Opowieści w marketingu

Opowieści w marketingu

Jacek Szlak

Format: B5
Objętość: 204
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-48-7
cena: 37,00 zł

To książka, w której znajdziesz wiele inspiracji, ciekawych rozwiązań, przykładów wykorzystania najbardziej skutecznych narzędzi marketingu narracyjnego. Autor porusza różne aspekty budowania świata narracji.



LUB
Opis

Szczegóły

Budowanie trwałych relacji poprzez tworzenie wartości to dzisiaj podstawa działania każdej marki, która pragnie skraść serca konsumentów. Jak to zrobić, aby Klienci chcieli podążać za naszą marką i dzielić się nią z innymi?

Twórz opowieści, opowiadaj o swojej marce!

Jakich zatem narzędzi i technik należy użyć, aby robić to skutecznie, żeby Klienci stawali się wiernymi przyjaciółmi Twojej marki na dobre i na złe?

Opowieści w marketingu to książka, w której znajdziesz wiele inspiracji, ciekawych rozwiązań, przykładów wykorzystania najbardziej skutecznych narzędzi marketingu narracyjnego. Autor porusza różne aspekty budowania świata narracji. Przekaz musi docierać wieloma kanałami, być transmedialny w pełnym tego słowa znaczeniu: wykorzystywać media w charakterystyczny dla nich sposób, budując z nich, jak z mozaiki, pełny obraz budzący głębokie emocje i wyzwalający potrzebę określonych działań.


Książka została podzielona na 4 części, które stanowią trzon wszelkich działań marketingu narracyjnego, czyli content marketing, storytelling, media relations i marketing wirusowy.
Znajdziesz tu wiele praktycznych wskazówek popartych konkretnymi case studies, przykładami z Polski i zagranicy.



Po przeczytaniu Opowieści w marketingu dowiesz się:
- jak umiejętnie i z wyczuciem wykorzystać real-time marketing,
- jakie stosować reguły storytellingu zgodnie ze sztuką budowania opowieści,
- czy reklama natywna ma sens,
- czy content marketing jest zagrożeniem dla mediów,
- dlaczego marketing wirusowy to niezwykle potężne narzędzie, które może przynieść ogromny sukces, ale również zapędzić markę w „kozi róg”.

Partnerzy


Patroni medialni

 

 

Premiera książki: 14 kwietnia 2016 r.

Spis treści

Spis treści

Od autora

Rozdział I
Content marketing
Narzędzia poszukiwaczy skarbów
Jak napisać artykuł, aby twój czytelnik był kontent?
Jak pisać, żeby dobrze się czytało?
Jak napisać genialny tytuł i podzielić tekst na strawne kęsy?
„Nasze media”. Zaufać ekspertom
Real-time marketing – od śmiesznych obrazków do poważnego biznesu
Żytnia i Volvo – nieodpowiedzialność nieplanowana

Rozdział II
Storytelling
Bohater brand
Wewnętrzne piękno opowieści – „The Beauty Inside” i storytelling
Chipotle zachęca do myślenia – odpowiedzialny content marketing 9
Gra o markę Bieszczadów
Marka mówi o ważnych sprawach
Myślenie to odróżnianie

Rozdział III
Niech inni sami piszą o marce
Plotki, szepty i marketing wirusowy
Tesco się tobą mocno interesuje
Alicja w krainie TNT
Mała rzecz, a cieszy – innowacyjne i niestandardowe akcje o dużym potencjale
Mała rzecz, a cieszy – baloniki, kłódki, mydło czy zabawki w akcjach partyzanckich

Rozdział IV
(P)oszukiwanie mediów
Natywnie w dżinsach
Bo nie sprzedają XL – trup wyjęty z szafy Abercrombie & Fitch
Obosieczny miecz prowokacji
Mistyfikacja dobrze opowiedziana

O Autorze

O Autorze

Jacek Szlak – redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie
Filozof z wykształcenia (UJ, filozofia analityczna i kognitywistyka), od 1997 roku zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 roku prowadzi portal Marketing przy Kawie, popularyzując wiedzę na temat nowoczesnych narzędzi i trendów marketingowych. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej i content marketingu.
http://marketing-news.pl

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Jacek Szlak
Format B5
Objętość 204
Oprawa Miękka
Wysyłamy w ciągu/ Termin realizacji 24 godzin/standardowy
ISBN 978-83-63566-48-7
Recenzje
Barbara Stawarz

Rzadko książka marketingowa jest intelektualną przyjemnością. Kiedy pisze ją doświadczony dziennikarz, z wyczuwalnym dystansem do opisywanych kampanii, to taki właśnie efekt dostajemy. Pełny tekst recenzji znajdziesz tutaj.

Autor: Barbara Stawarz
Agencja reklamowa Qantum

Ogromną zaletą "Opowieści w marketingu" jest merytoryka i bogactwo treści. Zwraca uwagę dobór źródeł, wyników badań, jak i samych przykładów. (...) Adresatem będzie tu więc i copywriter, i webriter, i bloger – słowem każdy, kto piórem wspiera marketingowy rozwój marki/firmy/usługi. Warty podkreślenia jest fakt, że równie dużo korzyści z jej przeczytania zaczerpnie marketer pracujący po stronie klienta. Pełny tekst recenzji tutaj

Autor: Jacek Jerczynski
ThinkTank, Przegląd nowości wydawniczych

Wiedzę teoretyczną wzbogacają studia przypadków z Polski i zagranicy, dzięki którym poznamy przykłady wykorzystania narzędzi marketingu narracyjnego (udane i te mniej chlubne). Analiza tych drugich, wraz z omówieniem zagrożeń związanych z tą formą marketingu, wzbogaca treść książki Jacka Szlaka.

Autor: ThinkTank
WhitePress.pl

Dla osób z branży może być okazją do konfrontacji własnych przekonań z przedstawionymi zagadnieniami, które w większości zostały poparte badaniami. Osobom początkującym posłuży jako źródło cennych wskazówek i inspiracji, wraz ze wskazaniem niebezpieczeństw i konsekwencji w wypadku nieumiejętnie prowadzonych działań marketingowych. (...) Wiedza zawarta w książce jest łatwa w przełożeniu na praktykę. Przy zagadnieniach znajduje się imponująca liczba przykładów zrealizowanych kampanii oraz ich efektów, tj. zasięgi, opinie czy nagrody branżowe. Na uznanie zasługuje przede wszystkim opracowanie graficzne książki oraz zastosowanie odnośników do reklam. To wszystko sprawia, że treść łatwo skupia uwagę Czytelnika i generuje pomysły do zastosowania „od zaraz”. Ponadto zachęca do zachowania rozwagi u marketerów, ponieważ pokazuje, że nie wszystkie działania mogą zakończyć się sukcesem. Pełny tekst recenzji tutaj

Autor: Anna Raczek
Blog 100ry.pl

Bardzo mocnym punktem książki jest bogata w przykłady treść. Autor przywołuje całą gamę kampanii marketingowych różnych marek, opartych o narracje. Wiele z nich na dobre zagościła w świadomości odbiorców (...) Ale jest cała masa przykładów z całego świata, o których dotąd nie słyszałem, mimo że interesuję się marketingiem od dawna. W książce pojawiają się także antyprzykłady (Żytnia i Volvo), czyli kampanie, w których popełniono błędy i mogą być cennym źródłem wiedzy na temat tego, jakich działań w komunikacji marketingowej unikać. Pokazują też bardziej ludzką (co nie znaczy, że szlachetną) twarz marketingu, dowodząc, że marketer to też człowiek, i że czasem po prostu daje ciała. (...) Bardzo podoba mi się dbałość autora o przywoływanie źródeł informacji, badań naukowych oraz wspomnianych już licznych przykładów kampanii marketingowych wraz z podaniem bezpośrednich linków. To czyni z książki w pewnym stopniu przewodnik po świecie reklamy (oraz agencji reklamowych, bo przy każdej kampanii dowiadujemy się, kto ją wykonał) i nadaje jej wymiar interaktywny.
Pełny tekst recenzji tutaj

Autor: Adam S. Szymczak
Komunikacja marketingowa 2030
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej