Projektowanie doświadczeń

Projektowanie doświadczeń

Igor Gałązkiewicz

Format: A5
Objętość: 224
Oprawa: Twarda
ISBN: 978-83-63566-93-7
cena: 77,00 zł

To porywająca podróż po świecie marketingu, designu i architektury. Opowieść o tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji.

LUB
Opis

Szczegóły

Dlaczego istotą rzeczy stało się doświadczenie klienta? Jak jest projektowane? Dlaczego w sklepach sprzedaje się wrażenia, a nie tylko produkty? I dlaczego sklepy stały się połączeniem laboratorium, galerii sztuki i placu zabaw?

Co wspólnego z projektowaniem doświadczeń mają kurz, kosmos i kaszmir? Co łączy kapsułowe kolekcje i limitowane edycje z masową produkcją?

Dlaczego w dobie najnowszych technologii świat stał się tak nostalgiczny i tęskni za rzemieślniczym kunsztem, esencjonalnymi ideami i autentyzmem?

Czym jest luksus w czasach wszystkiego? I wreszcie – dlaczego rzecz tkwi w idei?

Projektowanie doświadczeń to porywająca podróż po świecie marketingu, designu i architektury. Opowieść o tym, jak doświadczenie stało się jedną z najważniejszych metod komunikacji. Żyjemy bowiem w czasach, gdy nawet najlepiej zaprojektowane produkty i usługi przestały być same w sobie wystarczająco atrakcyjne, a rzeczy, by były pożądane (oprócz tego, że powinny być dobrze wykonane i opowiedziane), muszą podążać za treścią życia.

Począwszy od charakteru przestrzeni handlowych, przez formę oferty, po wizerunek marki – wszystko wydaje się być podporządkowane właśnie doświadczaniu. Marki zmieniają swe oblicza, garderobę i scenografię, stając się artystami, intelektualistami, marszandami, wyrafinowanymi podróżnikami czy sportowcami. Obserwując ich poczynania, można pozwolić sobie na konstatację, że te najbardziej luksusowe kreują etos, a te szerzej dostępne – styl życia.

Projektowanie doświadczeń jest spojrzeniem na współczesność przez pryzmat niebanalnej komunikacji, sztuki, architektury, wzornictwa oraz globalnej ekonomii. Od Nike, Supreme, przez Louis Vuitton, Hermés, Aēsop, Ace Hotels, Colette i Dover Street Market, do M&M's i Acne Studios. Kluczowe projekty i tendencje zaprezentowano poprzez portfolio najciekawszych koncepcji, ale w szerokim kulturowym kontekście.

 

Autor pokazuje, jak marki projektują doświadczenia w czasach wszystkiego – gdy luksus przestał być już dawno wysadzany złotem, nostalgia i kunszt łączą się z zaawansowaną technologią, a świat wirtualny i rzeczywisty grają w jednym zespole na zmysłach publiczności.

Darmowy fragment:

 

 

Patroni medialni 

   
   


Spis treści

Spis treści

Wstęp

Zaprojektowane doświadczenia, czyli rzecz tkwi w idei
Kurz
Kosmos
Kaszmir

#1 Projektowanie doświadczeń
Przestrzeń doświadczalna
Architektura zmysłów/Aēsop
Gościnność nie zna granic, marki też
Zmiana scenografi i
Poszerzona rzeczywistość
Nielimitowane wrażenia, czyli kapsułowe kolekcje i satelitarne edycje
Wysokie tony i niskie rejestry, czyli mariaż salonu z ulicą
Supremacja/Supreme
Mniej znaczy więcej, czyli selekcja ratuje percepcję
Laboratoria, galerie, place zabaw i warsztaty
Synestezja
Gruntowne odświeżenie/IKEA

#2 Piękne rzeczy! Styl treścią życia
Moda skacze w dal, sport ściga się ze stylem, a technologia z doświadczeniem
Przestrzeń doświadczalna
Laboratoria stylu
Zamiana zasad gry
Tour doświadczeń, Giro wrażeń i Vuelta stylu
Archiwa przyszłości

#3 Luksus w czasach wszystkiego
Niematerialna rzeczywistość
Wyjątkowe wrażenie nie ma swej ceny
Konstruowanie rzeczywistości wyobrażonej
Luksus bywa nostalgiczny
Nowy kanon, stare zasady
W poszukiwaniu nieodkrytych wrażeń
Rzecz w idei
Powtórzenia pozbawiają wdzięku
Flâneur alfa/Hermès
Szwedzka fabryka marzeń/Acne Studios
Odbicia w witrynach jak rekurencje w lustrach

O Autorze

O Autorze

Igor Gałązkiewicz

Autor książki Art Branding, kurator, ekspert i konsultant w obszarze projektowania doświadczeń oraz budowania tożsamości i wizerunku marek poprzez sztukę. Doradza firmom, agencjom reklamowym oraz instytucjom.

Na stałe pisze do Monitor Magazine i L’Officiel. Przez wiele lat w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej odpowiedzialny był za sponsoring, innowacje i budowanie komunikacji tej instytucji.

Pomysłodawca i kurator projektu OperaLab. Autor wielu wystaw, m.in. Rytm, Projektowanie tożsamości/Tożsamość projektowania, Nicolas Grospierre 50/50 oraz Awangarda jutra?. Prywatnie ma słabość do dobrego techno, szosowych rowerów, pizzy, Roleksów i północnych Włoch.

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Igor Gałązkiewicz
Format A5
Objętość 224
Oprawa Twarda
ISBN 978-83-63566-93-7
Recenzje
  • Nie dodano jeszcze recenzji

Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej