- Opis
-
Szczegóły
Drogi Czytelniku,
Kupując tę książkę, pomagasz chorym dzieciom.
Autor całość honorarium, pochodzącego ze sprzedaży książki Strategia marketingowa,
przeznaczy na rzecz Oddziału Onkologii Dziecięcej Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego
w Warszawie (przy ul. Litewskiej).
Dziękujemy wszystkim, którzy kupując książkę,
dołożą swoją „cegiełkę” do tego szczytnego celu!Strategia marketingowa to książka, w której w jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega! Przestrzega przed pułapkami, które mażna spotkać na swojej drodze. Dodatkowe komentarze, pytania współautorów, opatrzone podpowiedziami i sugestiami ze strony autora, pomagają zrozumieć złożoność procesu konstruowania strategii marki i odnaleźć właściwą drogę do celu.
Opracowanie stanowi interesującą próbę zdefiniowania i opisania kluczowych zagadnień związanych z problematyką marki. Ciekawa forma, wieloosobowa narracja, praktyczny charakter i plastyczna prezentacja treści stanowią atuty pracy. Z drugiej strony, jak zakładam, świadomie kreowane kontrowersyjne punkty widzenia zmuszają Czytelnika do aktywnego zaangażowania i kreowania postawy intelektualnego fermentu. (...)
Dr hab. Robert Kozielski – Katedra Marketingu, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego / questus – The Chartered Institute of MarketingOto książka napisana przez pasjonata (i pasjonatów) dla innych pasjonatów. Śmiało więc można nazwać ten zbiór marketingowych przemyśleń książką nie-zwykłą. Formą pozycja ta przypomina proces tzw. „głośnego myślenia”, treść zaś koncentruje się i krąży wokół kluczowego, pojęcia jakim jest tu strategia oraz przeróżne jej odcienie. Słowo strategia pojawia się dosyć często w marketingowym czy reklamowym żargonie, jednak rzadko towarzyszy temu podobna refleksja, której podjął się Maciej Tesławski na kolejnych stronach tego inspirującego przewodnika po strategicznych meandrach.(...)
Marek Staniszewski – Chief Strategy Officer, Office Havas Worldwide WarsawKsiążka jest bardzo szczegółową wiwisekcją marki i wszystkich jej aspektów. Dla mnie bardzo interesująca w formie tekstu przemieszanego z komentarzami i pytaniami/odpowiedziami. Czytałam z zainteresowaniem bo, mimo że nie zgadzam się z kilkoma tezami, wydało mi się wartościowe takie prześledzenie drogi powstawania marki oraz jej zmiany.
Nina Kowalewska-Motlik, President New CommunicationsDla kogo jest ta książka? Niech odpowie sam Autor:
Adresatami są więc wszyscy, nie tylko marketerzy. Nie tylko ci, którzy będą marketerami, ale wszyscy, którzy zainteresowani są czymś jednak bardzo wzniosłym, ale nieskomplikowanym, jak strategia i proces strategiczny. Zapraszam więc do odkrywania świata, który jest fascynujący, ale zarazem wszystkim, mam nadzieję, znany. Obiecuję ciekawą, a chwilami trudną przygodę.
Maciej TesławskiData premiery: 18 marca 2015 r.
Partner
Patronat medialny - Spis treści
-
Spis treści
Recenzje
Wstęp- Dla kogo piszę?
- Dlaczego piszę?
- O czym piszę?
- Kto ze mną pisze?
- Jaki jest cel?
Pojęcie marki
Czy potrzebna ci marka?
Kiedy marka staje się silna?
Czym jest i czym nie jest strategia marketingowa
O strategii
Przed rozpoczęciem projektowania- Wprowadzamy nową markę na rynek
- Marka już jest na rynku – zrobiła się sama
- Marka jest źle pozycjonowana
Intuicja strategiczna
- Charyzmatyczny przywódca
- Na marketingu zna się każdy
- Kreatywny strateg
Wymagane cechy stratega
7 grzechów strategicznych1. Pycha
2. Chciwość
3. Nieczystość
4. Zazdrość
5. Nieumiarkowanie
6. Gniew
7. LenistwoModele strategiczne
- Model Jean-Noël Kapferera
- Myślenie lateralne – Edward de Bono
- Disruption®
Architektura marki
- Strategie budowania architektury marki
Metody badań marketingowych
- Typy badań
- Badania ilościowe
- Badania jakościowe
Kolejność projektowania marki
Analiza SWOT- Po co SWOT?
- Jak zabrać się za analizę SWOT?
- Przykładowy SWOT
- Co dalej?
- Mamy SWOT … i co z tego?
Analiza rynku/konkurencji
Rodzaje segmentacji rynku- Procter & Gamble – jak dużo to za wiele?
- Wprowadzenie (podstawowe pojęcia)
- Poziomy segmentacji rynku
- Marketing masowy
- Marketing segmentacyjny
- Marketing niszowy
- Mikromarketing
- Segmentacja rynku konsumenckiego
- Segmentacja geograficzna
- Segmentacja demograficzna
- Segmentacja psychograficzna
- Segmentacja według zachowań konsumentów
- Segmentacja rynku przedsiębiorstw
- Segmentacja wieloczynnikowa
- Segmentacja wielostopniowa
- Identyfikowanie segmentów rynkowych
- Warunki efektywnej segmentacji
- Wybór rynku docelowego
- Ocena segmentów rynku
- Atrakcyjność segmentu
- Silne strony przedsiębiorstwa
- Wybór segmentów rynku
- Strategie wyboru segmentów
- Marketing niezróżnicowany
- Marketing zróżnicowany
- Marketing skoncentrowany
- Proces wyboru strategii działania na rynku
Badanie wizerunku marki
Osobowość marki- Co to jest osobowość marki?
- Korzyści z posiadania przez markę osobowości
- Korzyści dla marki wynikające z posiadania przez nią osobowości
- Korzyści dla marki oraz konsumenta wynikające z nadania marce osobowości
Personifikacja marki (przykład)
Badanie osobowości marki
Charakter(ek) marki- Jak te psychologiczne teorie i definicje odnieść do marki?
Grupa docelowa
- Segmentacja
- Nieostre granice segmentów
- Indywidualizm konsumenta
Lifestyle konsumenta
Prosumenci
Insighty konsumenckie
Osobowość grupy docelowej
Zaspokajanie czy kreowanie potrzeb?
Adaptacja osobowości marki
USP lub ESP
Wyróżniaj się lub zgiń- Nieważne jak, byle mówili
Korelator wartości®
Pozycjonowanie strategiczne marki- Weryfikacja pozycjonowania
- Ocena pozycjonowania
- Zarządzanie pozycjonowaniem
Strategie cenowe
Rebranding – czy, kiedy i jak robić?
Marketing miejsc, czyli budowanie marki miejsca- Kto jest marketerem?
- Cel marketingu miejsc
- Wizerunek jednostek terytorialnych
- Unique selling proposition dla miejsca
- Grupy docelowe
- Media społecznościowe
- Spojrzenie z zewnątrz
- Podsumowanie
Wytyczne strategii
Na koniec
Autorzy- Informacje o autorze
- Współautorzy
- O Autorze
-
O Autorze
Maciej Tesławski – pierwszy filozof marketingu. Współtwórca pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Współzałożyciel SMB. W ciągu swojej kariery współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, jak Nestlé czy General Motors. Był Prezesem Zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Członek jury najbardziej prestiżowych konkursów Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy jako strateg rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, gdzie przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Autor książek: „Lojalność konsumenta” i „Strategia marketingowa”.
http://teslawski.pl
- Załączniki
-
- Informacje dodatkowe
-
Informacje dodatkowe
Rozmiar pliku 3,5 MB / 6,9 MB Format e-pub / mobi (pakiet) Zabezpieczenie Watermark Warunki korzystania Wyłącznie na użytek własny, kopiowanie i udostępnianie osobom trzecim zabronione Wymagania techniczne Upewnij się, że posiadasz urządzenie (e-czytnik, smartphone, tablet) obsługujący jeden z wymienionych formatów: e-pub, mobi. Więcej szczegółów w "Regulaminie zakupu e-booków" ISBN 978-83-63566-68-5 - Recenzje
-
- Blog Zyski i Straty
-
(...) Stanowi rodzaj kolażu, wynikającego z tego, że jej autorami są cztery osoby o różnym wykształceniu, doświadczeniu i odmiennym podejściu do tematu. To zderzenie zapatrywań jest siłą publikacji. Nie ma w niej instrukcji, jest za to sporo inspiracji. (...) Publikacja nie wymaga lektury linearnej. Można zacząć ją czytać od środka, od końca lub innego dowolnie wybranego miejsca lub tematu, który w danym momencie koncentruje uwagę. Przeczytaj pełną wersję.
- Labber.pl (Eura7)
-
Kompetencje marketingowca to zarówno znajomość warsztatu, „niezmiennych praw”, jak i otwarcie na ciągłą zmianę. A nietypowa formuła Strategii marketingowej bardzo dobrze to podkreśla. Jest to bowiem książka „w procesie tworzenia”. W każdym rozdziale autor przywołuje uwagi czytelników, i odnosi się do nich, wyjaśniając wątpliwości. Przeczytaj pełną wersję.
- Radio Aktywne
-
Maciej Tesławski – wybitna postać na arenie głównie polskiej, ale i międzynarodowej. Co zaskakujące – przy tak dużym doświadczeniu autora – po pierwszych rozdziałach wydaje się on mówić do czytelnika niesamowicie świeżym i zrozumiałym nawet dla laika słowem, przeplatanym wspomnianymi wcześniej terminami trudniejszymi, które wciągają w świat marketingu najbardziej zagorzałych lekkoduchów. Zaskakuje jednak coś jeszcze: forma wypowiedzi zupełnie niekojarząca się z wyobrażeniem lektur o tej tematyce, do których nie mogłem się dotąd przekonać. Przeczytaj pełną recenzję
- Co U Czecha
-
Książka Strategia marketingowa jest odpowiedzią na moje receptory odpowiedzialne za chęć zdobywania wiedzy. Od dłuższego czasu chciałem poszerzyć swoją wiedzę marketingową – nie sięgając do książki Kotlera, w której jest opisany cały proces tworzenia strategii. Nie chodziło mi bowiem o teorię, lecz o element urzeczywistnienia – w jaki sposób strategia marketingowa powstaje i czym ona jest. Jako osoba młoda, która aspiruje, aby przeskoczyć pewien poziom dorosłości w branży marketingowej, miałem z tym niemały problem. Aż do momentu, gdy trafiłem na książkę Macieja Tesławskiego. Znalazłem w niej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, których nie mogłem wyszukać w internecie. Autor w umiejętny sposób prowadzi Czytelnika, ukazując cały wachlarz narzędzi, które pomogą zrozumieć pojęcie „strategia marketingowa” i zastosować ją później w praktyce. To cenne źródło wiedzy, doświadczenia, konkretnych rad autora. Jest to książka, której potrzebowałem, szukałem i z całą odpowiedzialnością mogę polecać w środowisku. W imieniu swoim i moich receptorów – bardzo dziękuję!
- Strategia marketingowa według Tesławskiego
-
Strategia marketingowa – który to już raz, prawda? Pozycji, zarówno tych zagranicznych, jak i z naszego podwórka, czytałam (chętnie lub nie) wiele. Czym więc różni się ta książka od innych?
Krótko – połączeniem wiedzy i doświadczenia.
Bardzo spodobało mi się zresztą porównanie strategii marki do narodzin dziecka. Maciej Tesławski napisał: Wychowujemy je tak, aby w wieku dojrzałym spełniało nasze pierwotne wyobrażenie. Przez cały czas wychowywania dziecka wpływają na nie rozmaite czynniki zewnętrzne. Modyfikujemy wtedy wyobrażenie, a nie wysyłamy go w kosmos, bo się nam znudziło. Bardzo obrazowo, prawda? Ta i wiele innych definicji dowodzi temu, że książkę zrozumieją zarówno zaprawieni w boju marketerzy, jak i laicy. Przeczytaj pełną wersję.