Projektowanie strategii marki

Projektowanie strategii marki

Maciej Tesławski i Przyjaciele

Format: B5
Objętość: 346
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-63566-96-8
cena: 57,00 zł

Poznaj cały proces projektowania strategii marki.
Odnowione, drugie wydanie Strategii marketingowej.

LUB
Opis

Szczegóły

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest to, aby jego firma była bezustannie dochodowa i posiadała tak silną pozycję na rynku, by ani konkurencja, ani kryzys nie miały na nią negatywnego wpływu. Jednak rzeczywistość jest taka, że postawione wyżej cele często są realizowane przez działania doraźne, które faktycznie mogą utrzymywać firmę na powierzchni, jednak nie dadzą jej oczekiwanej stabilizacji i zaistnienia w świadomości klientów, nie budują więc silnej marki. Warunkiem jej wypracowania jest cierpliwe i konsekwentne działanie, zgodnie z zaprojektowaną strategią.

Projektowanie strategii marki jest drugim, całkowicie odnowionym wydaniem książki Strategia marketingowa. Maciej Tesławski wraz z zespołem autorów wprowadza czytelnika krok po kroku w świat projektowania prawdziwej i praktycznej strategii marki.

 

Ta książka to kompendium wiedzy, doświadczeń i punktów widzenia wielu strategów i marketerów, co pomaga zrozumieć złożoność procesu konstruowania strategii marki i odnaleźć właściwą drogę do celu.

Z książki dowiesz się m.in.:

  • o marce – czym jest i dlaczego jest taka ważna w biznesie,
  • o strategii marketingowej – dlaczego niezbędne jest określenie wizji i drogi jej osiągania,
  • o analizie – dlaczego określenie punktu wyjścia wpływa na strategię,
  • o segmentacji – dlaczego poznanie klienta jest warunkiem sukcesu,
  • z jakich ważnych elementów składa się strategia marki,
  • jak pozycjonować markę, by skutecznie wyróżniała się na rynku,
  • jak zaprojektować strategię marki, by jej przekaz był zrozumiały.

Projektowanie strategii marki to niezbędnik dla marketerów dostrzegających coraz większą wagę strategii marki. Zarówno dla tych, którzy pracują w agencjach marketingowych, jak i tych, którzy borykają się z tym tematem w swoich firmach. Zawiera praktyczną wiedzę, co i jak robić, by nie zginąć na rynku, i jak sprawić, by marka – będąc kolejnym produktem na półce – stała się jedynym wyborem konsumenta.

 

Darmowy fragment:

 

Opinie i rekomendacje:

Książka (i zarazem projekt) Macieja Tesławskiego to warte uwagi zjawisko w literaturze marketingowej. Gdybym miał wybrać jakąś metaforę, która najlepiej oddaje charakter tego przedsięwzięcia, to byłaby to „polifonia”. Słyszymy tu różne opinie, patrzymy na temat strategii marki z różnych perspektyw i uczestniczymy w żywej wymianie rozważań i refleksji. Poglądy autorów poszczególnych części stanowią wyraziste, niezależne głosy, które często zupełnie ze sobą nie współbrzmią, kontrastują i mieszają w kontrapunkcie. Ale właśnie w ten sposób powstaje całość – bogata różnorodnością, intrygująca i poruszająca wyobraźnię. Jednocześnie jest to byt zmienny, płynny i niezwykle dynamiczny – otwarty na interpretację i zachęcający do uczestnictwa, np. przez zajęcie stanowiska czy zabranie głosu w sprowokowanej dyskusji.
Myślę, że w ten sposób autor projektu uchwycił istotę współczesnego marketingu – multidyscyplinarnego, eklektycznego, otwartego na czerpanie z różnorodności i kooperacji. Gratuluję autorom i polecam zainteresowanym tematem.
Marek Staniszewski, Heuristica

Marka jest pojęciem i obszarem zainteresowania, budzącym wiele fascynacji, a jednocześnie niezrozumienia. Książka Macieja Tesławskiego jest próbą zaprezentowania najbardziej fundamentalnych zagadnień, związanych z budowaniem marki w wymiarze percepcyjnym, w części także dotyczy brandingu emocjonalnego. Brak szerszej perspektywy czy też prezentacja niektórych obszarów brandingu, mogących wywołać dyskusję czy też wzbudzać odmienne punkty widzenia, nie muszą stanowić słabości tej publikacji.
To książka dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w marketingu i chcieliby poznać kluczowe pojęcia i metody budowania marki w tradycyjny sposób.
Prof. dr hab. Robert Kozielski, Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, questus - The Chartered Institute of Marketing

Książka jest bardzo szczegółową wiwisekcją marki i wszystkich jej aspektów.
Czytałam z zainteresowaniem, ponieważ, mimo że nie zgadzam się z kilkoma tezami, wydało mi się wartościowe takie prześledzenie drogi powstawania marki oraz jej zmiany.
Nina Kowaleska-Motlik, President New Communications

Każdy marketer zna pojęcie strategii marki. Niektórzy znają całą strukturę procesu jej projektowania. Niewielu jednak potrafi ją zrealizować od początku do końca. Problemem nie zawsze są
czynniki zewnętrzne, takie jak ograniczony czas czy napięty budżet, ale brak całościowego myślenia o strategii marki.
Maciej Tesławski z przyjaciółmi w swojej najnowszej książce prowadzi przez proces projektowania strategii marki w sposób uporządkowany i z charakterystycznym dla siebie, humanistycznym rozumieniem przedmiotu, podanym w formie lektury równie inspirującej, jak i przyjemnej. Jest to książka przeznaczona dla osób zniechęconych schematyzmem niektórych podręczników akademickich, szukających zrozumienia procesu jako całości oraz inspiracji do tworzenia wyjątkowych osobowości. Osobowości wyjątkowych marek.
Dr Przemysław Tomczyk, adiukt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego; specjalista ds. CRM, w szczególności wiedzy pochodzącej od klienta

 


Patroni medialni
 


 

Spis treści

Spis treści

Wstęp
Pojęcie marki
Czy potrzebna ci marka?
Kiedy marka staje się silna?
Czym jest, a czym nie jest strategia marketingowa?
O strategii
Filozoficzne podstawy racjonalności stratega/marketera
Przed rozpoczęciem projektowania
Intuicja strategiczna
Wymagane cechy stratega 
Siedem grzechów strategicznych
Modele strategiczne
Architektura marki
Kolejność projektowania marki
Analiza SWOT
Analiza rynku/konkurencji
Rodzaje segmentacji rynku
Strategu, czy wiesz, czego nie wiesz?
Badania marketingowe
Osobowość marki 
Personifikacja marki (przykład)
Charakter(ek) marki
Grupa docelowa
Lifestyle konsumenta
Prosumenci
Prosument raz jeszcze
Storytelling
Wykorzystanie archetypów
Insighty konsumenckie
Osobowość grupy docelowej
Zaspokajanie czy kreowanie potrzeb?
Adaptacja osobowości marki
USP lub ESP
Wyróżniaj się lub zgiń
Korelator wartości
Pozycjonowanie strategiczne marki
Strategie cenowe
Rebranding – czy, kiedy i jak robić?
Markting miejsc, czyli budowanie marki miejsca
Wytyczne strategii 
Marki z przesłaniem – nowy etap po CSR?
Zrozumieć nowe media i digital markting
Praktyczne aspekty strategii w cyfrowym świecie
Sygnalizacja prawna
Na koniec
Autorzy

O Autorze

O Autorze

Maciej Tesławski

Pierwszy filozof marketingu.

Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji ustawy o ochronie danych osobowych.
W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak: Reader’s Digest, Nestlé, United Parcel Service, Tchibo, General Motors, Japan Tobacco International Polska, Kraft Jacobs Suchard, Goodyear Dunlop Tires Polska, Orlen, Procter&Gamble, Volvo Trucks i wielu innych.

Stworzył agencję i był Prezesem Zarządu McCann Relationship Marketing, pracował też między innymi dla agencji J. Walter Thompson i Grey Worldwide.
Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów: Złota Strzała, Boomerang i Superbrands.
Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię Marketing Communication Academy, w której przeszkolił ponad kilkaset polskich firm.


Przyjaciele

Anna Haczkowska 

Od blisko 10 lat jako badacz rynku z wnikliwością i pasją odkrywa mechanizmy stojące za zachowaniem konsumentów i sukcesami marek. Zrealizowała dziesiątki projektów badawczych dla firm z Polski i zagranicy oraz uznanych agencji badawczych. Spędziła setki godzin, poznając konsumentów przeróżnych produktów – od usług windykacyjnych po jogurty, od samochodów po oprogramowanie komputerowe.

Łączy psychologię społeczną z poznawczą oraz marketing z budowaniem wizerunku w interdyscyplinarnym podejściu do kreowania silnych marek, badaniu trendów oraz tworzeniu strategii marketingowych. Czerpie inspirację z tarcia pozornych sprzeczności: nauk społecznych i praktyki biznesowej, lingwistyki i sztuki, szczegółowej analizy i całościowej syntezy informacji. Zgadza się z twierdzeniem, że dziś wszystko jest marketingiem, ale dodaje, że marketing to psychologia.


Dr Katarzyna Pająk-Załęska 

Filozof(ka) z dyplomem doktora nauk o zdrowiu.

W historii zawodowej usytuowana pomiędzy człowiekiem renesansu a anegdotyczną kobietą pracującą. Niepoprawna entuzjastka edukacji, zwłaszcza alternatywnej. Pracowała między innymi dla Instytutu Badań Edukacyjnych, Fundacji Dom Pokoju czy Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Wielbicielka papierowych książek i racjonalnego myślenia. Niestrudzenie, sięgając poza znajome horyzonty (myśli/doświadczenia/strefy komfortu itp.), szuka nowych wyzwań.


Dr Maurycy Graszewicz 

Promotor brandingu w Polsce.

Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu SWPS. Doktor nauk humanistycznych. Pomysłodawca i współtwórca kierunku komunikacja wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim. Autor publikacji z zakresu komunikacji, teorii mediów, komunikacji politycznej, brandingu i reklamy. W zakresie badań wizerunku, kreowania i zarządzania marką pracował między innymi dla: KGHM Polska Miedź S.A., Air Products, AKCEPT Finance S.A., Województwa Dolnośląskiego, Paclan, Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, Medicus Aparatura i Instrumenty Medyczne, Duszniki-Zdrój, Kolei Dolnośląskich S.A., Hortico S.A., Grupy Azoty S.A. czy Max-Fliz.


Marcin Kalkhoff 

W niektórych kręgach znany jako BrandDoctor.

Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Od 2004 roku strateg marki i komunikacji. Orędownik rozmowy, a nie przemowy. Pracował dla prawie każdej branży – od koła zębatego po szpital. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.


 

Szymon Kukanow 

Marketer, psycholog, miłośnik nowych technologii. Dyrektor zarządzający domem mediowym PHD Rocket, realizującym kampanie reklamowe dla marek Volkswagen Group Polska.

Z pasją tworzy strategie wprowadzania i rozwoju marek z wykorzystaniem najnowszych możliwości z zakresu analizy danych i efektywności komunikacji.
Prowadzi autorskie szkolenia i warsztaty z zakresu marketingu, komunikacji z wykorzystaniem nowych mediów, promocji w internecie, planowania kampanii promocyjnych oraz psychologii konsumenta.


Paweł Niziński 

Socjolog (UW), artysta grafik, designer (ASP Warszawa, Amsterdam).

Doradza w budowaniu strategii zrównoważonych marek, CSR i innowacjach społecznych. Założyciel i Partner Zarządzający Goodbrand & Company Polska, obecnie Partner Goodbrand CEE oraz CEO BETTER. Od 1991 roku w branży komunikacji marketingowej. Dyrektor kreatywny i zarządzający Young & Rubicam Brands (1999-2007), współzałożyciel Upstairs (1997-1999), dyrektor kreatywny Euro RSCG (1994-1997).

Autor kilkudziesięciu launchów nowych marek na polskim rynku oraz wielu kampanii reklamowych i społecznych. Juror w polskich i międzynarodowych konkursach reklamowych. 


Szymon Słowik 

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Od czasów studenckich związany zawodowo i hobbystycznie z mediami internetowymi i marketingiem. Zdobywał doświadczenie, pracując w agencji interaktywnej, w dziale marketingu po stronie klienta, jako freelancer oraz konsultant wspierający start-upy.

Współzałożyciel firmy Takaoto, która specjalizuje się w inbound marketingu, doradztwie marketingowym i analityce internetowej. 

Załączniki
Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Autor Maciej Tesławski i Przyjaciele
Format B5
Objętość 346
Oprawa Miękka
ISBN 978-83-63566-96-8
Recenzje
Marek Staniszewski, Heuristica

Książka (i zarazem projekt) Macieja Tesławskiego to warte uwagi zjawisko w literaturze marketingowej. Gdybym miał wybrać jakąś metaforę, która najlepiej oddaje charakter tego przedsięwzięcia, to byłaby to „polifonia”. Słyszymy tu różne opinie, patrzymy na temat strategii marki z różnych perspektyw i uczestniczymy w żywej wymianie rozważań i refleksji. Poglądy autorów poszczególnych części stanowią wyraziste, niezależne głosy, które często zupełnie ze sobą nie współbrzmią, kontrastują i mieszają w kontrapunkcie. Ale właśnie w ten sposób powstaje całość – bogata różnorodnością, intrygująca i poruszająca wyobraźnię. Jednocześnie jest to byt zmienny, płynny i niezwykle dynamiczny – otwarty na interpretację i zachęcający do uczestnictwa, np. przez zajęcie stanowiska czy zabranie głosu w sprowokowanej dyskusji.

Myślę, że w ten sposób autor projektu uchwycił istotę współczesnego marketingu – multidyscyplinarnego, eklektycznego, otwartego na czerpanie z różnorodności i kooperacji. Gratuluję autorom i polecam zainteresowanym tematem.

Autor: Marek Staniszewski, Heuristica
Prof. dr hab. Robert Kozielski, Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, questus – The Chartered Institute of Marketing

Marka jest pojęciem i obszarem zainteresowania, budzącym wiele fascynacji, a jednocześnie niezrozumienia. Książka Macieja Tesławskiego jest próbą zaprezentowania najbardziej fundamentalnych zagadnień, związanych z budowaniem marki w wymiarze percepcyjnym, w części także dotyczy brandingu emocjonalnego. Brak szerszej perspektywy czy też prezentacja niektórych obszarów brandingu, mogących wywołać dyskusję czy też wzbudzać odmienne punkty widzenia, nie muszą stanowić słabości tej publikacji.

To książka dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w marketingu i chcieliby poznać kluczowe pojęcia i metody budowania marki w tradycyjny sposób.

Autor: Prof. dr hab. Robert Kozielski, Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, questus – The Chartered Institut
Nina Kowalewska-Motlik, President New Communications

Książka jest bardzo szczegółową wiwisekcją marki i wszystkich jej aspektów.

Czytałam z zainteresowaniem, ponieważ, mimo że nie zgadzam się z kilkoma tezami, wydało mi się wartościowe takie prześledzenie drogi powstawania marki oraz jej zmiany.

Autor: Nina Kowalewska-Motlik, President New Communications
dr Przemysław Tomczyk, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego; specjalista ds. CRM, w szczególności wiedzy pochodzącej od klienta

Każdy marketer zna pojęcie strategii marki. Niektórzy znają całą strukturę procesu jej projektowania. Niewielu jednak potrafi ją zrealizować od początku do końca. Problemem nie zawsze są
czynniki zewnętrzne, takie jak ograniczony czas czy napięty budżet, ale brak całościowego myślenia o strategii marki.

Maciej Tesławski z przyjaciółmi w swojej najnowszej książce prowadzi przez proces projektowania strategii marki w sposób uporządkowany i z charakterystycznym dla siebie, humanistycznym rozumieniem przedmiotu, podanym w formie lektury równie inspirującej, jak i przyjemnej. Jest to książka przeznaczona dla osób zniechęconych schematyzmem niektórych podręczników akademickich, szukających zrozumienia procesu jako całości oraz inspiracji do tworzenia wyjątkowych osobowości. Osobowości wyjątkowych marek.

Autor: dr Przemysław Tomczyk, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego; specjalista ds. CRM, w szczególności wiedzy po

Mogą cię również zainteresować następujące produkty

techniki promocji sprzedazy
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji można uzyskać w polityce prywatności. Zobacz więcej