Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki

Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki

Maciej Tesławski

Format: B5
Objętość: 284
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-41-8
cena: 49,00 zł

O strategii pisano wiele, ale chyba jeszcze nikt nie pokusił się napisać tak praktycznie! W jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega!


Fragment w PDF

  • Analiza rynku/konkurencji
  • Opis

    Szczegóły

    Drogi Czytelniku,
    Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.

    Autor całość honorarium, pochodzącego ze sprzedaży książki Strategia marketingowa,
    przeznaczy na rzecz Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego
    w Warszawie (przy ul. Litewskiej).

    Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę,
    dołożą swoją cegiełkę” do tego szczytnego celu!

    Strategia marketingowa to książka, w której w jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega! Przestrzega przed pułapkami, które mażna spotkać na swojej drodze. Dodatkowe komentarze, pytania współautorów, opatrzone podpowiedziami i sugestiami ze strony autora, pomagają zrozumieć złożoność procesu konstruowania strategii marki i odnaleźć właściwą drogę do celu.

    Opracowanie stanowi interesującą próbę zdefiniowania i opisania kluczowych zagadnień związanych z problematyką marki. Ciekawa forma, wieloosobowa narracja, praktyczny charakter i plastyczna prezentacja treści stanowią atuty pracy. Z drugiej strony, jak zakładam, świadomie kreowane kontrowersyjne punkty widzenia zmuszają Czytelnika do aktywnego zaangażowania i kreowania postawy intelektualnego fermentu. (...)
    Dr hab. Robert Kozielski – Katedra Marketingu, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego / questus – The Chartered Institute of Marketing

     

    Oto książka napisana przez pasjonata (i pasjonatów) dla innych pasjonatów. Śmiało więc można nazwać ten zbiór marketingowych przemyśleń książką nie-zwykłą. Formą pozycja ta przypomina proces tzw. „głośnego myślenia”, treść zaś koncentruje się i krąży wokół kluczowego, pojęcia jakim jest tu strategia oraz przeróżne jej odcienie. Słowo strategia pojawia się dosyć często w marketingowym czy reklamowym żargonie, jednak rzadko towarzyszy temu podobna refleksja, której podjął się Maciej Tesławski na kolejnych stronach tego inspirującego przewodnika po strategicznych meandrach.(...)
    Marek Staniszewski – Chief Strategy Officer, Office Havas Worldwide Warsaw

    Książka jest bardzo szczegółową wiwisekcją marki i wszystkich jej aspektów. Dla mnie bardzo interesująca w formie tekstu przemieszanego z komentarzami i pytaniami/odpowiedziami. Czytałam z zainteresowaniem bo, mimo że nie zgadzam się z kilkoma tezami, wydało mi się wartościowe takie prześledzenie drogi powstawania marki oraz jej zmiany.
    Nina Kowalewska-Motlik, President New Communications

    Dla kogo jest ta książka? Niech odpowie sam Autor:

    Adresatami są więc wszyscy, nie tylko marketerzy. Nie tylko ci, którzy będą marketerami, ale wszyscy, którzy zainteresowani są czymś jednak bardzo wzniosłym, ale nieskomplikowanym, jak strategia i proces strategiczny. Zapraszam więc do odkrywania świata, który jest fascynujący, ale zarazem wszystkim, mam nadzieję, znany. Obiecuję ciekawą, a chwilami trudną przygodę.    
    Maciej Tesławski

    Data premiery: 18 marca 2015 r.

    Partner



    Patronat medialny

    Spis treści

    Spis treści

    Recenzje
    Wstęp

    • Dla kogo piszę?
    • Dlaczego piszę?
    • O czym piszę?
    • Kto ze mną pisze?
    • Jaki jest cel?

    Pojęcie marki
    Czy potrzebna ci marka?
    Kiedy marka staje się silna?
    Czym jest i czym nie jest strategia marketingowa
    O strategii
    Przed rozpoczęciem projektowania

    • Wprowadzamy nową markę na rynek
    • Marka już jest na rynku – zrobiła się sama
    • Marka jest źle pozycjonowana

    Intuicja strategiczna

    • Charyzmatyczny przywódca
    • Na marketingu zna się każdy
    • Kreatywny strateg

    Wymagane cechy stratega
    7 grzechów strategicznych

            1. Pycha
            2. Chciwość
            3. Nieczystość
            4. Zazdrość
            5. Nieumiarkowanie
            6. Gniew
            7. Lenistwo

    Modele strategiczne

    • Model Jean-Noël Kapferera
    • Myślenie lateralne – Edward de Bono
    • Disruption®

    Architektura marki

    • Strategie budowania architektury marki

    Metody badań marketingowych

    • Typy badań
    • Badania ilościowe
    • Badania jakościowe

    Kolejność projektowania marki
    Analiza SWOT

    • Po co SWOT?
    • Jak zabrać się za analizę SWOT?
    • Przykładowy SWOT
    • Co dalej?
    • Mamy SWOT … i co z tego?

    Analiza rynku/konkurencji
    Rodzaje segmentacji rynku

    • Procter & Gamble – jak dużo to za wiele?
    • Wprowadzenie (podstawowe pojęcia)
    • Poziomy segmentacji rynku
    • Marketing masowy
    • Marketing segmentacyjny
    • Marketing niszowy
    • Mikromarketing
    • Segmentacja rynku konsumenckiego
    • Segmentacja geograficzna
    • Segmentacja demograficzna
    • Segmentacja psychograficzna
    • Segmentacja według zachowań konsumentów
    • Segmentacja rynku przedsiębiorstw
    • Segmentacja wieloczynnikowa
    • Segmentacja wielostopniowa
    • Identyfikowanie segmentów rynkowych
    • Warunki efektywnej segmentacji
    • Wybór rynku docelowego
    • Ocena segmentów rynku
    • Atrakcyjność segmentu
    • Silne strony przedsiębiorstwa
    • Wybór segmentów rynku
    • Strategie wyboru segmentów
    • Marketing niezróżnicowany
    • Marketing zróżnicowany
    • Marketing skoncentrowany
    • Proces wyboru strategii działania na rynku

    Badanie wizerunku marki
    Osobowość marki

    • Co to jest osobowość marki?
    • Korzyści z posiadania przez markę osobowości
    • Korzyści dla marki wynikające z posiadania przez nią osobowości
    • Korzyści dla marki oraz konsumenta wynikające z nadania marce osobowości

    Personifikacja marki (przykład)
    Badanie osobowości marki
    Charakter(ek) marki

    • Jak te psychologiczne teorie i definicje odnieść do marki?

    Grupa docelowa

    • Segmentacja
    • Nieostre granice segmentów
    • Indywidualizm konsumenta

    Lifestyle konsumenta
    Prosumenci
    Insighty konsumenckie
    Osobowość grupy docelowej
    Zaspokajanie czy kreowanie potrzeb?
    Adaptacja osobowości marki
    USP lub ESP
    Wyróżniaj się lub zgiń

    • Nieważne jak, byle mówili

    Korelator wartości®
    Pozycjonowanie strategiczne marki

    • Weryfikacja pozycjonowania
    • Ocena pozycjonowania
    • Zarządzanie pozycjonowaniem

    Strategie cenowe
    Rebranding – czy, kiedy i jak robić?
    Marketing miejsc, czyli budowanie marki miejsca

    • Kto jest marketerem?
    • Cel marketingu miejsc
    • Wizerunek jednostek terytorialnych
    • Unique selling proposition dla miejsca
    • Grupy docelowe
    • Media społecznościowe
    • Spojrzenie z zewnątrz
    • Podsumowanie

    Wytyczne strategii
    Na koniec
    Autorzy

    • Informacje o autorze
    • Współautorzy
    O Autorze

    O Autorze

    Maciej Tesławski  pierwszy filozof marketingu. Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współzałożyciel SMB. W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Był Prezesem Zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy jako strateg rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, gdzie przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Autor książek: „Lojalność konsumenta” i „Strategia marketingowa”.

    http://teslawski.pl

    Załączniki
    Informacje dodatkowe

    Informacje dodatkowe

    Autor Maciej Tesławski
    Współautorzy Dagmara Dłużniewska, Maurycy Graszewicz, Marcin Kalkhoff
    Format B5
    Objętość 284
    Oprawa Miękka
    Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji standardowy // 24 godziny
    ISBN 978-83-63566-41-8
    Recenzje
    Strategia marketingowa według Tesławskiego

     

    Strategia marketingowa  który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych, jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od innych?

    Krótko  połączeniem wiedzy i doświadczenia.

    Bardzo spodobało mi się zresztą porównanie strategii marki do narodzin dziecka. Maciej Tesławski napisał: Wychowujemy je tak, aby w wieku dojrzałym spełniało nasze pierwotne wyobrażenie. Przez cały czas wychowywania dziecka wpływają na nie rozmaite czynniki zewnętrzne. Modyfikujemy wtedy wyobrażenie, a nie wysyłamy go w kosmos, bo się nam znudziło. Bardzo obrazowo, prawda? Ta i wiele innych definicji dowodzi temu, że książkę zrozumieją zarówno zaprawieni w boju marketerzy, jak i laicy. Przeczytaj pełną wersję.

    Autor: Marta Rzymkowska
    Co U Czecha

    Książka Strategia marketingowa jest odpowiedzią na moje receptory odpowiedzialne za chęć zdobywania wiedzy. Od dłuższego czasu chciałem poszerzyć swoją wiedzę marketingową – nie sięgając do książki Kotlera, w której jest opisany cały proces tworzenia strategii. Nie chodziło mi bowiem o teorię, lecz o element urzeczywistnienia – w jaki sposób strategia marketingowa powstaje i czym ona jest. Jako osoba młoda, która aspiruje, aby przeskoczyć pewien poziom dorosłości w branży marketingowej, miałem z tym niemały problem. Aż do momentu, gdy trafiłem na książkę Macieja Tesławskiego. Znalazłem w niej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, których nie mogłem wyszukać w internecie. Autor w umiejętny sposób prowadzi Czytelnika, ukazując cały wachlarz narzędzi, które pomogą zrozumieć pojęcie „strategia marketingowa” i zastosować ją później w praktyce. To cenne źródło wiedzy, doświadczenia, konkretnych rad autora. Jest to książka, której potrzebowałem, szukałem i z całą odpowiedzialnością mogę polecać w środowisku. W imieniu swoim i moich receptorów – bardzo dziękuję!

    Autor: Mateusz Czech
    Radio Aktywne

    Maciej Tesławski – wybitna postać na arenie głównie polskiej, ale i międzynarodowej. Co zaskakujące – przy tak dużym doświadczeniu autora – po pierwszych rozdziałach wydaje się on mówić do czytelnika niesamowicie świeżym i zrozumiałym nawet dla laika słowem, przeplatanym wspomnianymi wcześniej terminami trudniejszymi, które wciągają w świat marketingu najbardziej zagorzałych lekkoduchów. Zaskakuje jednak coś jeszcze: forma wypowiedzi zupełnie niekojarząca się z wyobrażeniem lektur o tej tematyce, do których nie mogłem się dotąd przekonać. Przeczytaj pełną recenzję

    Autor: Maciej Bancerz
    Labber.pl (Eura7)

    Kompetencje marketingowca to zarówno znajomość warsztatu, „niezmiennych praw”, jak i otwarcie na ciągłą zmianę. A nietypowa formuła Strategii marketingowej bardzo dobrze to podkreśla. Jest to bowiem książka „w procesie tworzenia”. W każdym rozdziale autor przywołuje uwagi czytelników, i odnosi się do nich, wyjaśniając wątpliwości. Przeczytaj pełną wersję.

    Autor: Krzysztof Śpiewla
    Blog Zyski i Straty

    (...) Stanowi rodzaj kolażu, wynikającego z tego, że jej autorami są cztery osoby o różnym wykształceniu, doświadczeniu i odmiennym podejściu do tematu. To zderzenie zapatrywań jest siłą publikacji. Nie ma w niej instrukcji, jest za to sporo inspiracji. (...) Publikacja nie wymaga lektury linearnej. Można zacząć ją czytać od środka, od końca lub innego dowolnie wybranego miejsca lub tematu, który w danym momencie koncentruje uwagę. Przeczytaj pełną wersję.

    Autor: Juliusz Bolek
    Marketing nieruchomości
    TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej