Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki

Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki

Maciej Tesławski

Format: B5
Objętość: 284
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-41-8
cena: 49,00 zł

O strategii pisano wiele, ale chyba jeszcze nikt nie pokusił się napisać tak praktycznie! W jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega!

Fragment w PDF

  • Analiza rynku/konkurencji
  • LUB
    Opis

    Szczegóły

     

     

     

     

    Drogi Czytelniku,
    Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.

    Autor całość honorarium, pochodzącego ze sprzedaży książki Strategia marketingowa,
    przeznaczy na rzecz Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego
    w Warszawie (przy ul. Litewskiej).

    Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę,
    dołożą swoją cegiełkę” do tego szczytnego celu!

    Strategia marketingowa to książka, w której w jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega! Przestrzega przed pułapkami, które mażna spotkać na swojej drodze. Dodatkowe komentarze, pytania współautorów, opatrzone podpowiedziami i sugestiami ze strony autora, pomagają zrozumieć złożoność procesu konstruowania strategii marki i odnaleźć właściwą drogę do celu.

    Opracowanie stanowi interesującą próbę zdefiniowania i opisania kluczowych zagadnień związanych z problematyką marki. Ciekawa forma, wieloosobowa narracja, praktyczny charakter i plastyczna prezentacja treści stanowią atuty pracy. Z drugiej strony, jak zakładam, świadomie kreowane kontrowersyjne punkty widzenia zmuszają Czytelnika do aktywnego zaangażowania i kreowania postawy intelektualnego fermentu. (...)
    Dr hab. Robert Kozielski – Katedra Marketingu, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego / questus – The Chartered Institute of Marketing

     

    Oto książka napisana przez pasjonata (i pasjonatów) dla innych pasjonatów. Śmiało więc można nazwać ten zbiór marketingowych przemyśleń książką nie-zwykłą. Formą pozycja ta przypomina proces tzw. „głośnego myślenia”, treść zaś koncentruje się i krąży wokół kluczowego, pojęcia jakim jest tu strategia oraz przeróżne jej odcienie. Słowo strategia pojawia się dosyć często w marketingowym czy reklamowym żargonie, jednak rzadko towarzyszy temu podobna refleksja, której podjął się Maciej Tesławski na kolejnych stronach tego inspirującego przewodnika po strategicznych meandrach.(...)
    Marek Staniszewski  Chief Strategy Officer, Office Havas Worldwide Warsaw

    Książka jest bardzo szczegółową wiwisekcją marki i wszystkich jej aspektów. Dla mnie bardzo interesująca w formie tekstu przemieszanego z komentarzami i pytaniami/odpowiedziami. Czytałam z zainteresowaniem bo, mimo że nie zgadzam się z kilkoma tezami, wydało mi się wartościowe takie prześledzenie drogi powstawania marki oraz jej zmiany.
    Nina Kowalewska-Motlik, President New Communications

    Dla kogo jest ta książka? Niech odpowie sam Autor:

    Adresatami są więc wszyscy, nie tylko marketerzy. Nie tylko ci, którzy będą marketerami, ale wszyscy, którzy zainteresowani są czymś jednak bardzo wzniosłym, ale nieskomplikowanym, jak strategia i proces strategiczny. Zapraszam więc do odkrywania świata, który jest fascynujący, ale zarazem wszystkim, mam nadzieję, znany. Obiecuję ciekawą, a chwilami trudną przygodę.    
    Maciej Tesławski

    Data premiery: 18 marca 2015 r.

    Partner



    Patronat medialny

    Spis treści

    Spis treści

    Recenzje
    Wstęp

    • Dla kogo piszę?
    • Dlaczego piszę?
    • O czym piszę?
    • Kto ze mną pisze?
    • Jaki jest cel?

    Pojęcie marki
    Czy potrzebna ci marka?
    Kiedy marka staje się silna?
    Czym jest i czym nie jest strategia marketingowa
    O strategii
    Przed rozpoczęciem projektowania

    • Wprowadzamy nową markę na rynek
    • Marka już jest na rynku – zrobiła się sama
    • Marka jest źle pozycjonowana

    Intuicja strategiczna

    • Charyzmatyczny przywódca
    • Na marketingu zna się każdy
    • Kreatywny strateg

    Wymagane cechy stratega
    7 grzechów strategicznych

            1. Pycha
            2. Chciwość
            3. Nieczystość
            4. Zazdrość
            5. Nieumiarkowanie
            6. Gniew
            7. Lenistwo

    Modele strategiczne

    • Model Jean-Noël Kapferera
    • Myślenie lateralne – Edward de Bono
    • Disruption®

    Architektura marki

    • Strategie budowania architektury marki

    Metody badań marketingowych

    • Typy badań
    • Badania ilościowe
    • Badania jakościowe

    Kolejność projektowania marki
    Analiza SWOT

    • Po co SWOT?
    • Jak zabrać się za analizę SWOT?
    • Przykładowy SWOT
    • Co dalej?
    • Mamy SWOT … i co z tego?

    Analiza rynku/konkurencji
    Rodzaje segmentacji rynku

    • Procter & Gamble – jak dużo to za wiele?
    • Wprowadzenie (podstawowe pojęcia)
    • Poziomy segmentacji rynku
    • Marketing masowy
    • Marketing segmentacyjny
    • Marketing niszowy
    • Mikromarketing
    • Segmentacja rynku konsumenckiego
    • Segmentacja geograficzna
    • Segmentacja demograficzna
    • Segmentacja psychograficzna
    • Segmentacja według zachowań konsumentów
    • Segmentacja rynku przedsiębiorstw
    • Segmentacja wieloczynnikowa
    • Segmentacja wielostopniowa
    • Identyfikowanie segmentów rynkowych
    • Warunki efektywnej segmentacji
    • Wybór rynku docelowego
    • Ocena segmentów rynku
    • Atrakcyjność segmentu
    • Silne strony przedsiębiorstwa
    • Wybór segmentów rynku
    • Strategie wyboru segmentów
    • Marketing niezróżnicowany
    • Marketing zróżnicowany
    • Marketing skoncentrowany
    • Proces wyboru strategii działania na rynku

    Badanie wizerunku marki
    Osobowość marki

    • Co to jest osobowość marki?
    • Korzyści z posiadania przez markę osobowości
    • Korzyści dla marki wynikające z posiadania przez nią osobowości
    • Korzyści dla marki oraz konsumenta wynikające z nadania marce osobowości

    Personifikacja marki (przykład)
    Badanie osobowości marki
    Charakter(ek) marki

    • Jak te psychologiczne teorie i definicje odnieść do marki?

    Grupa docelowa

    • Segmentacja
    • Nieostre granice segmentów
    • Indywidualizm konsumenta

    Lifestyle konsumenta
    Prosumenci
    Insighty konsumenckie
    Osobowość grupy docelowej
    Zaspokajanie czy kreowanie potrzeb?
    Adaptacja osobowości marki
    USP lub ESP
    Wyróżniaj się lub zgiń

    • Nieważne jak, byle mówili

    Korelator wartości®
    Pozycjonowanie strategiczne marki

    • Weryfikacja pozycjonowania
    • Ocena pozycjonowania
    • Zarządzanie pozycjonowaniem

    Strategie cenowe
    Rebranding – czy, kiedy i jak robić?
    Marketing miejsc, czyli budowanie marki miejsca

    • Kto jest marketerem?
    • Cel marketingu miejsc
    • Wizerunek jednostek terytorialnych
    • Unique selling proposition dla miejsca
    • Grupy docelowe
    • Media społecznościowe
    • Spojrzenie z zewnątrz
    • Podsumowanie

    Wytyczne strategii
    Na koniec
    Autorzy

    • Informacje o autorze
    • Współautorzy
    O Autorze

    O Autorze

    Maciej Tesławski  pierwszy filozof marketingu. Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współzałożyciel SMB. W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Był Prezesem Zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy jako strateg rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, gdzie przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Autor książek: „Lojalność konsumenta” i „Strategia marketingowa”.

    http://teslawski.pl

    Załączniki
    Informacje dodatkowe

    Informacje dodatkowe

    Autor Maciej Tesławski
    Współautorzy Dagmara Dłużniewska, Maurycy Graszewicz, Marcin Kalkhoff
    Format B5
    Objętość 284
    Oprawa Miękka
    Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji standardowy // 24 godziny
    ISBN 978-83-63566-41-8
    Recenzje
    Strategia marketingowa według Tesławskiego

     

    Strategia marketingowa  który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych, jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od innych?

    Krótko  połączeniem wiedzy i doświadczenia.

    Bardzo spodobało mi się zresztą porównanie strategii marki do narodzin dziecka. Maciej Tesławski napisał: Wychowujemy je tak, aby w wieku dojrzałym spełniało nasze pierwotne wyobrażenie. Przez cały czas wychowywania dziecka wpływają na nie rozmaite czynniki zewnętrzne. Modyfikujemy wtedy wyobrażenie, a nie wysyłamy go w kosmos, bo się nam znudziło. Bardzo obrazowo, prawda? Ta i wiele innych definicji dowodzi temu, że książkę zrozumieją zarówno zaprawieni w boju marketerzy, jak i laicy. Przeczytaj pełną wersję.

    Autor: Marta Rzymkowska
    Co U Czecha

    Książka Strategia marketingowa jest odpowiedzią na moje receptory odpowiedzialne za chęć zdobywania wiedzy. Od dłuższego czasu chciałem poszerzyć swoją wiedzę marketingową – nie sięgając do książki Kotlera, w której jest opisany cały proces tworzenia strategii. Nie chodziło mi bowiem o teorię, lecz o element urzeczywistnienia – w jaki sposób strategia marketingowa powstaje i czym ona jest. Jako osoba młoda, która aspiruje, aby przeskoczyć pewien poziom dorosłości w branży marketingowej, miałem z tym niemały problem. Aż do momentu, gdy trafiłem na książkę Macieja Tesławskiego. Znalazłem w niej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, których nie mogłem wyszukać w internecie. Autor w umiejętny sposób prowadzi Czytelnika, ukazując cały wachlarz narzędzi, które pomogą zrozumieć pojęcie „strategia marketingowa” i zastosować ją później w praktyce. To cenne źródło wiedzy, doświadczenia, konkretnych rad autora. Jest to książka, której potrzebowałem, szukałem i z całą odpowiedzialnością mogę polecać w środowisku. W imieniu swoim i moich receptorów – bardzo dziękuję!

    Autor: Mateusz Czech
    Radio Aktywne

    Maciej Tesławski – wybitna postać na arenie głównie polskiej, ale i międzynarodowej. Co zaskakujące – przy tak dużym doświadczeniu autora – po pierwszych rozdziałach wydaje się on mówić do czytelnika niesamowicie świeżym i zrozumiałym nawet dla laika słowem, przeplatanym wspomnianymi wcześniej terminami trudniejszymi, które wciągają w świat marketingu najbardziej zagorzałych lekkoduchów. Zaskakuje jednak coś jeszcze: forma wypowiedzi zupełnie niekojarząca się z wyobrażeniem lektur o tej tematyce, do których nie mogłem się dotąd przekonać. Przeczytaj pełną recenzję

    Autor: Maciej Bancerz
    Labber.pl (Eura7)

    Kompetencje marketingowca to zarówno znajomość warsztatu, „niezmiennych praw”, jak i otwarcie na ciągłą zmianę. A nietypowa formuła Strategii marketingowej bardzo dobrze to podkreśla. Jest to bowiem książka „w procesie tworzenia”. W każdym rozdziale autor przywołuje uwagi czytelników, i odnosi się do nich, wyjaśniając wątpliwości. Przeczytaj pełną wersję.

    Autor: Krzysztof Śpiewla
    Blog Zyski i Straty

    (...) Stanowi rodzaj kolażu, wynikającego z tego, że jej autorami są cztery osoby o różnym wykształceniu, doświadczeniu i odmiennym podejściu do tematu. To zderzenie zapatrywań jest siłą publikacji. Nie ma w niej instrukcji, jest za to sporo inspiracji. (...) Publikacja nie wymaga lektury linearnej. Można zacząć ją czytać od środka, od końca lub innego dowolnie wybranego miejsca lub tematu, który w danym momencie koncentruje uwagę. Przeczytaj pełną wersję.

    Autor: Juliusz Bolek
    Marketing nieruchomości
    TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej