Nowy PR. Jak internet zmienił public relations

Nowy PR. Jak internet zmienił public relations

Anna Miotk

Format: B5
Objętość: 280
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-76-0
cena: 47,00 zł

Nowy PR to pierwsza polska książka opisująca trendy w Internecie, które wpłynęły na zmiany w uprawianiu public relations. Zawiera obszerną charakterystykę najważniejszych kierunków rozwoju PR.


Poznaj potencjał Nowego PR-u. Wykorzystuj najnowsze narzędzia i trendy, sprawnie komunikuj wartości swojej firmy, stań się przykładem dla innych, zyskuj nowe rynki.



LUB
Opis

Szczegóły

Od 2001 roku uprawianie działalności public relations zmieniło się radykalnie – od podejścia tradycyjnego, bazującego na masowych mediach i relacjach z dziennikarzami, do traktowania mediów jako zaledwie jednego z wielu narzędzi PR. Zmienił się charakter komunikacji biznesowej – od pośredniej, prowadzonej w sposób formalny i bezosobowy za pomocą mediów głównego nurtu, po bezpośrednią – kierowaną wprost do klientów organizacji. Wszystko to dokonało się za sprawą pojawienia się nowego, potężnego medium – Internetu.

 Nowy PR to pierwsza polska książka opisująca trendy w Internecie, które wpłynęły na zmiany w uprawianiu public relations. Zawiera obszerną charakterystykę najważniejszych kierunków rozwoju PR. W publikacji przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez najbardziej uznane firmy badawcze oraz podano praktyczne przykłady z działalności firm. Nie zabrakło w niej także wskazania kierunków dalszego rozwoju, przedstawienia technologii wspierających pracę specjalisty PR czy standardów w mierzeniu efektów działań PR wraz z przeglądem narzędzi umożliwiających ich pomiar. 

 Partner merytoryczny 

        


Patroni medialni
 

   
         
   
         
     
         
         

 


Spis treści

Spis treści

Wprowadzenie

Część 1. Nowa gospodarka
           Sieciowa gospodarka
           Aktualne trendy w sieciowej gospodarce
                Digitalizacja
                Danetyzacja i big data
                Mobilność
           Marketing mobilny
           Wpływ mobile na PR
                Social commerce i social shopping
                Internet rzeczy
                Wielo- i wszechkanałowość
                Ekonomia współdzielenia i współpracy 
                Cyberbezpieczeństwo
           Nowe i nowsze
           Warto doczytać

Część 2. Nowe media
           Zmiany w mediach tradycyjnych
           Przemiany wykorzystywanych nośników
           Internet
           Konwergencja mediów
           Przenoszenie budżetów reklamowych
           Nowe potrzeby dziennikarzy
           Custom publishing – stwórz sobie własne media
           Warto doczytać

Część 3. Nowy konsument
           Indywidualność nade wszystko
           Wygoda w cenie
           Przeżycia
           Prosument
           Nie tylko prestiż
           Kupujący transakcję i kupujący relację
           Style konsumpcji mediów
                Drabina socjotechnodemograficzna Forrester Group
                Czajniki, sporadyczni dawcy i namiętni użytkownicy
                Rodziny GfK
                Morskie stworzenia MEC
           Warto doczytać

Część 4. Nowa sprzedaż
           Stara szkoła, czyli pan dzienobryy
           Obsługa klienta, czyli jak zbyć petenta
           Sieć sprzedaje za ciebie
           Obsługa 24/7
           Sprzedaż w czasie rzeczywistym
           Nacisk na relacje
           Warto doczytać

Część 5. Nowa komunikacja
           Reklama – najniższy wspólny mianownik
           PR – im mniej zrozumiale, tym mądrzej
           Treść, głupcze!
           Marketing doświadczeń
           Nowe media relations
           Specjalista PR – człowiek orkiestra
           Nowy komunikat prasowy
           Nie dajmy się zwariować
           Warto doczytać

Część 6. Nowa narracja 
           Storytelling
           Brand journalism
           Content marketing
           Warto doczytać

Część 7. Nowe treści
           Tekst
           Wideo
           Dźwięk
           Grafika
                Zdjęcia
                Infografiki
                Memy
           Multimedia
           Warto doczytać

Część 8. Nowe technologie 
           Biura prasowe
           Rozwiązania do obsługi wysyłek
           Narzędzia pomocnicze
                Tworzenie prezentacji
                Tworzenie grafik
           Ocena przejrzystości tekstu
           Narzędzia dla SEO PR
                Animacje
                Newslettery
                Podkasty
           Zarządzanie kampaniami w social mediach
           Zarządzanie reklamą w serwisach społecznościowych
           Warto doczytać

Część 9. Nowa skuteczność
           Liczy się biznes, a nie sztuka dla sztuki
           Mierzalna strategia
                Wskaźniki
                Skuteczność a efektywność
           Narzędzia pomiaru
                Monitoring mediów
                Analityka webowa
                Pomiar widowni internetowej
                Wewnętrzne statystyki platform społecznościowych
                Analityka social media
                Rankingi
           Pomiar na wielu poziomach
                Poziom ekspozycji
                Poziom zaangażowania
                Poziom wpływu
                Poziom oddziaływania
                Poziom rekomendacji
           Analizuj i optymalizuj
           Liczy się analiza danych z własnych źródeł (growth hacking)
           Ciągle te same błędy
           Warto doczytać

Podsumowanie

Bibliografia

 

O Autorze

O Autorze

 Anna Miotk

Od 2014 r. jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Pracuje również jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim.

Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek „Badania w public relations”, „Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Anna Miotk
Format B5
Objętość 280
Oprawa Miękka
Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji Premiera: 23.11.2016
ISBN 978-83-63566-76-0
Recenzje
Alert Media Communications

Czy można dziś realizować działania public relations nie znając takich pojęć jak danetyzacja, hakowanie wzrostu, czy memejacking? Zapewne można, ale z pewnością bez świadomości jakie są narzędzia nowoczesnego PR a przez to pozwalać, by realizowane przez nas działania zaczęła pokrywać powoli coraz gęstsza mgiełka kurzu. Książka dr Anny Miotk „Nowy PR. Jak internet zmienił public relations” właśnie te nowe narzędzia kataloguje, opisuje, a nieobytym – oswaja. To dla mnie najciekawsza część tej publikacji – zebrane w jednym miejscu instrumentarium ePR. To zresztą słowo klucz - ePR, które w książce chyba nie pada, ale tak naprawdę oddaje jej istotę. Publikacja jest o tym jak tradycyjny PR przekształcił się w cyfrowy, elektroniczny ePR.
 

Trzecia już publikacja książkowa dr Anny Miotk opowiada bowiem o tym jak do istniejącego od ponad stulecia PR-u (to na świecie, w Polsce od lat 90.) wdarł się internet ze swoimi bezkresnymi możliwościami. Zrazu przedzierał się nieśmiało, ze ślimaczą prędkością i nikłą rozdzielczością, by w ciągu dwóch dekad zmienić oblicze naszej branży. Aż tak, że dziś to w sieci odbywa się większość jej działań, krzątaniny i wymiany treści. I ta gonitwa coraz to nowych narzędzi, możliwości, technik jest coraz szybsza, coraz gęstsza, coraz bardziej wymagająca. Już niedługo PR-owcy - jak lekarze - będą musieli dokształcać się na bieżąco z tego, jak rozwija się metodologia ich branży. Jeżeli już tak nie jest.
 

I znakomitym brykiem A.D. 2017 dla takiego dokształcenia jest właśnie „Nowy PR. Jak internet zmienił public relations”. Gdyby adept PR z początku lat 90., kiedy ta dziedzina w Polsce się pojawiła, został wówczas poddany hibernacji a dziś został „odmrożony” - wystarczyłby mu jeden dzień, aby po przeczytaniu książki dr Anny Miotk świetnie zorientować się jak tradycyjne metody i techniki PR w czasie „przespanego” ćwierćwiecza zostały wzbogacone przez nowy, wirtualny świat sieci. Tym bardziej, że autorka każdy rozdział rozpoczyna właśnie od takiej zamierzchłej reminiscencji świata w pełni „offlajnowego”, nieświadomego nadchodzącej rewolucji cyfrowej. Wspomnienia te są zresztą bardzo autorskie, czasem wręcz intymnie osobiste a często i obrazowe w dżdżystych kaszubskich plenerach. Za każdym razem służą przy tym pokazaniu, jak wielka przemiana nastąpiła od punktu A – offline do punku B – online.
 

W zrozumieniu tej przemiany naszemu wymyślonemu hibernatusowi mogłaby bardzo pomóc pierwsza część książki, w której dr Anna Miotk relacjonuje jak zmieniały się media, konsumenci, sprzedaż, cała gospodarka. Ta pierwsza połowa publikacji nader przydatna jest zatem i dla marketingowca, czy pracownika branży reklamowej, bo pokazuje tło, infrastrukturę, w której przyszło pracować współczesnym specjalistom od komunikacji wszelakiej, byle skutecznej. Konfitury dla PR-owca, jak już wspomniałem, są zaś w drugiej części książki – od rozdziału „Nowa komunikacja”. I choć w całej książce częściej padają słowa „marketing” i „sprzedaż”, niż tytułowy „PR” to ta druga połowa nie pozostawia wątpliwości, że książka jest pisana pod potrzeby i sposób widzenia świata właśnie PR-owca.
 

Autorka nie skupia się tu na podawaniu rozwiązań a opisuje stan rzeczy przełomu 2016 i 2017. To bowiem nie poradnik, raczej raport i kompendium wiedzy na temat tej części PR, która obecnie bazuje na sieci. Choć i cennych wskazówek praktycznych uważny czytelnik znajdzie też sporo, np. w rozdziale „Nowe treści”.
 

Tak, czy inaczej – warto skorzystać z kapitalnej możliwości, jaką ta książka daje. Autorka dokonała tytanicznej pracy, by w pigułce zaserwować wiedzę na temat tego, czego współczesny PR-owiec nadwiślański po prostu nie może nie wiedzieć. To gotowiec. Zwolnić może z konieczności zbierania z różnych miejsc internetowej galaktyki cennych informacji na temat tego, jakie możliwości dają dziś w PR techniki cyfrowe. Niestety, pewnie na niedługo może zwolnić, bo techniki te rozwijają się szybciej, niż np. programy studiów PR. Myślę jednak, że wie o tym i autorka „Nowego PR” i już gromadzi materiały na kolejny tego typu „bryk”. Jak ją znam – robi to na pewno.

Autor: Adam Łaszyn
publicrelations.pl

Ciekawym zabiegiem stosowanym przez dr Miotk jest to, że wielokrotnie odwołuje się do swoich doświadczeń. Kolejne rozdziały rozpoczyna przywołując własne historie, w tym również te z dzieciństwa czy lat szkolnych, a następnie płynnie przechodzi do zagadnień omawianych w danym rozdziale.
 

Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Autorka pisze w prosty i przystępny sposób. Nowy PR. Jak internet zmienił public relations to kompendium wiedzy na temat współczesnego public relations. Książka Anny Miotk jest świetną pozycją dla wszystkich tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z public relations. To jednak też lektura dla osób, które posiadają już wiedzę w tej dziedzinie, ale chcą ją odświeżyć czy zaktualizować.

Przejdź do pełnej recenzji książki Nowy PR. Jak internet zmienił public relations klikając tutaj. 

Autor: Paulina Krukowska
Dr hab. Grzegorz Mazurek, prof. ALK

Nowy PR. Jak internet zmienił public relations to niezwykle ciekawa podróż po współczesnym PR dotkniętym takimi zjawiskami, jak m.in. ewolucja technologii internetowej, zmiany na rynku mediów i social mediów, pojawienie się prosumenta czy nowych kanałów, modeli i metod komunikacji.


Autorka lekkim piórem przybliża „nowy krajobraz biznesowy”, w którym specjaliści od PR muszą się szybko odnaleźć, by skutecznie i efektywnie wykonywać swoją pracę. Dzięki ciekawym źródłom literaturowym, a także własnym doświadczeniom eksperckim Autorki poznajemy nie tylko zjawiska, ale i narzędzia wspomagające procesy zarządcze związane z działalnością PR.


Publikacja Anny Miotk jest zdecydowanie warta polecenia nie tylko dla specjalistów od wizerunku i managerów marketingu, ale dla wszystkich, których interesuje gwałtownie przeobrażający się świat gospodarki „ucyfrowionej” i konsekwencje, jakie ta zmiana wywołuje dla niemal każdej organizacji i każdego klienta.

Autor: Dr hab. Grzegorz Mazurek, prof. ALK
Prof. dr hab. Jerzy Olędzki

[...] Przedstawione mi do recenzji wydawniczej opracowanie zatytułowane „Nowy PR. Jak internet zmienił public relations” jest kolejnym pozytywnym świadectwem analitycznego talentu Anny Miotk w twórczym korzystaniu z ogromnej ilości publikacji, które pojawiły się w ostatnich latach, a dotyczą funkcjonowania nowych mediów, jak i pisarskiego talentu w narracyjnym przedstawianiu konkretnych przykładów znaczenia tych nowych technologii w codziennej praktyce komunikowania. [...]

Praca ta to pozytywny dowód, jak można przeprowadzić sprawny wywód „od ogółu do szczegółu”. Autorka rozpoczyna od „lekkostrawnej” – pisanej niemal w stylu publicystyki ekonomicznej – prezentacji kontekstu gospodarczego, w którym umiejscawia rolę mediów, potem procesy sprzedaży i obsługi klientów, a następnie przechodzi do poszczególnych aspektów funkcjonowania nowych mediów w strategii public relations. [...]

Opracowanie Anny Miotk nie tylko porządkuje dotychczasową wiedzę w zakresie aktualnie używanych narzędzi komunikacji, ale wprowadza do tej dziedziny nowe istotne elementy – m.in. nowe techniki uprawiania public relations i nowe aspekty procesu komunikowania „wydarzeń” na użytek mediów. Swoje rozważania Autorka przeprowadza w przystępny, zrozumiały sposób – co wydatnie pomoże Czytelnikom zrozumieć nie tylko główne założenia, ale i meandry dzisiejszego public relations, które wciąż podlegają ewolucyjnym zmianom.

[...] Jedną z najważniejszych cech recenzowanej publikacji jest jej aktualność pojmowana nie tylko jako nawiązywanie do dzisiejszej wiedzy, ale co równie istotne, jako dążność do wypełnienia luki w edukacji polskiej młodzieży w zakresie przygotowania jej do samodzielnego życia w wirtualno-internetowym świecie. [...] Tę książkę wpisuję jako obowiązkową lekturę dla moich studentów uczących się sztuki public relations, komunikacji społecznej i dziennikarstwa.

[Fragm. recenzji]

Autor: Prof. dr hab. Jerzy Olędzki
dr hab. Robert Kozielski

Przedstawiona do recenzji monografia dotyka problematyki ewolucji idei, funkcji, narzędzi i działań public relations pod wpływem zmian we współczesnym środowisku biznesowym, a w szczególności digitalizacji i rozwoju Internetu [...].

Aktualna literatura, wiele wartościowych wskazówek praktycznych, silny fundament teoretyczny, sprawność poruszania się po temacie, holistyczne spojrzenie na omawiane zagadnienia, odniesienia do własnych doświadczeń to z pewnością atuty pracy [...].

Praca rozpoczyna się od rozbudowanej [...] części dotyczącej uwarunkowań współczesnego biznesu, a w szczególności istoty gospodarki sieciowej, a także jej rozwoju i konsekwencji dla organizacji. To wartościowa i ważna część opracowania, która stanowi nie tylko wprowadzenie, ale podstawę dla dalszych rozważań. [...] Na szczególne podkreślenie zasługują części dotyczące łączenia starych z nowymi mediami, konwergencji mediów, style konsumpcji mediów, różne propozycje segmentacji odbiorców, cechy komunikacji w social mediach, a z punktu widzenia głównej tematyki i celu pracy na pewno na wyróżnienie zasługuje szeroko omówiona problematyka content marketingu czy idea „brand journalism”.

Wskazane powyżej tematy (głównie content marketing) zostały rozwinięte i pogłębione w rozdziale pt.: „Nowa treść”. Rozdział ten stanowi bardzo praktyczny poradnik dotyczący wykorzystania zróżnicowanych narzędzi i podejść (wideo, dźwięk, grafika, memy, infografiki itp.) do tworzenia treści nie tylko w Internecie, ale w ogóle w czasach digitalizacji.

[Fragm. recenzji]

Robert Kozielski
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, stypendysta Fundacji Fulbrighta, posiadający prestiżowy tytuł Chartered Marketer. Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego (Katedra Marketingu) i wykładowca na studiach Executive MBA (organizowanych przez Uniwersytet Łódzki z University of Maryland w USA oraz organizowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z University of Illinois).
Specjalista w dziedzinie działalności marketingowej firm, analiz i planowań marketingowych, strategii rozwoju oraz działań reklamowych. W ciągu 20-letniej pracy szkoleniowo-konsultacyjnej pracował między innymi z takimi firmami, jak Unilever, Microsoft, Hewlett-Packard, Danone, Johnson & Johnson, Bayer, mBank, Aflofarm, Telekomunikacja Polska S.A., Polpharma, Merck, Abbott, BRE Bank, LOTOS i inne. Członek Rady Fundacji Happy Kids, która buduje i opiekuje się rodzinnymi domami dziecka.

Autor: dr hab. Robert Kozielski, Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Łódzki, Chartered Marketer, CIM, questus
techniki promocji sprzedazy
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej