia
         Należy oczekiwać niepowodzenia i godzić się z nim

XX Prawo przesady
         Sytuacja często wygląda inaczej, niż to przedstawia prasa

XXI – Prawo trendu
         Skutecznych programów nie tworzy się na podstawie chwilowej mody, ale na podstawie trendu

XXII – Prawo zasobów
         Pomysł nie ruszy z miejsca bez dostatecznych zasobów finansowych

Na koniec
Przypisy końcowe
Autorzy

O Autorze

O Autorze

Maciej Tesławski  pierwszy filozof marketingu. Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współzałożyciel SMB. W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Był Prezesem Zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy jako strateg rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, gdzie przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Autor książek: Lojalność konsumenta i Strategia marketingowa.
http://teslawski.pl

PARTNERZY

Joanna Baś-Marjańska
Z zawodu i zamiłowania praktykujący marketer z pasją strategiczną. Zwolenniczka powiedzenia: Żeby zobaczyć las, trzeba  z niego wyjść. Fanka Lovemarks. Od 16 lat aktywnie realizuje swoją pasję w Polsce i zagranicą dzięki pracy dla największych firm: agencji reklamowej McCann-Ericson, globalnego koncernu Henkel oraz Polpharmy. Zdobyła doświadczenie  w branży reklamowej, spożywczej, FMCG i farmaceutycznej. Z powodzeniem zarządzała markami takimi jak Persil, Silan, Perwoll, Somat, Bref, Clin, Rex, Etopiryna, Pyralgina, wielokrotnie nagradzanymi przez konsumentów. Tworzyła od podstaw efektywne strategie marketingowe dla nowych i istniejących marek, strategie komunikacji, koncepty nowych produktów i nowych marek, strategie repozycjonowania, wprowadzenia nowych marek i produktów na rynek. Promotorka badań marketingowych. Absolwentka Ekonomii o specjalizacji Marketing i Zarządzanie w Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie oraz absolwentka prestiżowego Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Arkadiusz Cempura
Z wykształcenia inżynier..., magister inżynier elektronik. Pasjonat nowych technologii. Z zawodu... handlowiec. Sprzedając, robi to, co lubi – zachęca ludzi do poddania się zmianom, do myślenia, do wyjścia poza krąg własnych przyzwyczajeń. Jest zwolennikiem tzw. marketingu zintegrowanego – którego najważniejszą cechą jest spójność przekazu marki przy wykorzystaniu unikalnych cech danego kanału przekazu. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży oraz w realizacji zaawansowanych projektów informatycznych, w tym 8-letnie doświadczenie w obszarze bankowości elektronicznej oraz e-commerce. W latach 2005-2011 pracował dla Credit Agricole Bank Polska SA, gdzie był Dyrektorem Sprzedaży i Bankowości Elektronicznej. W latach 2011-2013 realizował projekty na Ukrainie, pracując m.in. dla Alfa Bank Ukraina, gdzie był odpowiedzialny za rozwój bankowości internetowej i mobilnej oraz za cross-sell. W Idea Bank Ukraina odpowiadał za marketing, w tym wprowadzenie brandu Idea Bank na rynek ukraiński, wsparcie sprzedaży oraz bankowość elektroniczną i sprzedaż przez call center. Uważa, że najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie. Z własnych doświadczeń wie, że prawdziwe jest powiedzenie, iż w zdrowym ciele zdrowy ruch zachęca więc innych aby do pracy (i nie tylko) jeździli rowerem – jest współtwórcą akcji Zagoń Rower do Roboty.
http://www.cempura.pl

Dagmara Dłużniewska
Właścicielka firmy badawczej Field Research Poland. Wykładowca  Uniwersytetu Wrocławskiego  w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.  W branży badawczej pracuje od początku lat dziewięćdziesiątych – wtedy to trafiła do firmy CAL Company Assistance. W roku 1999 została zaproszona do współpracy przez największą na świecie agencję badań rynku ACNielsen (obecnie Nielsen). Objęła tam stanowisko Consumer Research Operations Manager. Jej głównym zadaniem była dbałość o prawidłowość użytych metodologii, narzędzi badawczych, jakości badań przeprowadzanych w dziale Consumer Research oraz zarządzanie zespołami Field i Data Processing. W roku 2004 wybrałam nowe wyzwanie: stworzenie od podstaw nowej agencji badań rynku w Polsce, jednak w 2012 roku znów nadszedł czas zmian. Postanowiła otworzyć własną firmę badawczą – Field Research Poland świadczącą usługi full service dla firm z Polski, Europy oraz USA. Badania to jej miłość, to styl życia, lubi dzielić się swoimi doświadczeniami.
http://www.fieldresearch.pl

Michał Jasiński
Socjolog-sportowiec z pasją do marketingu. Od 2004 r. Prezes stowarzyszenia MWEK TEAM oraz właściciel firmy DIG-NITTY zajmujących się marketingiem sportowym. Pracował między innymi dla: Red Bull, Braun, G-Shock, TP S.A., Orlen, Plus Gsm, KIA Motors, Eastpak, DC. Mistrz oraz Vice Mistrz Polski Dirt Jump. Prezenter i wydawca telewizyjny w NEXT 3D. Od 2013 r. związany z KROSS S.A., gdzie konsekwentnie realizuje strategię na 44 rynkach eksportowych.

Marcin Kalkhoff
Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Specjalista strategicznego zarządzania marką. Twórca i partner marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, autor bloga BrandDoctor.pl, członek Rady Marek Superbrands, doświadczony strateg: internet i media, fmcg, finanse i bankowość, it, telekomunikacja, opieka zdrowotna, B2B. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.
http://branddoctor.pl

Mateusz Wojciech Karasiński
Będący na początku swojej zawodowej drogi marketer, działający w branży od 2011 roku. Strategiczne podejście stara się wcielić w każdy aspekt swojego życia. Na swoim koncie ma już kilka sukcesów. Nie brakuje mu doświadczenia w takich branżach, jak IT, medyczna, lokalne media, świat sportu żeglarskiego czy koszykarskiego. Cechuje go szczerość i otwartość na świat. Swoją graficzną duszę świetnie odnajduje w minimalizmie. Pomysłodawca i twórca portalu outofbrand.pl. Nie można wiedzieć niczego na zawsze. Całe życie trzeba poszukiwać nowych rozwiązań. Dlatego to co robimy musi być naszą pasją  słowa Davida Oglivy w całości oddają jego charakter i podejście do wykonywanych obowiązków.

Justyna Kowal
Dopiero wchodzi w świat szeroko rozumianego marketingu i stara się w nim odnaleźć i przetrwać. Studentka III roku Komunikacji Wizerunkowej Uniwersytetu Wrocławskiego, organizatorka klubu Young Strategists' Club, który to z małej grupki ciekawskich studentów rozrósł się i prężnie działa. Próbuje, szuka, znajduje, uczy się, pisze do studenckiego kwartalnika brandingowego BrandBOOM, pracuje, odbywa staże w nadziei, że to wszystko przybliży ją do odkrycia tajemnic marketingu i umiejętności sprawnego poruszania się w jego obrębie.

Łukasz Kruszewski
Z zawodu pośrednik nieruchomości, z zamiłowania filozof, z pasji marketer. Interesuje się komunikacją marketingową i wpływem nowych mediów na budowanie marek. Z branżą związany od 2008 roku. Zdobywał doświadczenie, pracując jako agent nieruchomości, prowadząc własne biuro, współpracując z agencjami marketingowymi oraz koordynując realizację projektów unijnych m.in. w  branży nieruchomości finansów. Obecnie związany z marką freedom nieruchomości, w której odpowiada za zarządzanie wizerunkiem i komunikację marketingową. Miłośnik tworzenia nowych wartości kultury obsługi klienta na rynku nieruchomości i chyba lekki społecznik. Autor bloga – niestandardowo na temat nieruchomości: www.lukaszkruszewski.pl Prywatnie mąż i ojciec, czytelnik socjologii kultury, filozofii (które usilnie stara się zrozumieć) oraz literatury fantasy (której coraz mniej w życiu). Fan muzyki electro i sportów wytrzymałościowych.

Wojciech Kułakowski
Grafik, programista, designer, właściciel studia interaktywnego Levitah Design, doradca merytoryczny w zakresie projektowania kampanii e-marketingowych i obecności marek w internecie, członek Klubu Strategów Marketingu, wykładowca MCA. Pracował i współpracował przy projektowaniu, realizacji i wdrożeniu rozwiązań internetowych dla wielu firm w Polsce i na terenie EU. Z reklamą i kreacją związany od 2007 roku. Karierę zaczynał w założonej przez siebie Agencji Reklamowej „Poligraf”, zajmującej się projektowaniem i produkcją opakowań oraz drukiem. W 2010 roku założył studio interaktywne Levitah Design, specjalizujące się w kompleksowym projektowaniu i realizacji działań e-marketingowych. Na przestrzeni ostatnich lat pracy, a także współpracy z agencjami reklamowymi i brandingowymi, realizował projekty dla całego spektrum przedsiębiorstw: od NGO przez fundacje, firmy sektora MŚP, duże sieci gastronomiczne, spożywcze czy obuwnicze, po firmy o pozycji największych w swojej branży w Europie.
http://levitah.pl/

Agnieszka Mendel
Kocha marketing, szczególnie jeśli dotyczy produktów i usług kosmetycznych. Jest doktorantką na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, doświadczonym managerem produktów kosmetycznych i kosmetologiem. Obecnie większość swojego czasu poświęca na wdrożenie na rynku polskim własnej marki kosmetycznej.

Tadeusz Rusek
Czuje się marketerem, ponieważ kreowanie marek traktuje jako swoją pasję. Współpracował z wieloma markami, m.in.: Tyskie, Redd’s, Lech Pils, Johnny Walker czy Smirnoff. Od ponad 10 lat, pracując w dużych organizacjach, mam okazję zdobywać doświadczenie nie tylko w szeroko rozumianym marketingu marek, ale też w sprzedaży. Lubi wspierać ludzi w ich rozwoju i kreowaniu nowych możliwości biznesowych. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie menedżerskie nabyte w branży FMCG, reklamy i IT, pomaga innym w aspekcie budowania strategii oraz prowadzenia firmy. Jest optymistą, który burzy stereotypy i inspiruje siebie oraz innych do zmian.
http://www.aivo.com.pl

Jacek Szlak
Redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie. Filozof z wykształcenia (UJ, filozofia analityczna i kognitywistyka), od 1997 roku zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Zaczynał od marketingu bezpośredniego i jego strony informatycznej – projektował aplikacje telemarketingowe w Call Center Poland, zarządzał wielokanałową komunikacją w ECU Marketing (obecnie w strukturach Bonnier Business, wydawcy „Pulsu Biznesu”), współpracował z krakowskimi agencjami reklamowymi. Od 2003 roku prowadzi portal Marketing przy Kawie, popularyzując wiedzę na temat nowoczesnych narzędzi i trendów marketingowych. Zwolennik wykorzystania technologii i wiedzy naukowej w marketingu; sceptyk, jeśli chodzi o sposoby realizacji tego postulatu. Publicysta i obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej i content marketingu.
http://marketing-news.pl

Mateusz Woźniak
Zawodowo manager i marketer z kilkunastoletnim doświadczeniem. Autor i współautor książek i publikacji, m.in. dla Manager+, Polscy Specjaliści, Brief. Twórca inicjatywy popularyzacji dobrych praktyk marketingu 70 sekund do własnej firmy. Prywatnie miłośnik kawy, fan dobrego kina i jeszcze lepszej muzyki, zaczytujący się w pozycjach wydawniczych z dziedziny zarządzania, marketingu i biznesu. Zawsze otwarty na interesujące projekty i nowe wyzwania. http://mateuszwozniak.eu

Marcin Zaborowski
E-marketer z zamiłowania, związany z branżą marketingową blisko 10 lat. Współzałożyciel agencji Fabryka e-biznesu, w której m.in. od podstaw zbudował dział marketingu internetowego. Przez 2 lata ekspert w grupach roboczych „Marketing Interaktywny” oraz „Social Media” IAB Polska. Autor wielu publikacji marketingowych oraz prelegent na imprezach marketingowych (IAB Showcase, Internet Beta itp.). Dla złapania oddechu prowadzi zajęcia dydaktycznie na WSIiZ Rzeszów. Oprócz działań marketingowych fascynuje się startupami, współtworzył m.in. Ślubowisko.pl, Tylkosprzedam.pl czy sieć Aniołów Biznesu WSAB. Wielokrotnie organizował barcampy. Co pół roku regularnie zmienia hobby: od kolekcjonowania niszowych perfum po druk 3D. Zawsze otwarty na nowe wyzwania.
Serdecznie zapraszam po niespodziankę: http://www.marcin.feb.net.pl

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Rozmiar pliku 6,0 MB / 9,3 MB
Format e-pub / mobi (pakiet)
Zabezpieczenie Watermark
Warunki korzystania Wyłącznie na użytek własny, kopiowanie i udostępnianie osobom trzecim zabronione
Wymagania techniczne Upewnij się, że posiadasz urządzenie (e-czytnik, smartphone, tablet) obsługujący jeden z wymienionych formatów: e-pub, mobi. Więcej szczegółów w "Regulaminie zakupu e-booków"
ISBN 978-83-63566-69-2
Recenzje
Blog jaceklipski.pl

15 polskich ekspertów marketingowych pod wodzą Macieja Tesławskiego przypomina 22 prawa Riesa i Trouta, a także próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy wspomniane zasady obowiązują również na polskim rynku i w naszym kręgu kulturowym. (...) To kolejna z książek, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego marketingowca. Przyznaję jej notę bliską ideału za wartość merytoryczną gwarantowaną przez grono autorów, ciekawą formułę literacką (po omówieniu każdego z praw są zamieszczone wypowiedzi kilku wybranych ekspertów, którzy jak na forum dyskusyjnym wygłaszają własne opinie, nie zgadzają się ze sobą itp.) oraz wagę podjętego tematu. Pełny tekst recenzji

Autor: Jacek Lipski
Ego inspiracje, nr 16, wydanie 2015

Na polskim rynku wciąż brakuje dobrych książek poświęconych tej tematyce. Doświadczony praktyk i wykładowca uniwersytecki przytacza 22 prawa marketingu ukute swego czasu przez Ala Riesa i Jacka Trouta, które mają definiować fundament każdej marki. To od ich opracowania i wdrożenia zależy, czy marka przyjmie się na rynku i osiągnie sukces. Maciej Tesławski twórczo te reguły interpretuje, rozważa ich potencjał, nie stroniąc również od polskich realiów. (...)

Autor: Krzysztof Ratnicyn
Klinikaecommerce.pl

Praktyka brandingu jest przede wszystkim rozliczeniem oraz podsumowaniem dotychczasowej historii marketingu w odniesieniu do dobrze znanych nam z kultury masowej brandów. Książka Macieja Tesławskiego to eksperyment, którego zadaniem było skonfrontowanie ze sobą pojęć marketingu praktycznego oraz teoretycznego. Uważam, że rzeczowe podejście autorów do omawianego tematu, pozwoliło osiągnąć oczekiwany efekt. Dlatego polecam sięgnąć po Praktykę Brandingu osobom, żywo zainteresowanym zagadnieniami z zakresu marketingu i reklamy. Pełny tekst recenzji

Autor: Klaudia Ekert
Blog czaplicka.eu

Głównym założeniem książki jest przeniesienie amerykańskich prawd i zasad na nasz polski rynek. Rzeczywiście przykłady obejmują marki znane i te mniej, ale zawsze związane z naszą kulturą lub zaadaptowane na naszym gruncie. Dzięki temu nie mamy wrażenia, że czytamy teoretyczne rozważania zza oceanu, ale praktyczne rady naszych koleżanek i kolegów z branży. Pełny tekst recenzji

Autor: Monika Czaplicka
Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej