- Opis
-
Szczegóły
Kto przychodzi Ci do głowy, kiedy ktoś pyta o przykład silnej marki osobistej? Michael Jordan, Madonna, Steve Jobs, Matka Teresa z Kalkuty? A może ktoś, kto nie jest rozpoznawalny na całym świecie? Może to Twój profesor, nauczycielka, lekarka czy sklepikarz? A Ty? Czy Ty jesteś silną marką osobistą?
Sława to skutek uboczny budowania marki, bogactwo wcale nie musi być jego składnikiem. Marka osobista to zdecydowanie więcej niż wizerunek. Ale podobnie jak wizerunek, markę masz i Ty. Co zrobić, by była to SILNA MARKA OSOBISTA?
Czytając książkę, dowiesz się:
- dlaczego świadome budowanie marki osobistej to dziś konieczność,
- czym różni się budowanie marki osobistej od personal brandingu czy kreowania wizerunku,
- jakie są najważniejsze pytania, na które musi odpowiedzieć każda marka,
- co ma góra lodowa do budowania Twojej marki osobistej,
- jak mówić o sobie, by angażować odbiorcę,
- gdzie szukać źródła siły Twojej marki,
- gdzie szukać narzędzi, które pomogą Ci ją skutecznie komunikować,
- jakie równanie zapewnia stabilny sukces markom osobistym?
Patroni medialni
- Spis treści
-
Spis treści
Podziękowania
Wstęp
Część I – Poniżej linii wody
Czy marka osobista jest dla każdego?
Zacznijmy od DLACZEGO
Złoty krąg
Moje dlaczego
Twoje dlaczego
Centrum uwagi
Od człowieka pierwotnego do inteligentnej formy życia
Na początek
Co ma do tego biologia?
Emocje
Emocje na co dzień
Nastroje
Generowanie uwagi
Uproszczenia postrzegania
Wywieranie wpływu
Marka osobista
Definicja
Znaczenia
Wizerunek
Tożsamość
Korzyści
Silna marka
Marka osobista funkcją czasu
Marka osobista a marka przedsiębiorstwa
Czynniki sukcesu marki
Cechy silnej marki osobistej
Reputacja – bezcenna
Struktura marki osobistej
Funkcje i atrybuty
Korzyści funkcjonalne
Korzyści emocjonalne
Osobowość marki
Wymiary osobowości marki
Aspekty marki
Archetypy marek
Ludzkie potrzeby
Główna idea marki
Struktura marki i złoty krąg
Analiza SWOT
Cel Twojej marki osobistej
Część II – Powyżej linii wody
Komunikuj swoją markę skutecznie
Bariery w komunikacji
AIDA
Snucie opowieści
Schemat opowieści
Źródła opowieści
Podróż bohatera
Dobra opowieść
Archetyp bohatera a jego historia
Opowiedz ich historię
Język opowieści
Pomocnicy
Smaczki Twojej opowieści
Słowa
Symbole
Rytuały
Mów do mnie prosto
Mów prosto z serca
Bądź odpowiedzialny
Wyróżnij się
Szacunek
Zadbaj o centrum zainteresowania Twojej marki
Narzędzia komunikacji offline
Mowa ciała
Wygląd
Komunikacja werbalna
Drobiazgi
Narzędzia komunikacji online
Monitoring sieci
Portale społecznościowe
Możliwości
Blog
Strona internetowa
Komentarze
Adres e-mail i inne detale
Netykieta
Emocje, krytyka, hejt, kryzysy
Pomiędzy światami
Wystąpienia publiczne
Kolorowy świat
Marketing treści
Publikacje raz jeszcze
Budowanie sieci kontaktów
Kilka słów na koniecAutentyczność + spójność = wiarygodność
Porażka a marka osobista
Słowniczek
- O Autorze
-
O Autorze
Agnieszka Walczak-Skałecka
Projektuje i wdraża strategie PR i marketingowe oraz dba o komunikację marek małych
i średnich przedsiębiorstw, produktowych i osobistych.Prowadzi szkolenia i warsztaty, głównie z zakresu budowania marki (w tym osobistej). Czasem opowiada też o kreowaniu wizerunku publicznego, stylizacji oraz trenuje komunikację werbalną i niewerbalną. Wykłada na uczelniach wyższych poruszając tematykę budowania marki osobistej, public relations, strategii marki oraz marketingu (w tym marketingu targowego).
Doradza i wspiera lokalne społeczności w realizacji różnych inicjatyw, głównie edukacyjnych, i sama je współtworzy (Czwartki z Social Media w Lublinie, LbnSocial, TEDxLublin, Fundacja Rozwoju Designu LuCreate).
Pisze między innymi na agnieszkaskalecka.com
Wierzę, że silne marki osobiste mogą zmienić świat, dlatego pomagam je budować i lepiej komunikować.
Autor zdjęcia: Orest Tabaka
- Załączniki
-
- Informacje dodatkowe
-
Informacje dodatkowe
Autor Agnieszka Walczak-Skałecka Format B5 Objętość 266 Oprawa Miękka ISBN 978-83-63566-74-6 - Recenzje
-
- bucki.pro
-
Po podobne książki zawsze sięgam z obawą. Boję się, że autor przedstawi tylko swój punkt widzenia i otrzymam sporą dawkę przekonań, bez solidnego naukowego fundamentu. Boję się też, że zostanę zasypany banalnymi i wyświechtanymi frazesami, o które nietrudno w tak nie do końca ostrym obszarze, jakim są kompetencje miękkie czy marka osobista.
Ale po przeczytaniu książki Silne marki osobiste zmieniają świat autorstwa Agnieszki Walczak-Skałeckiej, obawy znikają. I pojawia się zachwyt nad umiejętnym połączeniem naukowych teorii, mocnych argumentów, osobistych przekonań i sporej dawki wartościowej praktyki.
Nie wiem, kim jesteś Czytelniku, ale ta książka jest dla Ciebie. Bo, jak twierdzi autorka, z którą muszę się zgodzić – każdy ma markę. Od Ciebie zależy, czy będziesz nad nią pracować na oślep – bez świadomości, czy wybierzesz książkę, która wzmocni kompetencje i pozwoli Ci budować markę na solidnych fundamentach. Ja już wiem, że moi studenci będą mieli nowy podręcznik. Taki, który nie zanudzi naukowym żargonem, ale też taki, który nie będzie tylko zbiorem opinii i przekonań. - www.joannagrela.pl
-
Silne marki osobiste zmieniają świat Agnieszki Walczak-Skałeckiej to książka, którą trzeba przeczytać. Skorzystają z niej nie tylko osoby chcące odkryć, czym jest marka osobista, prowadzące własne działalności gospodarcze, czy menedżerowie, ale tak naprawdę wszyscy. Jak twierdzi autorka – każdy z nas jest marką, która może zmieniać swoje otoczenie.
W książce ujęło mnie naukowe podejście, które bardzo sobie cenię. Liczne badania, odniesienia do sprawdzonych mechanizmów i modeli pozwalają na dogłębne poznanie tematu. Z drugiej strony mnóstwo przykładów "z życia wziętych", ciekawostek i doświadczeń autorki sprawia, że lekturę pochłania się praktycznie jednym tchem. Do tego dziesiątki mocnych pytań skłaniających do refleksji nad własną marką osobistą i ćwiczenia do samodzielnego wykonania – to wielka wartość dodana.
Poza tym Autorka w bardzo przystępny sposób opisuje obecne dzisiaj w mediach zjawiska. Oswaja tym samym z obco brzmiącymi hasłami typu: buzz marketing, UX, customer experience, content marketing, a nawet podpowiada, jak je wdrażać. Podoba mi się porównanie marki do lodowej góry i podział książki na dwie części – na to, co w marce osobistej jest "poniżej oraz powyżej linii wody". Co ważne – jedno nie istnieje bez drugiego i grunt to zacząć od tego, co nam w duszy gra, a nie od kreowania tego, co świat chce zobaczyć. Jak podaje Autorka: "Ta niewidoczna część stanowi solidny fundament, który jest przeważającą i najistotniejszą częścią marki. To właśnie ta niewidoczna część stanowi o przewadze konkurencyjnej i kształtuje prawdziwą wartość marki". Samoświadomość dodaje bowiem odwagi w działaniu na wszelkich polach".
Sięgając po książkę, zastanawiałam się, co kryje się za tytułowym hasłem "silna". Ucieszyło mnie ogromnie, gdy wśród kilku najważniejszych wyróżników na początku znalazły się: wierna swoim wartościom, autentyczna, konsekwentna. Tak rozumiana siła faktycznie może zmieniać świat i to na lepsze. Pytanie więc, ile my mamy w sobie takiej siły, na ile znamy i żyjemy swoimi wartościami, na ile szanujemy i inspirujemy innych? Odpowiedź na te pytania może nam zmienić perspektywę patrzenia na kwestię kreowania wizerunku i zachęcić do lepszego poznania najpierw siebie, a w drugiej kolejności naszych odbiorców.
Książka pełna jest takich zagadnień motywujących do pogłębionej refleksji i do świadomej zmiany swojego dotychczasowego, pozbawionego autentyczności sposobu bycia. "Kropką nad i" w tej lekturze, oddającą tym samym jej charakter, jest piękne równanie na wiarygodność, która to jest połączeniem wspomnianej autentyczności i spójności. To bardzo bliska mi recepta na markę osobistą, na bycie sobą i na wartościowe życie. Jednym słowem – obok tej książki nie można przejść obojętnie. Z serca polecam!
Mogą cię również zainteresować następujące produkty
-
Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę
cena: 39,90 zł -
Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki
cena: 53,00 zł -
Instynkt przedsiębiorcy
cena: 38,00 zł -
Praktyka brandingu
cena: 59,00 zł -
Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk
cena: 38,00 zł -
Strategia marketingowa. Instrukcja budowy silnej marki
cena: 49,00 zł