Podróż menedżera. Ilustrowany przewodnik po angażującej pracy z zespołem

Podróż menedżera. Ilustrowany przewodnik po angażującej pracy z zespołem

Robert Zegar, Ewa Lewczak

Format: B5
Objętość: 156
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-92-0
cena: 44,00 zł

Wybierz się w podróż, a powrócisz z niej jako prawdziwy lider.

LUB
Opis

Szczegóły


Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcem.

J. D. Rockefeller

Każdy pracujący z zespołem poszukuje inspiracji do tego, aby realizować cele, jakie stawiane są menedżerom. Potrzebuje również narzędzi i umiejętności, których doskonalenie krok po kroku pozwala na to, by stać się prawdziwym liderem zespołu.

 

Książka Podróż menedżera to praktyczny, bogaty w niepowtarzalne ilustracje podręcznik, zawierający sprawdzony zestaw użytecznych wskazówek, ćwiczeń i inspiracji dla wszystkich mających aspiracje do wdrażania rozwojowego stylu zarządzania w swojej organizacji.

 

Darmowy fragment:

 


Patroni medialni
 

 


 

Spis treści

Spis treści

Początek
Spotkanie 1. Tożsamość menedżera
Spotkanie 2. Dyrektywność w pracy menedżera
Spotkanie 3. Sztuka zadawania pytań
Spotkanie 4. Rozmowa, czyli porządek zadawania pytań
Spotkanie 5. Słuchanie
Spotkanie 6. Feedback, czyli siła informacji zwrotnej
Spotkanie 7. O zespole – Kluczowe elementy w budowaniu zespołu
Spotkanie 8. O zespole – W drodze do maksymalnej efektywności zespołu
Spotkanie 9. Zakończenie
Nasze inspiracje

O Autorze

O Autorze

Robert Zegar

Absolwent Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Doświadczony menedżer sprzedaży z blisko 20-letnim stażem w rekrutacji, budowaniu i zarządzaniu dużymi, rozproszonymi zespołami sprzedaży. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w największych instytucjach finansowych w Polsce.

Jest również certyfikowanym trenerem oraz coachem biznesu, specjalizującym się w pracy z kadrą menedżerską oraz pracownikami sił sprzedaży. W obszarze zawodowym łączy obydwie role, wdrażając rozwojowy styl zarządzania w swojej organizacji. Pracuje nad zbudowaniem efektywnego modelu uczącego się, skutecznego zespołu sprzedaży, funkcjonującego w aktualnych realiach prowadzenia biznesu w Polsce.

 

Ewa Lewczak 

Absolwentka filologii polskiej i ZZL na Uniwersytecie Jagiellońskim, certyfikowany trener biznesu.

Zawodowo występuje w dwóch rolach. HR-owca, wykorzystującego 18-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu modeli kompetencji, procesów rozwojowych i oceny, oraz trenera specjalizującego się w obszarze komunikacji i współpracy oraz myślenia wizualnego.

Entuzjastka i trener modelu Extended DISC.

 

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Robert Zegar, Ewa Lewczak
Format B5
Objętość 156
Oprawa Miękka
ISBN 978-83-63566-92-0
Recenzje
www.wizerunek-pracodawcy.com.pl

Książka Roberta Zegara i Ewy Lewczuk „Podróż menedżera” to osobisty przewodnik dla wszystkich zainteresowanych samodokształcaniem. Jeśli nie masz czasu, pieniędzy ani dobrego coacha, z którym chciałabyś popracować, to ta książka to dobry start. Choć nie znajdziesz tu wyczerpujących odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

Napisana w formie dialogu między nauczycielem i uczniem, w tej roli menedżer, książka „Podróż menedżera” prowadzi czytelnika przez kilkuetapowy proces poznawania siebie. To historia 9 spotkań, które mają na celu najpierw poznanie samego menedżera, a następnie wskazanie różnych aspektów pracy menedżera w grupie – od stylu menedżerskiego, po aktywne słuchanie i wpływanie na pracę grupy. Trochę mylący może być tytuł – podróż menedżera – ponieważ de facto chodzi o wzajemne dopasowanie menedżera i podwładnych do siebie, by optymalnie realizować stawiane przed zespołem cele biznesowe.

Autorzy zebrali myśli wybranych amerykańskich autorów podręczników o coachingu. Posłużyły im jako inspiracje do opracowania jakże licznych w tej książce tabel, podsumowań i list rzeczy do przemyślenia. Dobór wskazówek jest ciekawy, choć bardzo subiektywny i prowadzi od diagnozy do rozwiązań.

Narracja w postaci dialogu między nauczycielem i menedżerem rozbudza ciekawość czytelnika. Autorzy za pośrednictwem nauczyciela stawiają ciekawe pytania, a sama lista pytań jest ogromna, pozostawiają jednak swojego drugiego bohatera – menedżera – bez odpowiedzi. Można mieć wrażenie, że ta liczba pytań wręcz może przytłaczać menedżera.

Czy tak prowadzony dialog stanowi wartość dodaną? I tak i nie. Dla osób bardziej wnikliwych, którzy chcą spojrzeć na siebie z dystansu, lista stawianych pytań stanowi dobry punkt startowy do samodzielnych rozmyślań. I tu widać techniki coachingowe, skupione na zadawaniu dobrych pytań.

Natomiast ci, którzy oczekują nie tylko dobrych pytań, ale i wskazówek, muszą uzbroić się w cierpliwość, ponieważ więcej informacji ilustrujących poszczególne aspekty pracy menedżera autorzy opisują w drugiej części książki, od spotkania 5.

Zaletą książki „Podróż menedżera” jest jej objętość. Można ją czytać fragmentami, w drodze do pracy. Pokazuje, że nie każdy nadaje się na menedżera, ale każdy może podjąć wysiłek, by lepiej nauczyć się technik komunikacyjnych, opanować pewne narzędzia coachingowe, które sprawią, że menedżer będzie szybciej, łatwiej, efektywniej angażować swoich podwładnych w codzienną pracę zespołu. Wszystkim to wyjdzie na dobre. Jeśli natomiast nie jesteś menedżerem, ale chcesz polepszyć swoje relacje biznesowe z kolegami i partnerami, to część pytań i wskazówek możesz zastosować również u siebie.

Autor: www.wizerunek-pracodawcy.com.pl
Marketing nieruchomości
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej