Silne marki osobiste zmieniają świat

Silne marki osobiste zmieniają świat

Agnieszka Walczak-Skałecka

Format: B5
Objętość: 266
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-74-6
cena: 47,00 zł

Ta książka to początek drogi. Pozwoli Ci zrobić pierwszy, najważniejszy krok w stronę Twojej silnej marki osobistej. Krok – bo budowanie marki osobistej to niezwykle fascynujący i nieustający proces.
Inspirującej lektury!

LUB
Opis

Szczegóły

 

 

 

 

Kto przychodzi Ci do głowy, kiedy ktoś pyta o przykład silnej marki osobistej? Michael Jordan, Madonna, Steve Jobs, Matka Teresa z Kalkuty? A może ktoś, kto nie jest rozpoznawalny na całym świecie? Może to Twój profesor, nauczycielka, lekarka czy sklepikarz? A Ty? Czy Ty jesteś silną marką osobistą?

Sława to skutek uboczny budowania marki, bogactwo wcale nie musi być jego składnikiem. Marka osobista to zdecydowanie więcej niż wizerunek. Ale podobnie jak wizerunek, markę masz i Ty. Co zrobić, by była to SILNA MARKA OSOBISTA?

  Przejrzyj fragment książki
on-line  


Czytając książkę, dowiesz się:

  • dlaczego świadome budowanie marki osobistej to dziś konieczność,
  • czym różni się budowanie marki osobistej od personal brandingu czy kreowania wizerunku,
  • jakie są najważniejsze pytania, na które musi odpowiedzieć każda marka,
  • co ma góra lodowa do budowania Twojej marki osobistej,
  • jak mówić o sobie, by angażować odbiorcę,
  • gdzie szukać źródła siły Twojej marki,
  • gdzie szukać narzędzi, które pomogą Ci ją skutecznie komunikować,
  • jakie równanie zapewnia stabilny sukces markom osobistym?

 

 

Patroni medialni

 
                           
Spis treści

Spis treści

Podziękowania

Wstęp
 

Część I – Poniżej linii wody

Czy marka osobista jest dla każdego?

Zacznijmy od DLACZEGO

                Złoty krąg

                Moje dlaczego

                Twoje dlaczego

                Centrum uwagi

Od człowieka pierwotnego do inteligentnej formy życia

                Na początek

                Co ma do tego biologia?

                Emocje

                Emocje na co dzień

                Nastroje

                Generowanie uwagi

                Uproszczenia postrzegania

                Wywieranie wpływu

Marka osobista

                Definicja

                Znaczenia

                Wizerunek

                Tożsamość

                Korzyści

                Silna marka

                Marka osobista funkcją czasu

Marka osobista a marka przedsiębiorstwa

Czynniki sukcesu marki

Cechy silnej marki osobistej

Reputacja – bezcenna

Struktura marki osobistej

                Funkcje i atrybuty

                Korzyści funkcjonalne

                Korzyści emocjonalne

                Osobowość marki

                Wymiary osobowości marki

                Aspekty marki

                Archetypy marek

                Ludzkie potrzeby

                Główna idea marki

                Struktura marki i złoty krąg

Analiza SWOT

Cel Twojej marki osobistej
 

Część II – Powyżej linii wody

Komunikuj swoją markę skutecznie

                Bariery w komunikacji

                AIDA

Snucie opowieści

                Schemat opowieści

                Źródła opowieści

                Podróż bohatera

                Dobra opowieść

                Archetyp bohatera a jego historia

                Opowiedz ich historię

Język opowieści

                Pomocnicy

Smaczki Twojej opowieści

                Słowa

                Symbole

                Rytuały

                Mów do mnie prosto

                Mów prosto z serca

                Bądź odpowiedzialny

                Wyróżnij się

                Szacunek

Zadbaj o centrum zainteresowania Twojej marki

Narzędzia komunikacji offline

                Mowa ciała

                Wygląd

                Komunikacja werbalna

                Drobiazgi

Narzędzia komunikacji online

                Monitoring sieci

                Portale społecznościowe

                Możliwości

                Blog

                Strona internetowa

                Komentarze

                Adres e-mail i inne detale

                Netykieta

                Emocje, krytyka, hejt, kryzysy

Pomiędzy światami

                Wystąpienia publiczne

                Kolorowy świat

                Marketing treści

                Publikacje raz jeszcze

                Budowanie sieci kontaktów


Kilka słów na koniec

                Autentyczność + spójność = wiarygodność

                Porażka a marka osobista

Słowniczek

O Autorze

O Autorze

 

Agnieszka Walczak-Skałecka

 Agnieszka Walczak-Skałecka

 Projektuje i wdraża strategie PR i marketingowe oraz dba o komunikację marek małych
 i średnich przedsiębiorstw, produktowych i osobistych. 

 Prowadzi szkolenia i warsztaty, głównie z zakresu budowania marki (w tym osobistej). Czasem  opowiada też o kreowaniu wizerunku publicznego, stylizacji oraz trenuje komunikację werbalną  i niewerbalną. Wykłada na uczelniach wyższych poruszając tematykę budowania marki osobistej, public relations, strategii marki oraz marketingu (w tym marketingu targowego). 

Doradza i wspiera lokalne społeczności w realizacji różnych inicjatyw, głównie edukacyjnych, i sama je współtworzy (Czwartki z Social Media w Lublinie, LbnSocial, TEDxLublin, Fundacja Rozwoju Designu LuCreate).

Pisze między innymi na agnieszkaskalecka.com

Wierzę, że silne marki osobiste mogą zmienić świat, dlatego pomagam je budować i lepiej komunikować.


Autor zdjęcia: Orest Tabaka

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Agnieszka Walczak-Skałecka
Format B5
Objętość 266
Oprawa Miękka
ISBN 978-83-63566-74-6
Recenzje
bucki.pro

Po podobne książki zawsze sięgam z obawą. Boję się, że autor przedstawi tylko swój punkt widzenia i otrzymam sporą dawkę przekonań, bez solidnego naukowego fundamentu. Boję się też, że zostanę zasypany banalnymi i wyświechtanymi frazesami, o które nietrudno w tak nie do końca ostrym obszarze, jakim są kompetencje miękkie czy marka osobista.
 

Ale po przeczytaniu książki Silne marki osobiste zmieniają świat autorstwa Agnieszki Walczak-Skałeckiej, obawy znikają. I pojawia się zachwyt nad umiejętnym połączeniem naukowych teorii, mocnych argumentów, osobistych przekonań i sporej dawki wartościowej praktyki.


Nie wiem, kim jesteś Czytelniku, ale ta książka jest dla Ciebie. Bo, jak twierdzi autorka, z którą muszę się zgodzić – każdy ma markę. Od Ciebie zależy, czy będziesz nad nią pracować na oślep – bez świadomości, czy wybierzesz książkę, która wzmocni kompetencje i pozwoli Ci budować markę na solidnych fundamentach. Ja już wiem, że moi studenci będą mieli nowy podręcznik. Taki, który nie zanudzi naukowym żargonem, ale też taki, który nie będzie tylko zbiorem opinii i przekonań.

Autor: Piotr Bucki
www.joannagrela.pl

Silne marki osobiste zmieniają świat Agnieszki Walczak-Skałeckiej to książka, którą trzeba przeczytać. Skorzystają z niej nie tylko osoby chcące odkryć, czym jest marka osobista, prowadzące własne działalności gospodarcze, czy menedżerowie, ale tak naprawdę wszyscy. Jak twierdzi autorka – każdy z nas jest marką, która może zmieniać swoje otoczenie.
 

W książce ujęło mnie naukowe podejście, które bardzo sobie cenię. Liczne badania, odniesienia do sprawdzonych mechanizmów i modeli pozwalają na dogłębne poznanie tematu. Z drugiej strony mnóstwo przykładów "z życia wziętych", ciekawostek i doświadczeń autorki sprawia, że lekturę pochłania się praktycznie jednym tchem. Do tego dziesiątki mocnych pytań skłaniających do refleksji nad własną marką osobistą i ćwiczenia do samodzielnego wykonania – to wielka wartość dodana.
 

Poza tym Autorka w bardzo przystępny sposób opisuje obecne dzisiaj w mediach zjawiska. Oswaja tym samym z obco brzmiącymi hasłami typu: buzz marketing, UX, customer experience, content marketing, a nawet podpowiada, jak je wdrażać. Podoba mi się porównanie marki do lodowej góry i podział książki na dwie części – na to, co w marce osobistej jest "poniżej oraz powyżej linii wody". Co ważne – jedno nie istnieje bez drugiego i grunt to zacząć od tego, co nam w duszy gra, a nie od kreowania tego, co świat chce zobaczyć. Jak podaje Autorka: "Ta niewidoczna część stanowi solidny fundament, który jest przeważającą i najistotniejszą częścią marki. To właśnie ta niewidoczna część stanowi o przewadze konkurencyjnej i kształtuje prawdziwą wartość marki". Samoświadomość dodaje bowiem odwagi w działaniu na wszelkich polach".
 

Sięgając po książkę, zastanawiałam się, co kryje się za tytułowym hasłem "silna". Ucieszyło mnie ogromnie, gdy wśród kilku najważniejszych wyróżników na początku znalazły się: wierna swoim wartościom, autentyczna, konsekwentna. Tak rozumiana siła faktycznie może zmieniać świat i to na lepsze. Pytanie więc, ile my mamy w sobie takiej siły, na ile znamy i żyjemy swoimi wartościami, na ile szanujemy i inspirujemy innych? Odpowiedź na te pytania może nam zmienić perspektywę patrzenia na kwestię kreowania wizerunku i zachęcić do lepszego poznania najpierw siebie, a w drugiej kolejności naszych odbiorców.
 

Książka pełna jest takich zagadnień motywujących do pogłębionej refleksji i do świadomej zmiany swojego dotychczasowego, pozbawionego autentyczności sposobu bycia. "Kropką nad i" w tej lekturze, oddającą tym samym jej charakter, jest piękne równanie na wiarygodność, która to jest połączeniem wspomnianej autentyczności i spójności. To bardzo bliska mi recepta na markę osobistą, na bycie sobą i na wartościowe życie. Jednym słowem – obok tej książki nie można przejść obojętnie. Z serca polecam!

Autor: Joanna Grela
Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej