Manipulacja. Jak się przed nią bronić?

Manipulacja. Jak się przed nią bronić?

Anna Grzywa

Format: B5
Objętość: 288
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-63-0
cena: 32,00 zł

Prawie w każdym kontakcie między ludźmi można odnaleźć chociaż ślad działań manipulacyjnych. Autorka poprzez omówienie technik manipulacji stara się pokazać, jak skutecznie bronić się przez tym zjawiskiem.



LUB
Opis

Szczegóły

Prawie w każdym kontakcie między ludźmi można odnaleźć chociaż ślad działań manipulacyjnych. Autorka poprzez omówienie technik manipulacji stara się pokazać, jak skutecznie bronić się przez tym zjawiskiem. Poznanie narzędzi jakimi posługuje się manipulator, pozwoli wyrobić sobie pewnego rodzaju odporność na mechanizmy wywierania wpływu stosowane przez innych.

W publikacji szeroko prezentowane są zagadnienia manipulacji społecznej (np. presja grupy, manipulacja tekstem, mobbing).  Dużo uwagi Autorka poświęca roli słów, wypowiedzi jako potężnej machiny, która tak niepostrzeżenie wpływa na nasze emocje i decyzje. Całość została opatrzona humorystycznymi rysunkami Mateusza Wójtowicza.


Dzięki tej książce dowiesz się:

  • Jak cienka jest granica między dyscyplinowaniem a celowym wywoływaniem strachu?
  • Czym jest ingracjacja i dlaczego jest tak powszechna?
  • Co warto wiedzieć o mowie ciała?
  • Kim są wampiry energetyczne?
  • Co wspólnego mają z manipulacją mass media?
  • Jakie jest ryzyko zostania ofiarą mobbingu?
  • Dlaczego aureola nie zawsze jest cechą anioła?


Jest to uaktualnione wydanie książki Manipulacja. Wszystko co powinieneś o niej wiedzieć.


Patroni medialni

 

Data premiery: 7 marca 2016 r.

Spis treści

Spis treści

Wstęp

Psychika jako system

Pojęcie „manipulacja”

Techniki manipulacyjne
Manipulacja emocjami
    Wzbudzanie strachu
    Zagrożenie zerwaniem związku
    Pozorne zaspokajanie potrzeb
    Wywoływanie poczucia winy
    Wpływ na podejmowanie decyzji
    Poprawianie obrazu „ja”
    Ingracjacja
    Stosowanie reguły wzajemności
    Wampiryzm emocjonalny
Manipulacja myśleniem
    Tworzenie i wykorzystywanie uprzedzeń
    Wywoływanie i redukcja dysonansu poznawczego
    Wpływ na zmianę postaw
    Wykorzystywanie tendencyjności myślenia
    Powoływanie się na autorytety
    Wykorzystywanie myślenia stereotypowego i zachowań mechanicznych
    Wykorzystanie oporu psychologicznego
    Makiawelizm
    Plotka

Manipulacja społeczna
Presja grupy
Manipulacja tekstem
Kłamstwo
Konformizm
Mobbing

Język narzędziem manipulacji
Propaganda
Wpływ na komunikację społeczną
Reklama
Negocjacje
Pranie mózgu, sekty, ideologie

Antymanipulacja

Piśmiennictwo

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Anna Grzywa
Format B5
Objętość 288
Oprawa Miękka
Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji 24 godzin / standardowy
ISBN 978-83-63566-63-0
Recenzje
  • Nie dodano jeszcze recenzji

Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej