Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki

Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki

Grzegorz Kosson

Format: 210 x 225 mm
Objętość: 304 str.
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-17-3
cena: 53,00 zł

Podaj dalej... sama w sobie jest opowieścią. Literacka forma narracji i niesztampowy styl wypowiedzi Autora sprawiają, że przedstawione narzędzia traktujemy jako element fabuły większej opowieści...



Opis

Szczegóły

Najlepsza książka roku 2013 w kategorii "Klient, sprzedaż, marketing" w rankingu THINKTANK

„Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki” to fascynująca podróż do świata marek, które swoimi historiami porywają tłumy. Jednak nie same marki, ich sukcesy są tu najważniejsze. Istotne jest to, jak odnalazły w sobie powołanie, odkryły swój talent. 



Książka nie jest poradnikiem o sztuce opowiadania. „Podaj dalej...” sama w sobie jest opowieścią. Literacka forma narracji i niesztampowy styl wypowiedzi Autora sprawiają, że przedstawione narzędzia traktujemy jako element fabuły większej opowieści...


Podążając za wskazówkami autora, tak jak mityczny bohater wyruszysz w podróż, by przedzierając się przez gąszcz rynkowych pułapek, odkryć to, co najcenniejsze w Twojej marce. Ta podróż będzie wyzwaniem, ale nagroda  zdobycie zaufania Klientów i zaangażowanie ich w kontynuowanie Twojej opowieści, będzie bezcenna.

Ilustracja: Andru Sokol

Zapraszamy do zapoznania się z galerią wybranych cytatów z książki tutaj

- - - - - - - - - - - - - -

Książka Grzegorza Kossona jest pierwszą polską próbą całościowego spojrzenia na rolę storytellingu w marketingu i reklamie. Kolejne jej strony to jednak nie tylko pogłębiona analiza przypadków, usystematyzowana wiedza na temat wybranych „narzędzi” storytellingowego warsztatu czy przykłady skutecznych kampanii komunikacyjnych. „Podaj dalej” to również propozycja pewnej filozofii marketingu – wzbogacenie marki i dodanie jej kolejnego wymiaru poza „osobowością” czy „charakterem” – obdarzenie jej właśnie wymiarem duchowym.
Marek Staniszewski
Prezes Fundacji Homo Inquietus, współzałożyciel Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”

Na rynku jest sporo narzędziowych książek o storytellingu. Książka Grzegorza Kosson jest inna  głębsza, niebanalna, odwołująca się do wielu podejść i koncepcji. Nikt się nie zawiedzie: ani marketingowiec, ani filozof.
Jacek Pogorzelski
strateg marki i doświadczenia klienta, PrimeCode

(...) Są dwie szkoły storytellingu – techniczna i idealistyczna. Pierwsza jest retoryczna – druga aksjologiczna. Grzegorz Kosson uprawia tę drugą. Z pasją i zamiłowaniem pobrzękuje kluczami prawdziwej wiedzy o prawdziwych wartościach. (...) Książka Grzegorza Kosson o storytellingu opowiada storytellingowo. Jest jego spontaniczną manifestacją: uczy go poprzez przykład, nie wykład. Storytelling Kosson jest antidotum na ściemę. Kosson demonstruje, że nie ma opowiadania bez działania i… działania bez opowiadania.
Mariusz Przybył
ekspert w dziedzinie budowania marki firm i produktów, Prezes Zarządu BNA, dwukrotny juror polskiej edycji Effie

Jest to książka dla tych, którzy wierzą, że robiąc z pasją najzwyklejszą rzecz, można dać innym coś niezwykłego. Jeśli chcesz, szanowny Czytelniku, znaleźć swoją drogę, a potem umieć pociągnąć innych za sobą przez dobrze opowiedzianą opowieść, najpierw przeczytaj tę książkę.
Michał Kociankowski
Badacz rynku i strategii komunikacji. Kierownik pracowni badań i rozwiązań Synergion. Przewodniczący Rady Programowej Szkoły Badań Rynku PTBRiO

Grzegorz Kosson pokazuje na polskiej scenie marketingowej swoistą nowość. Mianowicie to, że nad psychologią jest coś jeszcze ponad, co ma na nią wpływ. Tym czymś jest kultura i kulturowe mechanizmy funkcjonowania społecznego oraz jednostkowego. Pojęcia mitu, archetypu, narracji, głębokich symbolicznych znaczeń, tak znane kulturoznawcom i tak oczywiste w swej sile kształtowania ludzkiego życia i wszystkich jego przejawów, w końcu są docenione także na płaszczyźnie marketingu. (...)
Paulina Perka
trener, wykładowca, arteterapeuta

Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji? Jak zbudować markę niezwykłą i inspirującą? Ta książka jest odpowiedzią na te pytania. Pokazuje, że  opowieści  w życiu każdego człowieka odgrywają ogromną rolę, że od lat są skutecznym sposobem komunikacji. Odwołują się do świata powszechnych wyobrażeń, angażują emocje i zmysły, oddziałują na ludzi w sposób dynamiczny, inspirując do podejmowania szybkich decyzji.  To absolutny must have dla marketerów, którzy chcą, by ich marki zachwycały i pociągały, zyskiwały rzesze zwolenników i tysiące fanów, będąc przekonującymi i skutecznymi.
Maciej Łaski
PRomocjusz, pasjonat i specjalista komunikacji marketingowej. Dyrektor Biura Promocji w Łódzkim Urzędzie Marszałkowskim

To kunsztowna intelektualnie, daleka od poradników biznesowych i podręczników pozycja, w której Autor łączy wieloletnie doświadczenie pracy z markami z szeroką gamą odniesień do filmu, literatury, filozofii i religii. „Podaj dalej” to znakomita lektura dla tych, którzy do marek podchodzą z pasją i wyobraźnią, postrzegając je nie tylko jako instrument generowania zysku, lecz przede wszystkim jako fenomen społeczny i kulturowy, nośnik wartości, które mogą zmieniać świat na lepsze.
Dr Marta Hereźniak
Uniwersytet Łódzki, autorka „Marka Narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”

Opowieść jest kompasem, który w potrzebie wyznacza ponownie utracony, a wytyczony wcześniej kierunek. „Podaj dalej” pokazuje, jak kompas skonstruować i sprawnie z niego korzystać. Marki, które odniosły spektakularny sukces, zawładnęły masową wyobraźnią  opanowały sztukę opowieści, kunszt zarażania ideą odbiorcy. Wpisały się w tkankę współczesnej kultury, stając się jej trwałym, silnie oddziałującym i niezbywalnym elementem. „Podaj dalej” pokazuje krok po kroku, jak markę opowiedzieć, tak by stała się żywą częścią świata swoich słuchaczy.
Tomek Jakubowski
badacz, semantyk i semiotyk w jednym, partner zarządzający w firmie zajmującej się analizą wpływu znaczeń znaków i symboli na komunikację marketingową

Patronat medialny

Spis treści

Spis treści

Spis treści

Przedmowa - Marek Staniszewski

Posłuchaj
Opowieści mają ogromną siłę
Dlaczego opowieści są ważne
Opowieść odkrywająca powołanie, czyli jak zamienić konsumentów w marketerów
Dlaczego tylko prawdziwa opowieść ma sens
Porywająca opowieść niosąca w sobie prawdę
Jak opowieści łączą się z powołaniem marki
Dlaczego odkrycie powołania przez markę jest ważne
Co sprawia, że opowieść jest porywająca
Punkty przełomowe a wartości marki
Przeznaczenie, talent i powołanie
Przypowieść o talentach
Jak odkryć przeznaczenie, talent, powołanie
Teoria 5 talentów
Teoria przepływu
Wychodzenie ze strefy komfortu
Podróż bohatera
Schemat podróży bohatera
Najważniejsze elementy opowieści
Składowe opowieści, czyli czego nie może zabraknąć
Archetypy
Piramida opowieści
Opowieść a poziom samoświadomości marki
Różne oblicza storytellingu
Marki, które odkryły swoje powołanie i stworzyły porywającą opowieść
Opowieści, które porywają
Zakończenie

Bibliografia
Klucz odpowiedzi

O Autorze

O Autorze

Grzegorz Kosson  strateg i pisarz. Zawodowo zajmuje się tworzeniem marek. Pracuje z markami komercyjnymi, markami miejsc i regionów oraz państw. Zdobywca nagród Kreatura i Effie. Wierzy, że marki mogą zmieniać świat na lepsze. Autor bestsellerowej publikacji Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę oraz pierwszej polskiej książki o storytellingu Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki. Urodzony i zakochany w Warszawie, w której śledzi znaki historii. Szuka nieodkrytych symboli, powiązań między tym, co kiedyś i teraz. Poświęcił im książkę Warstwy, czyli obrazy miasta oraz Gruzy, czyli obrazy zwycięstwa. Baczny obserwator rzeczywistości.

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Grzegorz Kosson
Format 210 x 225 mm
Objętość 304 str.
Oprawa Miękka
Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji 24 godzin/ Standardowy
ISBN 978-83-63566-17-3
Recenzje
Portal swiatcoachingu.pl

Dla mnie najcenniejszym było odkrycie, jak ważne jest odnalezienie własnej, spójnej historii opartej o model podróży bohatera. Co więcej, treści zawarte w książce tak samo można zastosować do kreowania wizerunku firmy, jak również własnego wizerunku. Czyni to książkę unikalną i ponadczasową.

Autor: Daniel Kotowski
THINK THANK nr 19, zima 2013

W Podaj dalej” Grzegorz Kosson dowodzi, że dobra i autentyczna historia to jedna z najmocniejszych broni współczesnego marketingu – o dziwo, często niedoceni ana.(...) Podaj dalej może być dzisiaj dobrą inspiracją do tworzenia dobrych opowieści, szczególnie że rozwój kanałów komunikacji i sposobów dotarcia do konsumenta z jednej strony zwiększa jego głód i ciekawość, a z drugiej – tworzy przestrzeń na dobrej jakości kontent.

Autor: THINK THANK
Blog Treść Jest Najważniejsza

Kosson potrafi pisać tak, jakby pisał nie o markach, a głębokich i duchowych sprawach. Tak zresztą traktuje same marki i dotyczące je opowieści. Z niezwykłym pietyzmem i przeżywaniem każdego ich elementu. Jego zdaniem, każda opowieść, człowiek, marka to coś więcej niż produkt, usługa, nazwisko, nazwa, hasło promocyjne czy reklama. To mistycyzm, wiara, zaufanie, miłość.

Autor: Robert Stępowski
Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej