Konsument wierny jak pies

Konsument wierny jak pies

Maciej Tesławski i Przyjaciele

Format: B5
Objętość: 258
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-80-7
cena: 44,00 zł

Lojalność... Klucz do sukcesu w biznesie. Przepis na markę kochaną przez wiernych jej konsumentów.

LUB
Opis

Szczegóły

 

 

 

 

Drogi Czytelniku,
Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.

Autor całość honorarium pochodzącego ze sprzedaży książki przeznaczy na rzecz
Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego

w Warszawie (przy ul. Litewskiej).

Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę
dołożą swoją "cegiełkę" do tego szczytnego celu!

 

Lojalność wymaga uwagi, zaangażowania, planu. Wymaga również działania – często trudnego i czasochłonnego. Jednak lojalny Klient nie kieruje się ceną, dostępnością, a nawet jakością. Liczy się dla niego wartość płynąca z faktu korzystania z TEJ właśnie marki.

  Przejrzyj fragment książki
on-line  

Lojalność zmienia konsumentów z użytkowników produktów w „wyznawców” marki. Marki, która nie boi się dekoniunktury, konkurencji czy walki cenowej.

Dzięki lojalności Klientów marka zwiększa swój zasięg komunikacyjny i poszerza rynek zbytu za pomocą najlepszej możliwej reklamy – rekomendacji. W ten sposób zdobywa często nowych, wiernych Klientów...

Maciej Tesławski do współtworzenia książki zaprosił przyjaciół – praktyków marketingu. Dzięki temu publikacja staje się pełniejsza, przybierając formę rozmowy i wymiany doświadczeń wielu osób.

Z książki dowiesz się:

  • jak zmienić konsumentów w „wyznawców” swojej marki,
  • jakie narzędzia w tym celu wykorzystać,
  • jak stworzyć angażujący program lojalnościowy.

Konsument wierny jak pies to książka, która zapewnia wyłącznie praktyczną wiedzę na temat marketingu relacji, sposobów budowania lojalności i prawdziwie lojalnościowych programów.

Partner

IAA  Superbrands



Patronat medialny

Marketing przy kawie Marketer+ Marketing w praktyce
Brief ThinkTank Nowy marketing

 

Spis treści

Spis treści

  1. Współautorzy
  2. Skąd pomysł na książkę o lojalności?
  3. Co to jest marketing?
  4. Czym jest lojalność?
  5. Marketing transakcyjny
  6. Początki marketingu relacji
  7. Relacyjny marketing mix
    Product
    Price
    Place
    Promotion
  8. Formuła 4C
  9. Marketing relacji B2B czy B2C?
  10. Dla kogo lojalność?
    Grupy docelowe
    Segmentacje
    Profilowanie i portret psychograficzny
  11. Co wiemy o konsumentach?
  12. Segmentacja klientów – analiza RFM
    Co decyduje o popularności metody RFM?
    Utworzenie kodu Recency
    Utworzenie kodu Frequency
    Utworzenie kodu Monetary
  13. Jak zmierzyć lojalność?
  14. Piramida lojalności Aakera
  15. Program marki czy marka programu?
  16. Marki kultowe (karanie za lojalność)
  17. Struktura programu lojalnościowego (dekalog)
  18. Nie planuj zbyt daleko
  19. Techniki identyfikacji uczestników programu
  20. Narzędzia komunikacyjne
  21. Member gets member
  22. Customer lifetime value (wartość życiowa konsumenta)
  23. Nagradzanie za lojalność
    Nagradzanie konsumentów spoza programu
    Nagradzanie za przystąpienie do programu
    Nagradzanie za „zasługi” w ramach programu
    Nagradzanie okazjonalne w ramach programu
    Nagradzanie konsumentów z grupy VIP programu
  24. Poufność działań lojalnościowych
  25. Partnerzy programu lojalnościowego
  26. Program lojalnościowy w internecie
  27. Czy internet może być źródłem zyskownych relacji biznesowych?
  28. Cause Related Marketing
  29. Case studies
    Program dla dzieci
    Program dla palaczy (produkty „trudne”)
    Program dla motoryzacji
    Program dla artykułów spożywczych (FMCG)
  30. Na koniec
  31. Autorzy, czyli Przyjaciele

O Autorze

O Autorze

Maciej Tesławski

Pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB.

Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu McCan Relationship Marketing, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide.

Jest członkiem jury konkursów: Złota Strzała, Boomerang i Superbrands.

Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, w której przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Ostatnio także Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu i Forum Edukacji Biznesowej przy UE Wrocław.

Autor książek: Strategia marketingowa, Praktyka brandingu i Techniki promocji sprzedaży.

 

Małgorzata Marcinkowska

Odpowiada za globalną strategię CRM w Oriflame, gdzie pracuje od 2014 roku. Ważnym elementem jej pracy jest edukacja kadry zarządzającej i projekt transformacji cyfrowej firmy. Zajmuje się też opracowywaniem koncepcji budowania zaawansowanej analityki konsumentów i konsultantów Oriflame oraz wdrożeniem nowych modeli komunikacji w erze omnichannel.

Przez 11 lat pracowała w branży telefonii komórkowej i IT. Jako Marketing Manager w rejonie Europy Wschodniej, Turcji i Izraela tworzyła programy budowania relacji na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej klientów, dostosowane do różnych poziomów zaawansowania i dojrzałości rynków.

Z wielką pasją podchodzi do nowych technologii i ich zastosowań w marketingu, ale też do tego, w jaki sposób zmieniają one świat, sposób pozyskiwania informacji czy komunikację.

Ukończyła studia Warsaw Executive MBA, organizowane wspólnie przez University of Minnesota Carslon School of Management i SGH. Jest Mentorem w Fundacji Liderek Biznesu.

 

Tomasz Ciosek

Jako przedsiębiorca od lat zajmuje się poszukiwaniem całościowych rozwiązań biznesowych. Nie opuszcza go również poszukiwanie nieustannej optymalizacji stojących przed nim wyzwań, a że jest, jak mówią, urodzonym perfekcjonistą, często sam musi sobie wyznaczać jej granice. Skończył studia na Wydziale Elektroniki oraz Architektury Politechniki Warszawskiej, dzięki czemu łączy w swojej pracy cechy inżyniera i artysty, kompleksowo podchodząc do wszelkich projektów.

Z architektonicznej znajomości z Maciejem Gnyszką zrodziła się również Pracownia Synergii – pierwszy (i na razie chyba jedyny) w Polsce concierge dla biznesu.
Jego pasją jest fotografia, którą wykorzystuje także w marketingu – szczególnie od momentu, w którym udało mu się założyć studio fotograficzne dla Pracowni Synergii. Mimo artystycznej przygody architektonicznej jest człowiekiem twardo stąpającym po ziemi. Lubi praktyczne zastosowanie okrągłych słówek i miny sprowadzanych na ziemię zbyt odpływających ludzi.



MBA/ACM Michał Dziekoński

Dyrektor Generalny Business Games Institute, firmy szkoleniowo-konsultingowej, bazującej na praktycznych doświadczeniach, dzięki warsztatom opartych na inspirującej grywalizacji. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zarządzaniu na poziomie strategicznym w strukturach dużych firm międzynarodowych, m.in. w amerykańskiej części Grupy Siemens (działającej na rynku B2B).

Ukończył studia MBA Oxford Brookes University, the Advanced Certificate in Marketing (CIM), marketing i zarządzanie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Szkołę Strategii Marki SAR, program Marketing Training w Orlando (USA) oraz kilka kierunków studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, badań rynku oraz marketingu internetowego.

Jest certyfikowanym trenerem CIM, twórcą planów i strategii marketingowych oraz systemów mierzenia efektywności działań marketingowych, zarówno z rynku B2C, jak i B2B. Współautor książek: E-marketing, Wskaźniki marketingowe i Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy a także Planowanie efektywnych szkoleń oraz autor kilkudziesięciu artykułów i praktycznych metod oceny skuteczności działań marketingowych.

Zwolennik metod grywalizacji, zarówno w szkoleniach, jak i działaniach rynkowych. Stworzył kilkadziesiąt gier i symulacji marketingowych, prowadzi także m.in. 40-godzinny anglojęzyczny moduł Business Games na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Fascynują go nowe obszary wykorzystania narzędzi marketingu off-line i on-line.


Bartosz Fabianowicz

Właściciel agencji brandingowej NovaPR, w której projektowane są silne marki lub obsługiwane sprzedażowo i promocyjnie. Jest trenerem, doradcą i ekspertem w dziedzinie projektowania strategii marki oraz strategii komunikacji marki z rynkiem. Od kilku lat należy do Klubu Strategów Marketingu.

Z branżą marketingową związany od ponad dekady. Pasjonuje się brandingiem, reklamą i storytellingiem – wierzy, że marka chcąca rosnąć w siłę powinna opowiadać o sobie ujmującą historię, wydobytą z głębi firmy, prawdziwą. Autor wielu artykułów publikowanych m.in. w magazynach Marketing w Praktyce i Marketer+. Jako prelegent dzieli się zz innymi swoją wiedzą i praktyką podczas konferencji branżowych. Doświadczenie w pracy marketera zdobywał, pracując m.in. dla takich marek, jak: Whirlpool, LG, NFZ, PGNiG czy AstralPool.

Prywatnie fan Quentina Tarantino. Lubi dużo czytać, zwłaszcza Harlana Cobena i książki branżowe. Od kilku lat jest czyta magazyn Harvard Business Review.


Michał Jasiński

Socjolog-sportowiec z pasją do marketingu. Od 2004 r. Prezes stowarzyszenia MWEK TEAM oraz właściciel firmy DIG-NITTY zajmującej się marketingiem sportowym. Pracował między innymi dla: Red Bull, Braun, G-Shock, TP S.A., Orlen, Plus GSM, KIA Motors, Eastpak, DC. Od 2012 r. do 2015 r. związany z KROSS S.A., będącym jednym z największych producentów rowerów w Europie, gdzie konsekwentnie realizował strategię na 44 rynkach eksportowych. Prezenter i wydawca telewizyjny w NEXT 3D. Współautor książki Praktyka brandingu. Mistrz oraz Vice Mistrz Polski Dirt Jump.



Mariusz Łodyga

Strateg, trener, konsultant.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z marketingiem, public relations oraz budowaniem wizerunku – personal & business branding oraz optymalizacją działań sprzedażowych.

Założyciel i właściciel marki Premium Consulting. Przeprowadził blisko 250 projektów szkoleniowo-doradczych. Pracował na zlecenie firm prywatnych, w tym spółek giełdowych, instytucji państwowych (Miasta, Ministerstwo Rozwoju, Urzędy).

Przez 13 lat bycia przedsiębiorcą wielokrotnie korzystał z okazji, jakie stwarzały kolejne hossy na rynku. Bessy wykorzystywał do wdrażania udanych restrukturyzacji prowadzonych przez siebie biznesów.



Piotr Wawrzyniak

Doradca marketingowy, marketer, trener biznesu, współautor książki Techniki promocji sprzedaży.

Z marketingiem związany od 9 lat. Jest założycielem i motorem napędowym IDEAWAY® – Wytwórni silnych marek. Tworzy strategie marek i komunikacji oraz wspiera firmy w ich konsekwentnej realizacji.

Spędził setki godzin na salach szkoleniowych, ucząc się od najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie reklamy, sprzedaży i marketingu. Od 2015 roku, jako certyfikowany trener biznesu, regularnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi.

Ukończył Marketing Communication Academy. Występuje w roli prelegenta na różnych wydarzeniach branżowych. Należy do Klubu Strategów Marketingu. W wolnym czasie prowadzi blog nie tylko o marketingu. www.piotrwawrzyniak.pl

Pasjonat psychologii, rozwoju osobistego i sportu. Przygotowuje się do ukończenia triathlonu.


Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Maciej Tesławski i Przyjaciele
Format B5
Objętość 258
Oprawa Miękka
Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji Premiera: 30.11.2016
ISBN 978-83-63566-80-7
Recenzje
Przemysław Tomczyk

Chciałoby się powiedzieć – o marketingu przy kawie z dobrym przyjacielem i jego znajomymi. Kawy nie ma, ale jest flow, a to przecież w rozmowie najważniejsze. I kofeiny brak.

Z rozmową jest tak, że może inspirować albo drażnić, szczególnie jeśli rozmówca powie coś, co może nam się nie spodobać. Od stolika możemy odejść, urażając rozmówcę, a książkę Maćka możemy odłożyć, by wrócić do niej za kilka dni. Na pewno się nie obrazi, a my możemy spokojnie przemyśleć to, co właśnie przeczytaliśmy.

To jest publikacja dla współczesnych technokratów marketingu. Ludzi, którzy zatopieni w cyfrach śledzą konwersje, kejpiaje, targety i dashboardy. Książka przyjemnie rozpuszcza codzienność performance/CRM marketera, pozwalając na nowo odkryć smak budowania relacji z klientem.

 

Przemysław Tomczyk
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w zakresie badań naukowych i dydaktyki prowadzonej w obszarze CRM, strategicznego zarządzania marketingowego i analiz marketingowych.
Kierownik i uczestnik projektów naukowo-badawczych. Stypendysta Unii Europejskiej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie dydaktyczne w Akademii Leona Koźmińskiego, Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Autor publikacji na rynku polskim i amerykańskim, poświęconych zarządzaniu wartością klienta i metodologii nauk. Kierownik Studiów Podyplomowych Badania i Analizy Marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego.
Ekspert z zakresu analizy portfela klientów i formułowania strategii CRM w branży bankowej, odzieżowej oraz e-commerce.

 

Autor: Przemysław Tomczyk
Krzysztof Śpiewla

Konsument wierny jak pies łączy praktyczne wskazówki z szerokim spojrzeniem. To publikacja bardzo potrzebna polskim marketerom.

Wielką zasługą Macieja Tesławskiego i współautorów książki jest to, że dobitnie prostują przekonanie – chyba powszechne w Polsce – iż praca nad lojalnością konsumenta to przekupywanie go. Zawsze sądziłem, że lojalność jest wtedy, gdy wracamy do produktu czy marki bez, lub pomimo dodatkowej nagrody. Tymczasem w rozmowach z innymi marketerami, i w prasie fachowej, przewijają się jedynie „punkty”, „karty”, „redempcje”. Myślenia o brandingu w programie lojalnościowym – bardzo niewiele. Refleksji, co będzie, gdy konkurencja przebije nas nagrodami – praktycznie żadnej.

W książce mówi się o kwestiach niby oczywistych, ale dla setek marketerów, osób zajmujących się reklamą czy dyrektorów sprzedaży Konsument wierny jak pies będzie olśnieniem. Bardzo się cieszę, że dostarczy mi argumentu z autorytetu.

Również świadomy marketer odniesie korzyści z lektury Konsumenta. Wprawdzie autorzy zarzekają się, że nie chcą podawać konkretnych rozwiązań, jednak uważne czytanie dostarcza mnóstwa praktycznych wskazówek. Logika wywodów jest przejrzysta, konteksty przedstawiane są jasno. Dzięki temu przykłady z życia i rady autorów jesteśmy w stanie krytycznie odnieść do sytuacji własnej marki, nawet jeśli jest ona odległa od opisywanych case’ów.

A jest co odnosić. Autorzy mają bogate doświadczenia w budowaniu programów lojalnościowych i retencyjnych (sam Maciej Tesławski robi to już blisko 30 lat), a jednocześnie w komunikacji marek czy pracy z nowymi technologiami.

Właśnie wielogłosowość jest wielką zaletą projektów książkowych Macieja Tesławskiego, do których zaprasza współautorów. Do każdego rozdziału mamy szereg komentarzy, ujmujących daną kwestię z nieco innych perspektyw, rzucających na nią dodatkowe światło. W ten sposób problematyka lojalności konsumenckiej zyskała praktycznie bezcieniową fotografię 360°.

Oczywiście, są i tacy współautorzy Konsumenta wiernego jak pies, z którymi chętnie bym się wdał w dysputę – i wygrał. Niektóre fragmenty książki są dyskusyjne. Ale to także jest jej zaleta. Zmusza do wysiłku. Jej lektura jest również aktem twórczym – czytelnik to zgadza się, to polemizuje, to – skonfrontowany z wieloma opiniami – tworzy własne. To nie tyle odbiór raz powstałego tekstu, co udział w inspirującej rozmowie.

 

Krzysztof Śpiewla
W marketingu od 2004 roku. Pracował w dużych firmach i w agencjach, ale chętnie współpracuje z małymi firmami, spółdzielniami i organizacjami non-profit. Wierzy, że świat potrzebuje zmian. Dlatego preferuje współpracę z kooperatywami, NGO i tymi przedsiębiorstwami kapitalistycznymi, w których właściciele wykonują znaczną część pracy.
Doświadczenie według branż: AGD, biuro – szkoła, deweloperzy, edukacja, farmaceutyki, handel, HoReCa, kultura, odzież, NGO, sektor publiczny, usługi finansowe, żywność i napoje.
Doświadczenie według działań: serwisy WWW, corporate video, content marketing, copywriting, custom publishing, eventy, fundraising, lead generation, promocje sprzedaży, PR, plany marketingowe, planowanie mediów, social media, strategie marki.
Wybrane marki, dla których pracował: Dzieło Pomocy św. Ojca Pio, Hostel Service, Kefirek, Majonez Kielecki, Omni Finances, Quercus, Remington, Russell Hobbs, Salwator, Spółdzielnia Ogniwo, Univers Development, Wierzynek, WSP Społem Kielce, Wyższa Szkoła Lingwistyczna, Znak Horyzont.

 

Autor: Krzysztof Śpiewla
Marek Staniszewski

Czym jest lojalność? Na pewno można przyjąć, że lojalność jest specyficznym rodzajem relacji – takim, w którym obie strony dobrze się znają, wiedzą, co mogą sobie zaoferować, a ponadto obdarzają się wzajemnym szacunkiem i zaufaniem. Lojalność w życiu prywatnym, jak się okazuje, niewiele się różni od więzi, jaką marki próbują tworzyć w stosunku do swoich konsumentów. Budowanie lojalności w kontekście biznesowym nie jest sztuką łatwą, więc warto się jej uczyć od kogoś, kto jak Maciej Tesławski poświęcił na jej zrozumienie wiele lat i dysponuje w tym obszarze bardzo dużą wiedzą i doświadczeniem.

Na kolejnych stronach książki znajdziemy nie tylko wnikliwe spostrzeżenia związane ze sztuką kształtowania więzi z konsumentem, ale też przyjaźnie podaną teorię, wiele przykładów i interesujących studiów przypadku. Dodatkowym walorem tej pozycji jest dynamiczna forma wynikająca z żywego dialogu oraz mnogości punktów widzenia – a to za sprawą współtwórców książki – przyjaciół Autora zaproszonych do dyskusji i podzielenia się własną wiedzą i obserwacjami. Gorąco polecam tę publikację wszystkim, którzy chcą lepiej zrozumieć fenomen konsumenckiej lojalności.
 

Marek Staniszewski
Pasjonat strategii komunikacji. 20-letnie doświadczenie w budowaniu marek i badaniach ich kondycji zdobywał m.in. w międzynarodowych agencjach komunikacji marketingowej (Ogilvy, Euro RSCG, Young & Rubicam, Havas Worldwide Warsaw), gdzie pełnił m.in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego – BAV Consulting. Pełnił również obowiązki CMO w Canal+ Cyfrowy. Wykładowca i trener, prowadził zajęcia m.in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach, jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: Atlas strategiczny i Strategiczny podstęp oraz współautorem książki Portret klienta. Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca i współorganizator projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus. Założyciel firmy Heuristica. 

Autor: Marek Staniszewski
Robert Kozielski

Przedstawiona do recenzji książka Konsument wierny jak pies stanowi ciekawe studium nad mało wciąż w Polsce opisanym zagadnieniem związanym z problematyką lojalności i programów lojalnościowych. Atuty książki to z pewnością prosty język i przyjazna konstrukcja, a także forma moderowanej dyskusji z udziałem praktyków z dziedziny marketingu.

Od strony merytorycznej należy zwrócić uwagę na dwie główne wartości publikacji. Po pierwsze – istotny wyróżnik pracy stanowią te elementy, które dotyczą kwestii technicznych i praktycznych związanych z tworzeniem i zarządzaniem programami lojalnościowymi. Po drugie – na podkreślenie zasługuje końcowa część książki, w której przedstawiono wybrane studia przypadków związanych ze stosowaniem programów lojalnościowych.
 

Robert Kozielski
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, stypendysta Fundacji Fulbrighta, posiadający prestiżowy tytuł Chartered Marketer. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego (Katedra Marketingu) i wykładowca na studiach Executive MBA (organizowanych przez Uniwersytet Łódzki z University of Maryland w USA oraz organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z University of Illinois).
Specjalista w dziedzinie działalności marketingowej firm, analiz i planowań marketingowych, strategii rozwoju oraz działań reklamowych. W ciągu 20-letniej pracy szkoleniowo-konsultacyjnej pracował między innymi z takimi firmami, jak Unilever, Microsoft, Hewlett-Packard, Danone, Johnson & Johnson, Bayer, mBank, Aflofarm, Telekomunikacja Polska S.A., Polpharma, Merck, Abbott, BRE Bank, LOTOS i inne. Członek Rady Fundacji Happy Kids, która buduje i opiekuje się rodzinnymi domami dziecka. 

Autor: Robert Kozielski
Marketing nieruchomości
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej