Karty inwencji

Karty inwencji

Marek Staniszewski / Heuristica

Format: 138 x 99 mm
Objętość: 30 kart
cena: 149,00 zł

Karty inwencji pomagają myśleć bardziej twórczo i zwiększać produktywność w tworzeniu nowych idei.
To iskra inspiracji pobudzająca Twój wrodzony potencjał kreatywności.

LUB
Opis

Szczegóły

Kreatywny potencjał to Twoje wrodzone zasoby, po które możesz sięgać w każdej chwili. Zdarza się jednak, że trudno go czasem uwolnić. Czasem wystarczy jednak iskra inspiracji i niewielka reorganizacja środowiska, w jakim pracujesz, aby znacznie zwiększyć produktywność tworzenia nowych idei. I właśnie dlatego powstały Karty inwencji – proste narzędzie pozwalające myśleć bardziej twórczo.

Karty inwencji są pomocne w:

  • poszukiwaniu nowych rozwiązań problemów i wyzwań, przed jakimi stajesz,
  • tworzeniu koncepcji nowych produktów i usług,
  • wymyślaniu nowych scenariuszy prezentacji, opowiadań, filmów czy eventów,
  • generowaniu pomysłów na usprawnienia procesów w zarządzaniu firmą,
  • poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań dla osobistych decyzji i wyborów,
  • tworzeniu nowych idei i pomysłów artystycznych.


Treść poszczególnych kart powstała w oparciu o przegląd najskuteczniejszych metody pracy kreatywnej oraz sprawdzonych sposobów postępowania z problemami.
Znajdują się więc tutaj metody inspirowane uniwersalnymi zjawiskami psychologicznymi, technikami pracy inżynierów oraz wynalazców, a także konkretne przykłady odkryć i wynalazków.
Znajdziesz tu adaptację stworzonej przez twórcę „burzy mózgów” Alexa Osborne’a metody SCAMPER, technikę pracy stosowaną przez Walta Disneya, Piramidę Skojarzeń - technikę opracowaną przez pedagoga Janusza Kujawskiego, uproszczoną metodę CIRCEPT (A. Kaufmann, M. Fuster, A. Drevet), elementy TRIZ (H. Altszuller), czy Kwiat Lotosu – metodę, którą opracował Yasuo Matsumura – japoński konsultanta ds. zarządzania.

Karty mogą być stosowane przez każdą osobę, która pragnie zwiększać ilość i jakość tworzonych pomysłów. Mogą z nich więc korzystać zarówno osoby pracujące w biznesie kreatywnym (np. pracownicy agencji reklamowych), scenarzyści i pisarze, jak i osoby pracujące z innymi w celu wywołania zmiany, czy rozwoju (np. nauczyciele, coachowie).

Karty mogą służyć zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej. Ikony na kartach stanowią sugestię co do warunków lub zasobów sprzyjających danej metodzie. Nie należy jednak traktować ich rygorystycznie. Karty mają być przede wszystkim inspiracją, więc zapewne samodzielnie odkryjesz swój własny sposób i styl pracy z tym narzędziem.

 

 

O Autorze

O Autorze

Marek Staniszewski

Wykładowca, trener, doradca, autor. Twórca i trener metody rozwojowej: „Improwizacja – Znaczenie – Prowokacja”.

Pasjonat strategii komunikacji. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach kreatywnych, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego. Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: Atlas strategiczny, Strategiczny podstęp, ...tak na marginesie strategii oraz współautorem książki Portret klienta. Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus.

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Marek Staniszewski / Heuristica
Format 138 x 99 mm
Objętość 30 kart
Oprawa Nie
Recenzje
  • Nie dodano jeszcze recenzji

Marketing nieruchomości
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej