Art branding

Art branding

Igor Gałązkiewicz

Format: B5
Objętość: 232
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
ISBN: 978-83-63566-75-3
cena: 49,00 zł

Art branding to podróż po świecie marketingu i sztuki – ujęta w formę esejów opowieść o ich wzajemnych relacjach. Książka pokazuje, jak globalne marki wprawnie otaczają się woalem wartości, które daje sztuka, i jak sztuka z mimetyczną precyzją uczy posługiwać się marketingowym instrumentarium.



LUB
Opis

Szczegóły

 

 

 

 

Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, nigdy też nie determinowała tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia się, począwszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, aż po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, własnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni.


Niekończąca się droga od idei do ideału – będąca procesem tak charakterystycznym dla sztuki – może być także atrakcyjnym konceptem dla marki, która, chcąc odpowiedzieć na potrzeby rynku, musi się ciągle zmieniać.

Sztuka stała się efektywnym i perswazyjnym narzędziem wspierającym komunikację produktu oraz tożsamość marki, pozwalającym w unikalny sposób projektować jej doświadczenie, aktualizować grupę docelową i pozycjonować ją.

Art branding to przegląd portfolio koncepcji, gdzie artysta staje się marką, a limitowana edycja jest figurą retoryczną w komunikacji. Jest również eskapadą po korporacyjnych kolekcjach sztuki, muzeach i artystycznych galeriach marek. Zbiorem spostrzeżeń i przeanalizowanych refleksji o artystycznych programach, czasowych przestrzeniach w mieście i najważniejszych artystycznych wydarzeniach, gdzie marki polerują swój wizerunek w artystycznym otoczeniu. To również ekspozycja strategii komunikacyjnych ze sztuką w roli głównej lub przynajmniej charakterystycznej.

Marki, tak jak artyści, posiadają własne warsztaty, w których prototypowane, konstruowane i wdrażane są coraz to nowe modele produktów. Wypełnione są hybrydowymi narzędziami o funkcjonalności szwajcarskiego scyzoryka i precyzji lasera. Warsztat o proweniencji sterylnego laboratorium, artystycznej pracowni i biblioteki.

Parafrazując reklamowy slogan: Art sells!, dzisiejszy świat sztuki, zarówno ten instytucjonalny, jak i komercyjny, jest jak Tour de France. Wyścig trwa, widać liderów – to awangarda, za nimi peleton – ariergarda. Kto jest czysty, a kto na dopingu – okaże się później. Na razie nikt się tym nie przejmuje. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestują w sztukę, widząc w niej komunikacyjny potencjał, dający szereg wartości formujących i spajających ich wizerunek.

Art branding jest globalnym zjawiskiem, jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji, dających możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjątkowych produktów.

Sztuka to wartości, doświadczenie i emocje – pozwala więc wizualizować często abstrakcyjne wartości marek.

 

Opinie i rekomendacje:

Książka Igora Gałązkiewicza jest pionierską i wartą uwagi publikacją, która – mam nadzieję – da początek szerszemu zainteresowaniu i badaniom zjawiska art brandingu.
Sara Kiedroń, Numarte.com, innowacyjny portal poświęcony rynkowi sztuki

 

 

Partnerzy

 

Patroni medialni 

   

  

Spis treści

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Artystyczny salon, komunikacyjny poligon
                Art Basel
                Artystyczna podróż, czyli Prix de Rome 2.0
                    BMW Art Journey
                    Davidoff Art Initiative
                    Rolex Mentor and Protégé Arts Initiative
                Szampański wizerunek i koktajl wrażeń
                    Veuve Clicquot
                    Ruinart
                    Absolut
                Jubilerska precyzja
                    Swarovski
                    Audemars Piguet
                Wymodelowane doświadczenie
                    Fendi
                    Hermés
                    Louis Vuitton
                    Bally
                Prosto z drogi na Art Basel
                    Bentley
                    Rolls-Royce
                    Audi
                Artystyczne aktywa
                Nowe technologie, stare metody
                    AirBnb
                    Kickstarter
                Muzea nowoczesnych metod marketingowych
                    MoMA
                Frieze Art Fair
                Salone del Mobile
                Auto-kreacja
                    Lexus
                    Audi
                    BMW
                    MINI
                    Ford
                    Land Rover
                    Citroën
                Salonowe wybiegi mody
                    Jil Sander
                    La Rinascente
                    YOOX
                    COS
                    Marni
                    Ermenegildo Zegna
                    Bulgari
                    Missoni
                    Nieskończenie limitowane edycje  
                    Louis Vuitton
                    Nike
                    Loewe

Rozdział 2. Świątynie marek i inżynieria wrażeń
               Muzea marek i marki muzeów
               Muzea, galerie i przestrzenie artystyczne
                    Muzealny wyścig
                    BMW
                    Mercedes
                    Porsche
                    The Autostadt
                    Vitra Campus
                    Audemars Piguet
                    Patek Phillipe
                    Omega
                    Rolex
                    Kristallwelten Swarovski
                    Fabrica Benetton
                    Armani Teatro/Silos
                    Fondazione Prada
                    Fondazione Nicola Trussardi
                    Hangar Bicocca/Fondazione Pirelli
                    Fondation Louis Vuitton
                    Fondation Cartier
                    Chanel Art Pavilion
               Korporacyjne kolekcje sztuki i prywatne muzea
               Banki kochają sztukę
               Marki w muzeach
               Dolce vita, comunicazione artistica
               Marki restaurują zabytki i same siebie
                    Tod's
                    Prada i Versace
                    Salvatore Ferragamo
                    Gucci
                    Fendi
                    Prada
                    Jaeger-LeColutre

Rozdział 3. Artyści jako marki
               Artystyczne oko, ekspresyjne logo
                    Chupa Chups
                    Yves Saint Laurent
                    LOT
                    Comme des Garçons
                    Renault
               Od artystycznego odrzutowca do sygnowanych tenisówek
                    Absolut
                    Artystyczna etykieta: od szampana do whiskey
               Karoseria jest płótnem
                    BMW Art Car Collection
                    MINI
               Ulica jest salonem, a salon ulicą
               X, czyli mnożenie marek
               Moda wysoka, moda szeroka i wielka sztuka
                    Louis Vuitton
                    Marc Jacobs
                    H&M
                    Max Mara
                    Lacoste
                    Elsa Schiaparelli
                    Nike
                    G-Star
                    UBS
               Butiki sprzedające wrażenia
                    Ermenegildo Zegna
                    Le Bon Marché
                    Nendo
               Artystyczne witryny
               Przesyt
               Muzea to marki
                    Sztuczne satelity
                    Skala
                    Globalna marka
                    Guggenheim
                    Centrum Pompidou
                    Tate Modern
                    Victoria & Albert Museum
               Marketingowe doświadczenie, artystyczna wyobraźnia
                    Rijksmuseum
                    New Museum
                    Tate
                    Pinakotheke der Moderne
                    Opera Królewska w Sztokholmie
                    MoMA
                    Bawarska Opera Narodowa
                    LA Phil

O Autorze

O Autorze

 Igor Gałązkiewicz

 Ekspert w dziedzinie budowania strategii i tworzenia komunikacji dla instytucji kultury. Posiada  unikalną, na polskim rynku, wiedzę z zakresu art brandingu, pozwalającą na budowanie  komunikacji i tożsamości marek dzięki sztuce i kulturze (branding, projekty specjalne,  sponsoring, strategia).
 

Autor wielu artykułów dotyczących art brandingu, architektury i projektowania, publikowanych m.in. na łamach FUTU, Art&Business czy Monitor Magazine. Posiada duże doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu wielu projektów artystycznych. Dzięki jego inicjatywie powstał w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej think tank OperaLab.

Jego kompetencje łączą głęboką wiedzę z zakresu sztuki, kultury i marketingu z intuicją i wyczuciem najnowszych tendencji w komunikacji, dając szansę tworzenia wyjątkowych projektów.

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Igor Gałązkiewicz
Format B5
Objętość 232
Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji premiera 06.12.2016 r.
ISBN 978-83-63566-75-3
Recenzje
Numarte

To pierwsza książka polskiego autora poruszająca ten problem przenikania się świata sztuki i marketingu. Jej większa część koncentruje się wokół wątku wykorzystywania wartości wypracowanych na gruncie świata sztuki do budowania strategii wizerunkowych i reklamowych marek, co czyni Art Branding przydatnym zwłaszcza dla specjalistów z zakresu marketingu. Istotne, że autor nie ogranicza się do perspektywy ekonomicznej, ale wykorzystuje swą wiedzę i doświadczenie z obu dziedzin. Opisuje i poddaje analizie także procesy adaptowania mechanizmów rynkowych do budowania wizerunków wykorzystywanych przez artystów sztuk wizualnych. Cała recenzja

Autor: Sara Kiedroń
techniki promocji sprzedazy
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej